XXXIV Marató de Barcelona (25 de març de 2012)

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    cargol
    Participant

Shiroak:
    Normalment s’ha de ser “fidel” al pla d’entrenament i si el diumenge diu tirada llarga de 25-28 kms., s’ha de fer.
    Hi ha gent (m’inclueixo jo) que som infidels i prefereixo fer la Cursa de l’Oli o la que toqui en lloc de la tirada, si es de 10 Kms, si es mitja ja serveix. D’altres més cumplidors, fan el total que tocava, be abans o després de la competició.
    Tranquil, que no ve de uns kms. més o menys.
    Salut i milles.
    Abel

shiroak ha escrit:

Quote:
    Bones tardes!

Com alguns sabeu, sóc nou en tot això del running,

Bones shiroak. Suposo que molt nou no deus ser. Decidir fer una marató comporta, si més no, haver fet alguna mitja abans i algun grapadet de 10, no?;)

Responent a la teva pregunta, jo estic amb el cargol, també m’agrada substituir les tirades llaaaaargues per mitges maratons. Una cursa és una cursa i de vegades t’omple més córrer amb uns centenars de corredors, que un parell d’hores trotant solet… Ara si tens bona companyia :P

Sigui com sigui, quilòmetres n’has de fer, fes-los com més t’agradi que, a la fi, per això correm, per passar-nos-ho bé :huh: O potser no, no ho sé… :blush:

Salut!

shiroak
    Participant

Hola mesigual,

Pues de moment, de 10 Km n’he fet 7, i mitges, vaig fer la de Mollerussa a l’Octubre. Més o menys de km en vaig fent, i tirades llargues de moment fins a 25 arribo bé a uns 5 min/km.
    El problema es que segeuixo un entrenament que va augmentant el km, i claro, si hi han curses pel mig i tal, no sé si puc fer el mateix dia una cursa de 10 km i a la tarda una tirada de 30 km (per esforç, hem refereixo). D’aquí venia la pregunta.

Una nova pregunta, al programa que tinc només tinc dos tirades de com molt 12 km el dimecres i divendres, i diumenge la llarga. Creieu que hauria de fer més km a la setmana?

Gràcies per les respostes nois!

flo
    Participant

Hola shiroak

shiroak ha escrit:

Quote:
    no sé si puc fer el mateix dia una cursa de 10 km i a la tarda una tirada de 30 km (per esforç, hem refereixo). D’aquí venia la pregunta.

Jo no ho faria. Hi ha gent que el que fa és, per exemple, rodar abans de la cursa i després fer la cursa. Jo ho he fet alguna vegada, per exemple a la Mitja de Lleida de l’any passat, vaig fer uns 7-8 quilòmetres i després la cursa. Per mi la idea és que si te’n toquen 30, doncs 30, ja sigui ficant alguna cursa pel mig o no.

Quote:
    Una nova pregunta, al programa que tinc només tinc dos tirades de com molt 12 km el dimecres i divendres, i diumenge la llarga. Creieu que hauria de fer més km a la setmana?

Gràcies per les respostes nois!

Tot depèn del ritme que vulguis portar, però crec que se n’haurien de fer alguns més.

No sé si t’hauré ajudat…

shiroak
    Participant

Gràcies flo. Intentaré augmentar el número d’entrenaments/km a la setmana, el que passa es que hem falta temps!

Salut!

kepasaneng
    Participant

Bones,

et dono el meu granet de sorra… Per les curses hi ha gent que fa els kms com toca com alguns et diuen, afegint kms abans o desprès de la cursa, i n’hi ha d’altres que si hi ha cursa s’hi centren. Jo personalment faig una mica de tot :silly: Si la cursa m’interessa i la vull fer a fondo doncs em centro allà, sino hi afegeixo kms. Hem de recordar que aquí no només importa la meta (la marató), sinó també el camí (passar-ho bé)

Pels rodatges que comentes jo afegiria un quart dia segur. Jo vaig debutar fa 2 anys a BCN i seguia el pla de la web de la marató, que es de 4 dies a la setmana. Ara, veient-ho amb perspectiva, crec que és un pla que es queda curt, no per dies que ja està bé per debutar, sinó per kms. Passar de fer una horeta d’entreno a hora i mitja i el cap de setmana un parell d’hores canvia molt el resultat, almenys en el meu cas.

Però sobretot, facis el que facis, passa-t’ho bé. La motivació és esencial, adapta qualsevol pla a les teves necessitats i voluntats.

Salut

Enric
    Participant

Hola Shiroak,

Jo intento fer uns 40 a 50 km x setmana (camí i asfalt). A vegades, també en cinta (poso pendent per donar un punt de resistència). A més 2 o 3 dies de gimnàs (sbt. cames i abdominals).

De totes maneres, en webs i per comentaris d’altres companys,…..cada maestrillo, tiene su librillo…jo faré la meva primera marató a Barna, i les tirades de entrenament les aniré fent llargues, però sense superar els 30 km, i només fins 3 setmanes abans de la cursa.

salut

albertbo
    Participant

No aporto res més que dir que un bestiota pèl-roig va decidir en un moment donat córrer la marató sense haver passat mai abans per cap mitja. Jo no, eh ! :silly:

Luigi
    Participant

La meva opinió és que si es tracta de la primera marató, potser mirant a mig-llarg termini, sigues bastant fidel al pla (sobretot que sigui assenyat i adient a les teves necessitats-aptituds; que et donin un cop de mà, si cal): l’experiència que vagis assolint et servirà per les següents maratons (o curses llargues). De curses, ara mateix n’hi ha a cabassos, i no passa res perquè et perdis una participació un any a la Cursa “zutanita” o “menganita”. Més endavant t’aniràs coneixent com a corredor i sabràs dosificar-te, elaborant els teus propis plans d’entrenament i afegint o treient curses a plaer (quan “no toquen”) dins aquest pla. Però la primera és la primera!

També has de valorar si és molt important per tu assolir un crono o simplement participar i acabar (aquí estem mig obsessionats pel crono, però arreu d’Europa molta gent corre pel plaer de córrer)

Personalment, a la primera marató vaig fer curt de kms (i vaig patir innecessàriament), i la segona em vaig lesionar per seguir el pla a “rajatabla” tot just tres setmanes abans. Des d’aleshores no he seguit cap pla. No va amb mi i em sento com un tigre engabiat. De totes maneres, no m’importen massa les marques, i en general no acostumo a passar mai de 50 kms setmanals. Simplement, ho supleixo sabent que m’agrada córrer

Que tinguis sort! B)

shiroak
    Participant

Gràcies a tots per les respostes.

Segurament afegiré un nou dia d’entrenament, probablement els dimarts, que es l’únic dia que me quede lliure.

L’entrenament que segueixo jo, que l’he tret de http://www.polarpersonaltrainer.com, arriba a una tirada llarga màxima de 36 Km. Pel que fa a les tirades curtes, normalment són una d’uns 10-12 km i l’altra de 6-8, però jo normalment les faig les dos de 12 més o menys, depenent del temps.

Ja veurem com anirà tot això! Gràcies de nou pels comentaris!

shiroak
    Participant

Luigi, no m’obsessiona pas la marca, la meua intenció es acabar sigui quin sigui el temps.

Serà l’orgull de poder dir que sóc el maratonià més jove del poble! :P

Sime
    Sime
    Participant

shiroak ha escrit:

Quote:
    Luigi, no m’obsessiona pas la marca, la meua intenció es acabar sigui quin sigui el temps.

Serà l’orgull de poder dir que sóc el maratonià més jove del poble! :P

shiroak jo en sé d’un que la tirada més llarga que havia fet mai va ser de 30 kms i per la primera marató va dir: a veure què passa!
    Fer tirades de 36 em sembla un esforç que no et portarà enlloc.
    Si no et preocupa la marca i gaudeixes els entrenaments… ves fent.
    Tampoc ho podem controlar tot. Som corredors populars, no ens podem ni imaginar la de coses que ens deixem per fer.
    Es tracta de passar-se un matí corrent. Si fa o no fa tots tenim una lleugera idea de si ho podrem aguantar o no.
    Quan busquem una marca ja és un altre tema.

shiroak
    Participant

Gràcies Sime,

La tirada de 36 només és una, crec que la intentaré fer, per veure com hem respon el cos, i saber què sentiré el dia de la marató…

De moment vaig seguint amb els entrenaments, i apuntantm-me a totes les curses que puc!

Salut,

Elmuro
    Participant

Perdó Shiroak , L’experiència em avala per poder aconsellar, al meu entendre no té cap sentit i crec que és contraproduent fer tal esforç en un entrenament, ets jove i amb ganes, no tindràs cap problema en fer una tirada de 36km. però… no et produirà cap benefici i si que et pot produir l’efecte contrari (lesió, cansament psicològic …).

Personalment prefereixo tenir una llarga vida atlètica i això passa per una dosificació i una constant alimentació de la il·lusió.
    Amb un quilometratge de 70-80km setmanals durant 4 mesos amb una varietat (sèries,costes, tirada llarga..). tens més que suficient per acabar un marato.
    Sort i llarga vida atlètica

shiroak
    Participant

Usti!

70-80Km setmanals… Jo no tinc prou “temps” per fer-los, perquè entre treballar i classes de francès, no hem queden hores…

Quants dies entreneu vosaltres? i quanta estona?

Mercès!

S'està mostrant 15 entrades - de la 16 a la 30 (d'un total de 119)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.