Marató de Barcelona 2008

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades

Pucurull
    Participant

D’aquí dos dies – el 2 de juliol – ja ens podrem començar a inscriure a la marató de Barcelona 2008.

Ja hi ha una web a l’efecte, http://www.barcelonamarato.es/cat/index.html
    en la qual, per cert, hi ha una dada interessant: en la secció Estadístiques hi figuren el nombre d’inscrits dels dos darrers anys des que s’ha recuperat la marató:

Inscrits……………………2006……………2007…………..%vs 06
    Catalans……………………748……………2.443……………+ 227%
    Resta de l’Estat……….2.130……………2.302……………+….8%
    Estrangers………………1.758……………2.668……………+..52%
    Total inscrits…………….4.636…………..7.433……………+..60%

A què creieu que es degut l’espectacular increment – no el del total del qual ja se’n ha parlat abastament – sinó el dels participants catalans?

Jo no hi sé trobar explicació.

Pucu

homedferro
    Membre

mestre Pucu, jo en sóc part del percentatge d’augment…

segarrenc
    Participant

Salut companys,

Benvolgut Pucu, una explicació a considerar seria el desencís dels corredors del país vers la cursa. Els diferents canvis de format i sovint un circuit poc atractiu als últims anys. L’ últim que la vaig córrer va ser el 2004, després entre problemes físics i altres circumstàncies no n’he tingut l’oportunitat, i no he pogut gaudir del canvi d’orientació gràcies al suport de molts entusiastes que em consta que se li ha donat.

L’he corregut 7 cops i l’he considerat la "meva" cursa, la marató pròpia i la que es prepara amb aquella il-lusió especial com no se’n prepara cap altra, però progressivament et vas desencisant fins que es perd l’encant i el feeling amb la prova.

Sé que a les últimes edicions s’ha treballat molt per superar entrebancs d’aquesta mena i pel que es veu sembla que s’han superat en bona part. Depenc de massa factors per poder dir que hi seré a la propera,….però m’agradaria, i més que això, recuperar aquella il-lusió que sentia només de parlar-ne.

Una abraçada a tots.

Pucurull
    Participant

Les inscripcions per la marató duen un ritme espectacular.

En la meva opinió, és gairebé impossible que es mantinguin els increments que s’estan produint respecte de l’any passat, però tot fa pensar que tornarà a haver un gran nombre de participants.

Fixem-nos amb les dades comparatives a 25 de setembre facilitades per l’organització:

Inscrits totals a 25/9/07: 691
    Inscrits totals a 25/9/06: 345
    Increment 07 vs 06: + 100%

Homes inscrits a 25/9/07: 555
    Homes inscrits a 25/9/06: 271
    Increment 07 vs 06: + 105%

Dones inscrites a 25/9/07: 136
    Dones inscrites a 25/9/06: 74
    Increment 07 vs 06: + 84%

Catalans inscrits a 25/9/07: 89
    Catalans inscrits a 25/9/06: 31
    Increment 07 vs 06: + 187%

Resta Estat inscrits a 25/9/07: 30
    Resta Estat inscrits a 25/9/06: 15
    Increment 07 vs 06: + 100%

Estrangers inscrits a 25/9/07: 572
    Estrangers inscrits a 25/9/06: 299
    Increment 07 vs 06: + 91%

Nota: Ambdues inscripcions van començar a poder fer-se en el mes de Juliol

Pucu

XaviPapell
    Participant

I això que jo encara no estic inscrit :D

albertbo
    Participant

Que algú m’ho expliqui.

Que tindrà aquesta marató que atreu a tant estranger, i a tan poca gent d’aquí, en comparació ?

Segons les dades d’en Pucurull, "grosso modo", doblem increment de participació, però els de fora ens passen la mà per la cara quatre o cinc vegades en nombre total d’inscrits.

Serà perqué aquí ho deixem tot per última hora ?

porcalleocho
    Participant

Serà que pels atletes estrangers requireix una certa previsio hotels, avions i demes. I els d´aqui qui mes o menys o te mes solucionat, per proximitat. A mida que s´costant les dades de celebracio, disminueix la xifra d´atltees estrangers i augmenta els nacionals

En tot cas els corredors de km0 que han anat a berlin,amb quan de temps van fer la inscripcio, rserves d´hotel i avio? Ho podem aplicar a aquells que tenen intencio de correr a Barcelona vinguin d´on vinguin

ROMA34
    Participant

FALTEN 18 SETMANES PEL MARATÓ .

JO JA M´HE INSCRIT,

ARA QUEDA EL + DUR. " ENTRENAR ".

TOT I QUE M´HE PROPOSAT UN PLA D´ENTRENAMENT BASTAN CÓMODE. :P

DE TAN ANAR AMB COIXOS …..

Karri
    Participant

Pels extrangers la cursa té un atractiu turístic brutal.

Primer de tot, poden venir en família a passar 3-4 dies a Barcelona.

I després el recorregut de la cursa és com un bus-turístic.

Els d’aquí no hi trobem aquest atractiu extra per què forma part de la nostra quotidianitat. Quants de nosaltres (m’incloc jo mateix), hem visitat la Torre Eiffel, el Big Beng, el coliseum de Roma, etc… però no hem visitat per exemple la Sagrada Família per dins?

Pucurull
    Participant

El gràfic de l’evolució del nombre d’inscripcions acumulades en comparació amb les de l’any passat, amb un significatiu increment del 68% a final d’octubre, és aquest:

graficne7.png

:D

Pucu

Karri
    Participant

M’alegra que la nostra Marató creixi en nombre de participants.

Caldria ara engegar accions perquè creixès en nombre de "públic". Cal apropar la marató a la gent del carrer.

Pucurull
    Participant

Tot i que encara no està nunciat a la web oficial, puc avançar -of the record- una novetat:

El dia abans de la marató, se celebrarà La Cursa de l’Esmorzar de la Marató BCN’08.

Serà una prova absolutament lúdica, de característiques semblants a la que es realitza el dia abans de la marató de Nova York per Central Park, concebuda per als corredors i corredores participants -i els seus acompanyants si ho volen-, a la qual si podran inscriure mitjançant un dorsal gratuït que es lliurarà els dies abans a la Fira del Corredor.

El recorregut, que serà d’uns quatre quilòmetres i mig per un circuit tancat de Montjuïc, començarà i acabarà en l’Estadi, lloc on també es farà l’esmorzar.

I hasta aquí puedo leer.
    :D

Pucu

ROMA34
    Participant

la marató de Bcn ho té tot per trionfar

el recorregut és espectacular, no es deija cap lloc turístic de la ciutat per visitar

La ciutat és preciosa i ademés és la nostra marató :P

fins que uns valents decideixin fer una marató a Lleida , que segur k tot arrivará. …..

Perqué la cursa dels templers va ser espectacular peró jo no hem crec que ja en tingueu prou en organitzar un bon 10.000, segur que + d´un s´ha plantejat organitçar un marató 😈

albertbo
    Participant

En ROMA34 m’ha fet il·lusionar molt, tot i no haver-hi res. O sí ?

Hi ha hagut mai una marató a Ponent ?

ROMA34
    Participant

no hi ha res de res

peró tu creus k pot haver algú al món amb + ganes d´organitçar una marató apart del presi i companyia…. ????

tots sabem k algun dia sortirá el tema i tots sabem k s´intentará.

La majoria dels km0 correu maratons i a Lleida ja tenim 10.000 i mitjes.

el k falta és un marató, perqué la ciutat s´ho mereix,
    l´únic k falta és la valentia i les ganes de fer-ho i
    d´aixó anem sobrats al km0…

😯 😯 😯 😯

S'està mostrant 15 entrades - de la 1 a la 15 (d'un total de 240)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.