XXXIV Marató de Barcelona (25 de març de 2012)

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    Pucurull
    Participant

.
    En el fil de la marató de l’any 2010 (?) han aparegut comentaris de companys sobre el fet que la marató de Barcelona es digui l’any que ve “Zurich Marató de Barcelona 2012”

En Cargol ho accepta argumentant que “moltes maratons porten al costat del nom de la ciutat el s’un sponsor”.

A propòsit, deixeu-me dir la meva: en efecte, hi ha un munt de maratons a tot el món que duen el nom del patrocinador al davant:

La de l’altre dia de Berlín amb 40.000 participants: “BMW Berlin Marathon”,
    Nova York, la més coneguda: “ING New York Marathon”,
    Londres: “Virgin London Marathon”
    Chicago: “Bank of America Chicago Marathon”
    Amsterdam “TCS Amsterdam Marathon”,
    Frankfurt: “BMW Frankfurt Marathon”,
    Praga: “Volkswagen Prague Marathon”,
    Auckland” Adidas Auckland Marathon”,
    Miami: “ING Miami Marathon”,
    Roterdam: “ABN AMRO Rotterdam Marathon”.

A Espanya, la de València ha passat a dir-se “Maratón Divina Pastora Valencia”.

I a Madrid, després que una empresa americana que n’organitza varies comprés els drets, li han posat “Rock “n” Roll Madrid Maratón”

Amb això no vull dir que m’agradi. Personalment preferiria que la de Barcelona no fos així, però en els temps actuals em rendeixo a l’evidència.

Pucurull

Gràcies mestre per la recopilació de dades.

Efectivament són més de les que hem pensava. Potser si tants ho fan, serà que hi ha alguna cosa bona… :dry:

O no! ja que, per exemple, és molta la gent que fuma (encara) i jo no hi sé veure res de bo. Són molts els que condueixen després de beure i tampoc i veig els avantatges… Ja sé que potser no és comparable, però que estigui de moda no vol dir que sigui adient.

En fi… La “pela” és la “pela” i si a sobre de les inscripcions (que jo personalment no trobo barates) venen els patrocinis, doncs benvinguts siguin…

Nosaltres, a lo nostre… Córrer!!! :woohoo:

Salut!

Nota als administradors del fòrum: En Pucurull ha tingut bona idea a crear un fil per la marató d’aquest any, potser seria bo ubicar els missatges que obrien aquest tema a aquest fil…

Jordi
    Participant

Molt bones! Veig que ja surt el fil estrella a les maratons. La marató de Barcelona. I és que és la nostra, la de casa, la de més participació de Km0’s i la que estic convençut, tornarà a trencar tots els registres de participació. Parlant sobre aquest tema, i aprofitant que ens llegeix el mestre Pucurull i suposo que em podrà respondre, tinc un dubte respecte a la participació. En anys anteriors al consultar l’apartat d’inscrits hi sortia el nombre d’incrits fins al moment, i en aquesta edició…. no sé si és que no ho sé trobar o realment no hi figura. Anava bé per mesurar l’ambient de cara a la cursa. Algú sap com va la cosa? Recordo que l’any passat el mestre ens va passar tota mena d’estadístiques de progressió envers anys anteriors, per sexe, nacionalitats, etc…brutal, vaja!
    El tema és que sóc dels que penso que s’arribarà als 20.000.

Salutacions i quilòmetres.

Pucurull
    Participant

.

York

En efecte, enguany, de moment, no surt a la web oficial el nombre d’inscrits. És una qüestió estratègica dels organitzadors de la prova. Durant un temps serà així.

En qualsevol cas, em consta que a falta de cinc mesos s’ha arribat ja als 3.000 inscrits, un 21% més que l’any passat a aquestes dades.

Pucurull

Jordi
    Participant

Gran noticia, sens dubte. Ens n’alegrem! A veure si d’una vegada per totes podem ser-hi presents.

Salutacions

shiroak
    Participant

Bon dia a tots,

Sóc bastant novato al fòrum, però m’agrada serguir-vos els comentaris i tal. Tinc intenció d’associar-me a km0.cat de cara al Gener, que suposo que es quan un es pot inscriure, no?

En fin, a part d’això, i per això contesto en aquest fil, m’estic intentant decidir per fer la meua primera marató, la de Barcelona 2012. Encara no ho tinc clar, perquè només fa un any i mig que vaig començar a córrer i a engrescar-m’hi fa tot just un any.

El que no hem permet decidir per la marató, es que no tinc clar quin ritme agafar, que he de fer per evitar les nombrades “pàjares”, etc… Vaig fer la mitja marató de Mollerussa, amb 1h 49′, i he fet dos tirades de 21 km entrenant. Creieu que es possible fer la marató o de moment continuarieu entrenant per mitges i deixar la marató per més endavant?

Salutacions!

Gerard

MALUAL
    Participant

Shiroak, és clar que pots fer la marató. Jo també vaig fer la meva primera mitja marato l’any passat al febrer i al març vaig córrer la marató de Barcelona.
    Es tracta d’entrenar bé. Fins finals de març tens temps de sobres de fer-ho bé i pel que veig, ja tens unes bases.
    Altra cosa és el ritme o les pretensions que tinguis. Aquí sí cal ser molt objectiu, raonable i prudent i dependrà del teu estat de forma. Però essent la primera, gaudeix-la sense mirar massa el rellotge. Jo ho vaig fer així, m’ho vaig passar en gran, vaig patir el que tocava i no més, i vaig acabar molt bé.
    No sé si et servirá de referència, però per llavors vaig fer la mitja en 1.43′ i la marató en 4.10′.
    Salut i aquí estem tots per ajudar-nos.

shiroak
    Participant

Moltes gràcies Malual, la veritat es que en tinc ganes, i de cada dia més, perquè els companys de feina m’animen, però també ho van fer a la mitja marató, i al final la vaig fer “sol” (ho fico així perquè hi havia molta gent, però no coneixia a ningú…).

Pucurull
    Participant

.

Aquest matí s’ha celebrat la primera roda de premsa de la Marató’2012.

De tot el que s’ha dit, el més important -per a mi- ha estat:

– La prova del 25 de març, que corria el perill de no ser homologada per l’assumpte de la llicència d’un dia, torna a figurar al calendari després d’un acord dels organitzadors amb la federació i serà oficial a tots els efectes.

– Malgrat la crisi, la marató està creixent. A hores d’ara un 12% més d’inscrits respecte de l’any passat.

– L’assignatura pendent de la participació de dones millora una mica. Enguany són el 18% del total d’inscrits (l’any passat van ser el 14%).

– Els organitzadors estimen que es pot arribar als 18.000 participants.

http://www.btv.cat/btvnoticies/2011/12/02/la-zurich-marato-barcelona-2012-es-correra-el-25-de-marc/

Pucurull

shiroak
    Participant

Bueno companys,

ja està tot decidit! Inscrit a la meua primera Marató! Ara sí que si, MARATÓ SI!

Pucurull
    Participant

.
    El 25 de març serem molts.

Ahir es va arribar a 12.325 inscrits. Més d’un 20% que l’any passat a les mateixes dates.

Una observació: Només que s’apunti el mateix nombre de corredors i corredores que ho van fer l’any passat des d’ara fins el darrer dia, serem 18.000.

Pucurull

aureli
    Participant

B) B) B)

Hummmmm…

Si són 18.000 i recapten 5 eurets per cap per a la gent de la “federación española” aquests, sense posar ni tan sols les guixetes de pagament, ens pisparan 90.000 euros :angry: :angry: :angry:
    Entre vostè i jo que hem viscut l’anomenada pesseta ens dóna una xifra al voltant de 15.000.000 de pessetes sense fotre absolutament res.
    És així, mestre ??
    Més cornuts i pagant el beure impossible !!

Us prego que corregiu el què escaigui, si us plau.

lo marrako

Pucurull
    Participant

.
    No, no, lo marrako. No és així.

L’organització ha arribat a un acord econòmic amb la federació per tal que la prova pugui ser homologada. No sé la quantia però per descomptat que no és la que dius.

I el més important, a nosaltres, els participants, no ens costarà ni cinc.

Pucurull

aureli
    Participant

B) B) B)

Gràcies mestre !

Jo només agafava les “tarifes” que volien aplicar a la marató de Donosti.
    Potser comencen a tenir una mica de vergonya ?
    O potser ens la volen engaltar per un altre lloc ?
    No m’en refio després del seu (el de la Federació) historial…

siau…

shiroak
    Participant

Bones tardes!

Com alguns sabeu, sóc nou en tot això del running, i aquest any m’he apuntat a la Marató de Barcelona. M’agradaria aprofitar aquest fòrum per fer-vos una pregunta:

Estic seguint un entrenament que m’ha “preparat” la web de polar. Els diumenges sempre tinc tirada llarga, i algún que altre diumenge coincideix amb alguna cursa. Que feu vosaltres normalment? Sacrifiqueu la cursa per fer la tirada llarga, o feu la tirada llarga després de la cursa?

Gràcies per les respostes!!

S'està mostrant 15 entrades - de la 1 a la 15 (d'un total de 119)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.