10-J

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    Arnau
    Participant

Benvolguts companys,

No podem tancar els ulls a la realitat i fer com si res passa. Tenim la oportunitat de fer-nos sentir i demostrar que Catalunya es viva, mes viva que mai. Quants Km0 anirem a Bcn a manifestar-nos?

Obro llista? :laugh:

Redman

Salut i kms

Julià Feixas
    Participant

Fem mes gran la llista

Redman
    Julià
    Aureli

Si-us-plau que no pari

Julià

albertbo
    Participant

Re: Menys lluny que abans fa 6 dies, 23 hores
    Jo no tenia ni tinc mai pressa per arribar enlloc, però si en una mà llargament estesa s’hi escup d’aquesta manera i durant tant temps…

Sento que dissabte 10 de juliol tindré una necessitat perentòria de ser a Barcelona, no em busqueu si no és allà. Sento que serà important ser-hi, la meva dignitat com a català no es rifa. Ja no més.

ÚLTIMA HORA !

AUTOCARS GRATUÏTS !!!

M’han passat informació que ERC organitza sortides cap a Barcelona des de sis capitals de comarca de Lleida. No cal ser ni militant ni res, només voler anar-hi.

De Lleida, Les Borges Blanques i Balaguer es surt a les 15 hores; de Mollerussa a les 15’15; de Tàrrega a les 15’30, i de Cervera a les 15’45 hores.

Places limitades. Només cal enviar un correu a fedlleida@esquerra.org o trucar ja al 973 278 343 / 649 538 718 / 650 237 396 indicant nom, localitat de procedència, e-mail i mòbil per contacte.

Jo pujo a Tàrrega, ja fa dies que m’hi vaig apuntar !

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

No tinc gaire tirada a les manifestacions….

En aquests moments en recordo un parell a les que si vaig assistir, “No a La Guerra” (Iraq) i pels atemptats de “11-M de Madrid” (191 morts).

Aquest dissabte, però, no penso faltar a Barcelona. Hi aniré no tant per la sentencia del Tribunal Constitucional, que també, com pel fet de constatar un cop més la dificultat d’entesa real, sincera i respectuosa entre aquestes realitats nacionals que no acaben d’encaixar : Espanya i Catalunya.

Portem més de 30 anys de transició i democràcia, hem fet una constitució, dos estatuts, hem progressat, hem entrat a Europa….però Espanya continua “recelant intensament” de Catalunya (des de el meu punt de vista de manera poc justificada) i en una part important i significativa de Catalunya neix i creix la desafecció respecte a Espanya.

Probablement les culpes estan repartides….No ens acabem d’entendre mútuament i apel·lar a la “indissolubilitat del matrimoni” em sembla d’una gran ingenuïtat….

Les coses, malgrat tot, són com són i Catalunya no pot renunciar a cap de les aspiracions que té o pot arribar a tenir en un futur….i en l’actual situació, desprès d’una menyspreable espera de més de 4 anys d’una sentència, actituds mediàtiques generalitzades molt poc edificants, manca de talla política per liderar diàlegs i consens….crec plenament justificat un acte d’afirmació nacional i de reivindicació de la nostra dignitat com a societat civil i com a poble.

Entenc els dubtes de molta gent, fins i tot de gent que clarament ocupa l’espai polític nacionalista (la classe política catalana amb les seves grandeses i no poques misèries no ajuda sempre a clarificar horitzons), però jo crec que aquest cop val la pena manifestar-se…..No es tracta d’arreglar el món, segurament només serà un acte simbòlic…..un brindis al sol, ben fet, pot ser un acte de gran bellesa, i no sempre s’ha de subestimar la força que poden acabar tenint els actes simbòlics.

Poso el meu nom al peu d’aquesta llista amb la mateixa il·lusió que l’he posat altres vegades en altres llistes per assistir a un entrenament conjunt del Km0 Ponent, o d’inscrits en una futura marató.

Salutacions.

Redman
    Julià
    Aureli
    Albertbo
    By Keds

Quim-Imma
    Participant

Des del primer moment vam tenir ben clar que hi havíem de ser.

Redman
    Julià
    Aureli
    Albertbo
    By Keds
    Quim
    Imma

Álvaro
    Participant

By Keds,
    Des de la meva posició política totalment diferent a la teva, quin goig que fa llegir el seny que hi poses, quan portem tants dies sentint només que bestieses a tot arreu, aquí i allà, a favor i en contra.

Pucurull
    Participant

Quim*Imma ha escrit:

Quote:
    Des del primer moment vam tenir ben clar que hi havíem de ser.

Redman
    Julià
    Aureli
    Albertbo
    By Keds
    Quim
    Imma

Saber que vindreu de tan lluny -i em sembla que no sereu els únics- emociona.

Pucurull

Crit
    Crit
    Membre

[video]http://www.youtube.com/v/cSqAx52EFXA&hl=en_US&fs=1[/video]

Perquè…

[video]http://www.youtube.com/v/C2mMkYiH1sk&hl=en_US&fs=1[/video]

De la darrera cursa d’aquí a 20 anys no us enrecordareu, la manifestació de demà no l’oblidareu mai.

Tots podem pensar diferent, però és aquesta qüestió bàsicament és qüestió de respecte i dignitat.

Salut a tots

Julià Feixas
    Participant

Acabo de llegir el comentari den By Keds i no he pogut reprimir el meu desigs de transmetre la immensa satisfacció que m’ha produït aquesta lectura.

Una manera elegant, correcta i també respectuosa però ferma i convincent d’expressar un sentiment arrelat en molta gent d’aquest país.

Potser seria hora d’acabar amb les mitges tintes,de dir les coses pel seu nom i començar tots junts un camí que ens porti cap un futur mes digne.

Tampoc jo hi soc aficionat a anar a manifestacions, tant sols he assistit a una al considerar que no hi podia faltar.

Ara torna a tocar i tant de bo sigui la expressió d’un poble que vol sortir d’aquesta situació amb serenitat, sense crispació, fen us dallò que sens reconeix “el seny”.

Julià

Pucurull
    Participant

.
    Digui el què digui el TC des de Madrid, Catalunya és una nació. Que en ser-ho, vol que se li reconeguin el seus drets.

Ho confirma el fet que hàgim estat un milió i mig de catalans aquesta tarda a Barcelona manifestant-ho. Pacíficament, però amb contundència

Pucurull

albertbo
    Participant

Acabo de veure per la tele a l’actor Lluís Soler com havia proclamat “Som una nació” i, després d’una estudiada pausa, “Nosaltres decidim”. La forma com expressa el “nosaltres” només és un poderós detall, però immediatament he sabut que se’m quedarà gravada per sempre en la memòria com a resum de la gloriosa jornada d’avui. Això jo no ho sabia ahir.

Allò que sí sabia, i no em cal ser cap linx, és la massiva resposta que donaria el poble català a la convocatòria.

A mi no m’interessen les pancartes ni si tu et poses aquí i jo allà, el tarannà de tots i cadascun dels aspirants a protagonista ha quedat en evidència a bastament aquests dies previs. Deixem-ho estar, no vull perdre ni un rengle més amb ells. A mi el que m’interessa de debò és: de la segona fila en enrera… qui hi ha ? I que vol ?

Avui he vist gent com tu i com jo al meu voltant, gent normal que trepitja el carrer cada dia sense fer cap escarafall de res, que només vol viure sabent que els seus drets són tan respectats tal i com respecta els del seu veí.

Avui he tornat a veure la força que té la unió d’un poble, altra cosa serà si aquesta força es sap aprofitar adequadament. S’anirà veient.

Jo, com en By Keds, anteriorment només havia participat en un parell de manifestacions. Si ho vaig fer contra el racisme i la invasió de l’Iraq, que no havia de fer contra l’agressió contumaç a un dret tan elemental com el del poble català a decidir lliurement el seu futur !? Ah, sí !, també vaig estar a la manifestació del 77 a Barcelona, però tenia 12 anys i només acompanyava mon germà gran.

Quim*Imma s’han presentat a l’estació de busos de Tàrrega per sorpresa ! Llàstima no haver pogut compartir viatge, i després a Barcelona com per retrobar-nos, no ? :ohmy:

Desenes i desenes d’autocars, tota l’amplada de la Diagonal plena d’autocars. Desenes i desenes d’autocars estacionats en tots els carrils-bus disponibles, hi havia un lloc predeterminat per a tots. “Mira, aquest ve del Bages ! I aquest altre del Baix Camp !” Puntualment a les 6 a la sortida de la manifestació, però més d’una hora sense poder gairebé avançar. Ningú no es posa gens nerviós, és normal i fins i tot bo: voldrà dir que hi ha una gernació davant nostre. Es toquen gralles, es canta “Els Segadors”, s’entona “In – inde – independencià”(sic), etc.

Volia ser-hi i hi he estat. Només sóc un simple ciutadà, i com jo molts més que avui hem envaït pacíficament la capital hem enviat també un missatge molt clar: respecteu i feu respectar la voluntat del poble català.

No hauria de ser tan difícil, coi !

cargol
    Participant

Enhorabona a tots els que vareu poder asistir a una jornada histórica.
    Si be ahir era per teres valencianes, em vaig unir a vosaltres en el cor i en la reivindicació de milers de catalans.
    Esperem que com algú va dir, aixó sigui el principi d’un camí que ens porti cap a un futur millor.
    I si no ens volen a Espanya, doncs que ens deixin marxar.
    Salut i força
    Abel

Pucurull
    Participant

.
    Fa riure.

Molts mitjans espanyols, a rel d’un comunicat que els hi ha enviat l’agencia EFE, publiquen que a la manifestació d’ahir només érem 56.000.

http://www.adn.es/politica/20100710/NWS-0816-Estatutsegun-Lynce-manifiestan-personas-defensa.html

http://politica.e-noticies.cat/el-pais-redueix-la-mani-a-56000-persones-42699.html

Fa riure…per no plorar.

Pucu

Saltamartí
    Participant

Ho trobo molt bé,

Els mentides queden com a mentiders dient mentides i en aquesta han quedat força malament.

d’un milió a 56.000…

Penso que és com els rics cada cop són més rics igualment els mentides cada cop són més mentiders.

Álvaro
    Participant

Dos coses.

1
    La manifestació ha estat un èxit. Ha quedat clar que hi ha una part important de la societat catalana que se sent irritada amb el resultat de tot el procés del nou estatut.

2
    La moda de las manifestacions a milió la va imposar el desaparegut diari “El Alcázar” (qui no el conegui que busqui) durant els anys de la transició. Cada 20 de novembre els nostàlgics es reunien a la Plaza de Oriente de Madrid per a recordar al Caudillo i a l’endemà El Alcázar sempre publicava una gran foto de la concentració a doble pàgina amb el número 1.000.000 imprès ben gran.

Des de llavors que qualsevol manifestació que vulgui ser important ha de comptar el manifestants per milions. Van ser de a milió les que es van fer contra el cop d’estat, contra l’OTAN, alguna contra ETA o contra els atemptats de l’11 de març.

Sembla que això es va quedar curt i desprès es van imposar les de dos milions. D’aquesta classe van ser les que a la passada legislatura va convocar el PP, directa o indirectament, amb la Conferencia Episcopal i amb el suport entusiasta de la COPE, amb Jiménez Losantos al capdavant. En aquestes manifestacions es va arribar al cim de comptar manifestants, perquè dos dies ABANS:ohmy: ja donaven la xifra de 2.000.000 (això ho vaig sentir jo, no m’ho han explicat).

Tots hem vist com en totes aquestes manifestacions les xifres ballaven de forma sorprenent. Els organitzadors sempre donaven uns números astronòmics, mentre que ajuntament, comunitat autònoma i govern donaven números grans o petits segons si estaven a favor o en contra. Així per exemple, la Comunidad de Madrid, amb Esperanza Aguirre sempre donava unes xifres molt semblants a les dels organitzadors d’aquelles manifestacions contra Zapatero. En canvi, la policia local de Madrid, sota la direcció de Ruiz-Gallardón que volia mostrar una imatge més moderada, donava quantitats més modestes.

Ara hi ha una empresa que es dedica a comptar manifestants. No tinc coneixements tècnics com per saber si ho fan bé o malament, però sembla que es un intent bastant seriós de posar-hi una mica d’ordre. Aquesta xifra de 64.000, llavors té la seva explicació. Qui tingui la curiositat: http://www.lynce.es/

Dit això, torno al punt número 1. Un èxit de manifestació, no es pot dir una altra cosa.

S'està mostrant 15 entrades - de la 1 a la 15 (d'un total de 34)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.