S'ha creat les respostes del fòrum
-
AutorEntrades
-
cargolParticipantHola companys:
Propera marató, el día de Sant Jordi a Hamburg.
Ja feia temps que la tenía ullada i aquest any la correré.
Ciutat portuaria, amb molts canals i ponts.
Cercant 25.000 participants amb una ciutat molt entregada a l’event que surt als carrers per animar als atletes.
Si algú més s’anima, aquí us deixo el link:http://www.haspa-marathon-hamburg.de/
Salut i milles teutones.
Abel
cargolParticipanthHola companys:
Edtaria bé saber les maratons que correm els Km0, tant per animar-nos com per coneixer-ne de noves.
Obro aquest fil per tothom que ho vulgui indicar (Data- Ciutat (país si s’escau) – Nick23/04/2017 HAMBURG (Alemania) Cargol
Vinga animeu-vos, em sembla que algú hi ha per ahí que anava a Tarragona, Sevilla, …
Salut i milles.
Abel
cargolParticipantDijous 20
Amb la Su volem des de Barcelona amb NORWEGIAN i amb 2’30 hores ens plantem a Hamburg.
Des de l’aeroport hi ha bona combinació amb S-Bahn (tren ràpit) i trasbord amb U-Bahn (metro) fins a l’hotel Budapester Hof, al Barri de Sankt Pauli, just devant del seu estadi.HAMBURG, juntament amb Berlín i Bremen son les 3 úniques ciutat-estat d’Alemania. Té 1.800.000 habitants i després de Rotterdam a Holanda, es el segón port més gran d’Europa.
Deixem la maleta i dinem. Per la tarda començem la ruta turística pel centre.
La veritat es que el skyline de la ciutat sembla una professó de Setmana Santa, ja que hi ha molts campanars d’esglesies luteranes en punxa que semblen penitents.
La ciutat també es anomenada la “Venecia del Nord”, si be té més ponts que aquesta i Amsterdam juntes (uns 2.500), i hi ha també milers de bicicletes i com no, carrils bici que s’han de respectar.ST. MICHAELIS KIRCHE, catedral barroca amb la torre de rellotge més alta del país amb 132 m.
ST. NIKOLAI, mig destruida a la IIGM, símbol del desastre de l’operació “Gomorra”, en que la ciutat va ser bombardejada per les forçes aliades durant 5 díes al 1943 i on van morir més de 50.000 persones.
RATHAUS (Ajuntament) preciós edifici.
MÖNCKEBERG STRASSE carrer comercial per excel.lència.
Per molts llocs de la ciutat es pot veure pintada la “blue lline” per on passarem diumenge. De fet el lema d’aquesta marató es “RUN THE BLUE LINE”, perque a la seva primera edició al 1986, va ser la pionera en marcar tot el circuit amb la ratlla discontinua de color blau.
Hamburg está al costat del mar Baltic i per la ciutat flueixen 3 rius, el BILLEY, l’ELBA i el seu afluent l’ALSTER, amb aquest, al S. XIII es va construir un llac on hi ha un surtidor d’aigua de 60 m d’alçada.
Acabem la tarda a SPEICHERSTADT, zona plena de magatzems gegants de totxo vermell que daten del S. XIX i que conformen una gran zona comercial plena de canals. Al seu cantó està la HAFENCITY, ciutat portuaria on atraquen els grans creuers. Es tota una ciutat amb 46 molls i 315 atracadors i enormes astillers
Per acabar el día, sopem a una antiga fábrica de cervessa (Göninger).Divendres 21
Avui agafem un bus que ens portarà a 130 kms al sud, a la ciutat de BREMEN, on tots el monuments estàn concentrats al voltant de la MARKPLATZ (Plaça del mercat), on trovem la
RATHAUS, edifici gòtic, l’estatua de ROLANDO de qüasi 6 m d’alçada que data de 1404 i porta l’escut de l’àguila bicéfala de Carlemany i que apareix a la bandera alemanya.
Catedral de St. PETRI DOM del S. XI i l’estatua amb “Els músics de Bremen”, del conte dels germans Grimm, en que un àse, un gos, un gat i un gall fan un pilar de quatre per espantar a uns lladres. Es tradició agafarse amb les 2 mans a les potes devanteres de l’àse i demanar un desitg.
Els tranvies atravessan la ciutat i s’ha d’anar al tanto, ja que va pel mig dels carrers.
Estatua equestre d’Otto Von BISMARCK, artifex de l’unitat alemanya.
Anem a dinar un plan tipic, una Currywurst, una enorme salsitxa amb patates i una bona birra.
Per la tarda passegem pel casc antic amb estrets carrerons i casetes puntxagudes de totxos vermells.
Agafem el bus de tornada a Hamburg que ve d’Amsterdam i a meitat de l’autopista ens aturen varis vehicles de la policía aduanera que treuen tot l’equipatge i el fan escorcollar per un gos ensinistrat per trovar droga, tot un espectacle que sembla que es rutina habitual amb aquesta ruta.
A la nit donem un tomb pel “nostre barri” i per l’animada REEPERBAHN, que diuen que es el carrer més transitat d’Europa, ple de teatres, bars, restaurants i moltes botigues relacionades amb el mon erotic. Al barri també està instal.lat el DOM que es un gran parc d’atraccions que es munta i desmunta 3 vegades a l’any i que amb la seva enorme noria forma part de la ciutat.Dissabte 22
Visitem la botiga del club de futbol Sant Pauli, que si be milita a la 2ª divisió de la Bundesliga, data del 1910 i s’ha convertit es tota una institució en defensar valors d’esquerra com l’antifascisme, solidaritat amb els refugiats, combatre l’homofobia, i moviments contraculturals. El seu simbol es la bandera pirata. A part del futbol té 18 seccions més entre elles d’atletisme.
Anem després a la zona del port on visitem l’ ELBSTUNNEL, un tunel sota el riu Elba a 30 m de profunditat i que es va construir al 1911 perque els treballadors anessin a l’altra cantó del ríu on estaven les fábriques i astillers, ja que els transbordadors no donaven abast. Té 426 m de llarg i per ell circulaven vehicles en un sol sentit que baixaven per grans ascensors.
Al seu costat hi ha una de les joies de la ciutat, la ELBPHILARMONIE o edifici de l’opera, que després de molts anys de polémica, sobrecostos i aturades, s’ha convertit en el que diuen el lloc amb millor acústica del mon i es situa fent cantonada en mig de 2 canals, té una alçada de 110 m amb panels corvats que simulen les ones del mar. Es va inaugurar al 2016.
Anem a la fira que està just al lloc de sortida i arribada de la marató, un piruli gegant de 280 m o torre de comunicacions.
Hi ha un lloc d’honor pels guanyadors de totes les anteriors edicions i destaca l’espanyol Julio Rey, campió en 4 ocasions i que en 2006 va fer l’actual record d’Espanya amb 2h 06′ 52”.
Allí recolleixo el dorsal, bossa del corredor i samarreta de finisher, si be prefereixo que te l’entreguin a l’arribada amb la medalla. Aquí també ens menjem el plat de pasta que a l’igual que la samarreta es paga apart.Diumenge 23
A les 6’30 ens obren el menjador a l’hotel que està ple de corredors i allí coincideixo amb un noi de Madrid (però seguidor del Barça) amb el que anem caminant plegats cap a la sortida, ja que està al nostre barri de Sant Pauli,on tot està super organitzat , lavabos, guardarroba, etc.
El cel està ennuvolat i fa molt fred, estem a 5º i amb el vent, la sensació térmica es de sota 0. Correré amb samarreta de màniga llarga, buff i guants.
A les 9 en punt es dona la sortida (crec que amb la música épica de “Joc de Trons”) i comença a ploure. Juntament amb els corredors de la marató també hi ha molta gent que fa relleus de 3×4 i 4×4, també cursa de dones de 2 relleus que porten pitral d’un altre color i dorsal a l’esquena amb la paraula STAFFEL (relleu).
Al km. 2 primera salutació a la Su i para de ploure, però comença a pedregar i no vegis com pica, sobre tot a les cames.
Us deixo una foto perque veieu com els hi va va afectar als atletes d’èlit:http://www.haspa-marathon-hamburg.de/wp-content/uploads/2017/04/hochzwei_527917-1024×683.jpg
Estem al carrer Reeperbahn on la nit es converteix en un centre d’oci i sexe, i a on The Beatles es van donar a coneixer internacionalment. Trovarem fins a 20 punts d’animació (gaiters, grups de rock, dj’s, 2 orquestes, etc.), passem pels barris d’Altona i Ottensen, on hi ha una zona residèncial amb molts palaus.
Ha deixat de ploure per una estona i a partir del km.7 enfilem ruta al costat del riu Elba. Hem d’anar molt al tanto de no relliscar, ja que el terra està molt mullat i els trams amb pintura al terra (passos de peatons i separacions de carril bici) son molt perillossos.
Aquesta part està molt animada i veiem els vaixells, el port i l’edifici de la philarmònica.
Al km. 15 deixem la ribera i tornem a l’interior, passant per un tunnel de 400m on hi ha altaveus amb la melodía de Rocky “The eye of the tiger”.
Al km. 16 torno a trovar a la Su i donem un tomb sencer al llac i al km. 18 la torno a veure.
Ara seguim cap al nord i ja tenim la mitja que passo amb 1h 45′.
L’animació per part de la gent es continua durant tot el recorregut i surten al carrer amb tot alló que pugui fer soroll (campanetes, panderetes, cassoles, paelles, trompetes, botzines, xiulets, etc.) i els crits d’ànim es repeteixen: “Hop, hop”, “Du schaffst es” (Tú pots!), etc. Es calcula que hi han uns 25 espectadors per atleta.
Vaig dosificant i arribem al km. 30. Mai es corre sol, sempre tens gent al costat, o be gent de la marató o dels relleus. Ara passem per una cantonada del FRIEDHOF OHLSDORF, el major cementiri d’Europa que es a la vegada un parc i on hi ha enterrades més de 1.500.000 persones i es com a 566 camps de futbol.
Van caient els darrers kms. i al 36 hi ha un avituallament especial de Red Bull on ens fiquem “les ales” per afrontar els darrers metres. Al fons ja es veu “el pirulí” i la Su al km. 41 em dona l’estelada. 100 m de catifa vermella i arribada, un altra al sac i van 38.
Mateix temps que la darrera, 3h 48′.
Bona zona de recuperació, com no amb cervessa sense alcohol, fruita, galetes, etc.
La medalla apareix amb alguns dels edificis més emblemàtics de la ciutat.Després de la dutxa a l’hotel, anem a dinar a un restaurant indi i fem una mica de migdiada, per anar a les 6 de la tarda a MINIATUR WUNDERLAND a la zona portuaria on es trova la maqueta en miniatura més gran del mon, una maravella de lloc on ens passem qüasi 3 hores gaudint dels trens, cotxes, avions, vaixells i figuretes en moviment i cada 15′ es fa de nit i s’il.luminen les instal.lacions. Hi ha diorames amb l’historia d’Alemania, recreació de la ciutat d’Hamburg i de varis paisos amb sorpreses constants com a incendis, concerts, events esportius, etc.
Us deixo un link perque us feu una idea del llochttp://www.miniatur-wunderland.com/
Per acabar el día agafem un bus i anem a al barri d’Altona a cercar un bar que es diu Vivo i que per internet hem cercat a la web http://www.culersalmon.com/ i hem vist que es retransmeteixen els partits del Barça i el Madrid. Allí trovem al company de Madrid que està al mateix hotel i la seva dona amb el que havíem quedat, també hi han altres nois espanyols que treballen aquí i gaudim del trepidant matx, degustant, com no una bona hamburguessa i varies birres que son de ½ l , perque ens hem d’hidratar … No cal que us expliqui el final, 2-3 amb el gol 500 de Messi i brindis a la gradería del Bernabeu. Per no oblidar.
Dilluns 24
Després d’esmorçar comprem el HAMBURG ABENDBLATT on surt informació de la cursa.
Agafem un vol de Vueling i ens tornem a la tarda a Barcelona.Fent resum, una marató molt asequible on trovareu molts avituallaments i grups d’animació i un public entregat que viu com a seva la cursa. Normalment coincideix al mateix día que la de Madrid i Londres.
Algunes dades:
Guanyador maculí: l’etiop Tsegaye Mekonnen amb 2h 07′ 26”
Guanyadora femenina: la portuguesa Jessica Augusto amb 2h 25’30”
9.155 arribats, 583 sub 3h.Us deixo un link amb unes quantes fotos:
https://goo.gl/photos/igFp25LSce73pYkJ9
Salut i milles germàniques.
Abel
Aquesta es una cursa “germana” a la nostrada de Templers i ben a prop de Lleida.
No sé si aquest es el lloc adient per aquest tipus de cursa, ja que no es de ruta, ni arriba a mitja marató, però si son 15 kms plens d’obstacles, aigua i pujada a 4 grapes a un castell templari.
Jo ja estic apuntat i per si algú més s’anima, aquí us deixo el link:Salut i milles pwe Aragó.
Abel
cargolParticipantIN FLANDERS FIELDS MARATHON
Hola companys:
La veritat es que no sabía si escriure alguna cosa o deixar-ho correr, ja que no us puc explicar gaira cosa de la cursa, ja que no vaig acabar-la, i ni tan sols vaig poder fer una sola milla, però al menys us faré quatre cèntims, perque veritablement val la pena.Varem sortir de Barcelona amb la Susana la meva parella el dilluns 4 rumb a Charleroi (Bélgica), on vam llogar un cotxe i visitar Waterloo, amb el seu memorial de la batalla i museu.
Decidim esquivar Brusel.les per anar en un altra ocasió i deixem Valònia per anar directament a Flandes, recalant a Gante on estarem uns díes a un B&B.GENT (Gante en flamenc) es una ciutat molt viva, plena d’encants, peatonal i d’ambient del segle XV on hi han 60.000 universitaris, quasi la meitat de la seva població, amb canals, castell, catedral, placetes, etc.
BRUGGE (Brujas) es més petita i amb molts turistes.
ANTWERP (Ambers) una gran ciutat de 1.200.000 habitants molt portuaria i que va ser seu olimpica al 1920 com a recompensa després del patiment que va tenir el pais a la guerra.
OOSTENDE (Ostende) al costat del mar del Nord i amb platges quilométriques.
Arriba el cap de setmana i per les magnífiques autovíes (gratuites) borejades de boscos ens dirigim a IEPER (Ypres pels francofons), on tenim l’hotel al costat de la plaça on arriba la marató.
Es una petita ciutat que va quedar totalment destruida a la gran guerra i va ser reconstruida amb els seus edificis antics. Tot el poble es ple de records de la masacre que es va viure aquí amb un gran museu, botigues amb antigüetats bèliques i cada día de l’any a la porta gegant del mausoleo que hi ha es fa un homenatge militar molt emotiu per les víctimes que van morir en aquestos camps.
Recollim el dorsal al poble de NIEUWPOORT a la costa, on es fa la sortida i allí abono l’inscripció i el bus que ens portarà el día de la cursa des de Ieper (tot per 30€).
Al no poder fer el pagament on-line fa mesos, l’organització em va dir que podía fer-ho allí mateix i als primers inscrits ens donaven el dorsal amb el nº de la teva edat, per la qual cosa jo tenía el 57, també em donen el xip que sembla una targeta de crèdit amb unes brides petites per lligar-lo a la sabatilla.
De tornada, aprofitem per poder gaudir del recorregut que farà la cursa. També ens desviem per visitar un monatir trappense on es fa la millor cervesa del mon i on ne més es pot degustar allí, ja que els monjos ne més la venen allí i solament 6 ampolles per persona i día, es la WESTVLETEREN:https://belgium.beertourism.com/belgian-breweries/sint-sixtus-abbey-of-westvleteren
Feia ja 2 setmanes que em vaig lessionar l’isquio femoral i no podía ni correr 10m sense dolor a la cama esquerra, havent anat al fiso 2 cops i absolut repós, tenía que intentar-ho.
A les 10 del matí del día 10 i amb 10º de temperatura, prenc la sortida amb 500 corredors més i de bon principi ja anava tocat i em passa tothom fins que al km. 1,2 he de parar del tot.
Quina sensació més fustrant, mai a la vida m’havía retirat (voluntariament) de cap cursa, però no podía continuar i em recolleix el cotxe escombra, seguint a un padrí que anava a 7’/k, en hora i mitja em porta al km. 10,5 on havía un autocar esperant als corredors de la primera posta de la prova de marató per relleus (estafette) i m’acosta fins l’arribada tot coix on em retrovo amb la Susana. Despleguem l’estelada que tenía esperant-me i animem a varis catalans que corríen (en nom d’Andorra, ja que em van dir que a les maratons internacionals que no lis deixen inscriure com a catalans, ho fan pel país veí).I aquesta es la curta crònica que us puc oferir, si be l’any que be vull tornar per fer-la complerta, a més a més, serà especial, ja que serà l’edició nº 20 i a més es conmemorarà al 2018 el 100 aniversari del fi de la Primera Guerra Mundial que es la base de la cursa, atravessant memorials, cementiris amb milers de tombes, mausoleus, trinxeres i camps plens de granges i canals on es van lliurar cruentes batalles i on va neixer la guerra química.
Una zona a la que m’agradaría tornar, gaudir de la seva historia, xocolata, musclos, gofres i com no, excel.lents cervesses.
Us deixo un link amb un video fet al 2014 sobre la cursa, que dona una idea del recorregut.
Ara a l’osteópata, repós i a recuperar-se, a veure si per la Behovia ja estic a punt.
Salut i “milla” flamenca.
Abelhttps://marathons.ahotu.com/event/in-flanders-fields-marathon
El proper dissabte día 30 (abans del Referendum) es fa al poble de Belianes (Urgell) la segona edició d’aquesta cursa “diferent, organitzada per la cervessería artesana MATOLL que elabora birres aromàtiques i especiades, que gens tenen a envejar algunes de belgues i on en un recorregut d’una milla es fan 4 voltes a un circuit, tenint que pendre una cervessa a cada volta.
Si us animeu, ja ho sabeu. Aquí teniu la web amb més informació:http://www.matoll.cat/es/2a-carrera-matoll-beer-mile/
També us deixo un video de l’any passat:
Salut i milla cervessera per Ponent.
Abel
cargolParticipantCompanys:
Aquí us deixo un “tastet” de fotos sobre Flandes.
Espero l’any que ve, poder fer la crònica de la cursa i no només de la part turística.
Salut i milles.
Abel
cargolParticipant42 MARATÓ DE PARIS
Pels voltants de Nadal em vaig inscriure a través de SPORTRAVEL ja que durant uns díes el dorsal era gratuit. La veritat es que sempre vaig per lliure, però l’oferta pagava la pena, a més entraven els vols, els trasllats i un bon hotel.
Ens va sapiguer molt greu no poder ser-hi aquest any a la X Marxa del Segrià que era el mateix día.Divendres 6: Surto amb la Su des de l’aeroport de Barcelona al migdía, on ens trovem amb el guía i la resta de gent, sobre uns 20, la majoría catalans, però també hi ha algún valencià, mallorquí, etc.
Arribaba a París i en autocar anem a l’hotel Renaissance que està a la zona de la Defènse, just sota del gran arc. Aquest zona va neixer als anys 60 on es va crear un barri de negocis i està ple de gratacels.
Agafem la “chambre” i després anem a cercar el “metropolitain” que tenim molt aprop i en poques parades ens plantem al centre de la ciutat.
Lutecia en temps dels romans, ara es una gran urbe amb 2,5 milions d’habitants i 12 milions amb l’àrea urbana. Té 20 districtes i està atravesada durant 13 kms pel riu Sena sobre el que hi han 37 ponts.
Es la ciutat més visitada del mon amb 29 milions de turistes a l’any i molts d’aquestos estàn aquí aquest cap de setmana.Visitem la catedral de Notre- Dame, situada en dins de l’illa de la Cité, en la que també està el Km 0 de les carreteres de França. Es una joia de l’art gòtic i destaquen el rosetón de l’entrada i les gàrgoles de les torres, entre les que es movía Quasimodo.
Pasejem a la vorera del Sena, que està plen de “bouquinistes”, casetes verdes de llibres, revistes, posters, postals, etc. i veiem il.luminada de lluny, la torre Eiffel, simbol de la ciutat.Dissabte 7: Ens porten en bus a la Fira del corredor (Le Salon du Running) que està a la Porte de Versailles. Allí entreguem el certificat metge i recollim el dorsal amb xip incorporat, també ens donen una petita motxilla per a correr amb varis productes a l’interior. La fira es de les més grans i diverses que he vist mai, molts estands de marques, maratons, demostracions, etc. Hem vaig provar unes noves sabatilles estratosfèriques amb motllos de la marca Enko.
El patrocinador principal es la Cía. Elécrica SCHNEIDER que s’ha proposat que sigui una marató “verda”, per aixó ne més hi han cotxes eléctrics BMW i tenen molta cura dels residus, involucrant-se en la separació i reciclatge de restes orgániques, plàstics i roba.Si be a la fira podies dinar a la pasta-party per 8€, després de 2 hores marxem cap al centre i passem per la plaça de la Concordia on començen els Camps Elisis, al costat del Museu del Louvre i jardins de Les Tulleríes. Al centre un obelisc egipci de Luxor i als costats 2 fonts que representen els mars i els rius, també hi ha una gran nòria.
Aquí podem veure pintat sobre les llambordes la “ligne vert” amb que està marcat tot el circuit de la cursa.
Per la ciutat no es veu cap cartell que anuncii la marató, si en canvi de la triathlon que s’ha de fer el 1 de juliol (¿?). El que si veiem es molta seguretat, patrulles de policies i militars armats per moltes zones.
Després de dinar anem a veure l’Opera, la Madeleine, el barri llatí amb el boulevar Saint Germain-des-Prés i pujem a la basícica del Sacré-Coeur que està a dalt de Montmartre, després de pujar 300 escales (reservant-me per demà). També hi ha un funicular. La vista val la pena. De baixada pasem pel barri de Pigalle o del vici on hi ha el famós Moulin Rouge.Diumenge 8:
Si be el temps dels darrers díes no ha sigut molt bo, aquesta nit ha plogut, però sembla per la matinada que avui el cel estarà tapat.
Amb 3 parades de metro ens plantem a la zona de l’Arc de Triomf, anem a la zona de guardarropía i cada vegada hi ha més gent, fins 55.000 inscrits. Llavors caminant ens dirigim a la zona de sortida als Champs-Élysées, al costat de l’Arc de Triomf, que va fer constgruir Napoleó per honrar als seus exèrcits.
La sortida es escalonada, comença l’èlit dones a les 8,10 i els homes a les 8,25.
Jo soc al calaix de 3,45, on entro sense haver pogut escalfar gens ni fer estiraments i trovo entre la massa a un Correcat, ens saludem. Estem just devant del cabaret Lido i surtint a les 9 en punt amb el so de fons del desgastat “Carros de foc” de Vangelis. Tant devant com darrera miler i milers de corredors. La festa ha començat i el temps aguanta amb 14º.
Al final de la gran avinguda passem per la plaça de la Concordia i enfilem una llarga recta en la que hi ha el Louvre i l’Ajuntament (Hôtel de Ville) fins el Km. 5 en que arrivem a la plaça de la Bastilla.
Molta gent al carrer i grups d’animació.
De moment vaig be i al km. 7 puc sentir la campaneta de la Su a la que puc veure i donar-li un petó.
Ens dirigim cap a les afores, fins que al km. 9 entrem als Bois de Vincennes, una gran zona verda amb parcs, hipodrom, llacs, castell, zoo, etc. i que no abandonem fins al km. 19, la veritat es que es fa una mica avorrit.
Ja som a la mitja que passo a 1h 54′ i torno a veure a la Su.
Km. 24 ja en el centre passem al costat de Notre-Dame i el Musée d’Orsay. A partir d’ara i fins al km. 32 anem paral.lels al riu, corrent per la part baixa a la seva vora, passant per varis tunels, entre ells un de qüasi 2 km. i que es fa llarg, si be intenten animar-vos com si fos “el tren de la bruixa”, amb música de por i llums, també passem pel tunel de l’Alma, on va morir Lady Di.
Encara que el recorregut es molt pla, el tenir que baixar i pujar els tunels, es fa “très fatigué” i més quan l’home del mall ja m’ha vingut a veure al km. 26 (s’ha adelantat 4 kms).
Feia un any que no corría cap marató per lessió i ja no m’enrecordadava del que vol dir propiament la paraula
M A R A T Ó. Ho assumeixo i em mentalitzo que tocarà patir per arribar al final. A més a més ha surtit el sol i la temperatura ha pujat a 22º, el que encara dificulta més la cursa.
Vaig dosificant-me i caminant estones, sobre tot a l’arrivar als avituallaments, en els que es trova a faltar beguda isotònica. Gaudeixo dels grups d’animació que hi ha a cada km. i que son del més divers, sobre tot batukades, però també grups de rock, cheer-leaders, bandes militars, big bands i inclús un grup africà massai.
Cada 5 kms. hi ha cubells amb aigua, però sense esponges, potser me la tenía que haver portat de casa.
En un avituallament ens donen gominoles, moltes de les quals acaven per terra. A pesar de les bones intencions de l’organització en vers a reciclar, els avituallaments son un perill, ja que el terra està ple d’ampolles d’aigua, gels buits i restes de taronges i plàtans.
Durant els kms. 28 i 29 podem divisar a la nostra esquerra, a l’altra cantó del riu, la majestuosa imatge de la torre Eiffel.
Al km. 30 trovem un arc que representa el temut mur.
Km. 33 deixem el centre i ens internem al Bois de Bologne, parc per on discurrirà la cursa fins qüasi el final, fent-me un fart de caminar.
Així com en altres curses començes a “recollir cadàvers” en els darrers 5 kms., aquí des de el 25 que hi ha molta gent que es rendeix i camina per poder finalitzar.
Els darrers kms., es fant molt llargs, i puc veure a la Su 2 cops més. Vaig avançant gent i arriva la meta amb l’imatge de l’arc de TRIOMF al fons i una gran catifa verda. He acabat amb un temps de 4h 26′, content perque la lessió m’ha respectat, però sempre aprens. El día avans no s’han de pujar tantes escales i s’ha d’escalfar i estirar abans de surtir.
Recollida ordenada de medalla, samarreta de finisher, xubasquero i guardarroba. A la zona d’arribada, aigua i fruita. Vaig cap al metro per tornar a l’hotel a dutxar-me.
Recàrrega d’hidrats i a la tarda passejada tranquila a peu i en Bateux-Mouches (embarcacions que recorren el riu), on podem contemplar alguns dels ponts més macos i momuments des de l’aigua.
Al tard a sopar i a dormir.
A l’endema fem les darreres compres sota una intensa pluja (ara ja pot diluviar) i dinem a un centre comercial al costat de l’hotel, cap al’aeroport i a Barcelona.Un intens cap de setmana en el que pots gaudir d’una ciutat esplèndida.
París ben val una marató.Algunes dades d’interés:
Guanyador masculí: Paul LONYANGATA (Kenia) 2h 06′ 25”
Guayadora femenina: Betsi SAINA (Kenia) 2h 22’56”
43.537 van pendre la sortida
42.093 arribats
945 sub 3h
26% de dones
32% d’estrangers de 115 paisos
36% de debutantsUs deixo unes quantes fotos.
https://photos.app.goo.gl/GkQsu3BvU7iuFfLM2
Salut i milles.
Abel
cargolParticipantNo sabia ben bé a quin apartat incloure aquesta proposta.
Es tracta d’una marxa solidària entre la capital catalana i les presons de Castella on estan empresonats els membres del Govern de Catalunya, l’ex-Presidenta del Parlament així com liders polítics i socials catalans.
Es surtirà de Barcelona el divendres 27 i s’arribarà a les presons el dilluns 30 (els que tinguin pont), amb un total d’uns 700 kms.
Podeu trobar més informació a:https://kmsxlallibertat.weebly.com/
Ja no queden places ni a Catalunya ni l’Aragó.
Jo m’he inscrit a Embid (Guadalajara) el diumenge 29 a les 8 del matí.
Salut i milles llibertaries.
Abel
cargolParticipantDesprés de que l’any passat, degut a una lessió, ne més vaig poder fer el primer quilometre, aquesta vegada tornem de vacances a Bélgica per treurem l’aresta o millor dit, la “pica” de Flandes.
Dimecres 05/09:
Surto amb la Susana, la meva parella des de Barcelona amb Brussels Airlines, pujem a un avió rotulat com si fos el submarí en forma de tauró de Tintin a “El tresor de Rackham el Roig” i quan estem asseguts entra l’honorable President Quim Torra i es seu seguici a la classe económica. Aixó promet.A l’arribar a Brusel.les agafem un tren/metro i anem cap l’hotel. Fem una volta pel centre i descubrim La Gran Place (Grote Markt en flamenc), cor històric i comercial de la ciutat. Molt aprop d’aquí hi ha el Manneken pis, estatueta de bronze del segle XIV, d’un nen despullat que està orinant sobre una petita font, que s’ha convertit en el simbol nacional i que inclús té un museu amb tots el vestits que li han regalat.
Dijous 06 i divendres 07/09:
Com que l’any passat ens varem centrar a Flandes, aquest any ens quedarem a Valònia i a la seva capital, Brusel.les amb 170.000 habitants
Ens movem en metro i visitem el Palau de Justicia. Quan es va inaugurar al 1883 era l’edifici més gran del mon (26.000 m2 i 104m d’alçada que domina la part alta de la ciutat). Darrerament surt banstant per la tele degut a les compareixences que hi han de fer allí alguns dels nostres politics exiliats.
Catedral de Saint-Michel i Sainte-Gudule, Belvue Museum (sobre l’història del país), Galeríes Saint Hubert, al costat de la Grand Place, tenen 200m de llarg i estàn cobertes per una cúpula de vidre.
Mercat de la Pl. Jeu de Balle, obert cada día, rastre ple d’antigüitats i coses velles, al barri de Sablon.
L’Atomium es per a Brusel.les, com la Torre Eiffel per a París. Es va crear al 1958 per la Exposició universal, representa un àtom de ferro augmentat 165 milions de vegades, amb 102 m d’alçada i 9 esferes de 18 m de diàmetre, comunicades per tubs i ascensors.
Al recinte del parc del Cinquantenari hi ha un arc i 2 grans museus, el de l’automoció i el de l’història militar que visitem.
Per tota la ciutat hi han moltes parets decorades amb grans murals de personatges de còmics. No oblidem que alguns del més famosos creadors d’aquest gènere son belgues (Tintin d’Hergé, Barrufets de Peyo, Lucky Luke de Morris, etc.). Hi ha inclús el museu del còmic o “bande desinée”, com lis diuen aquí.
També son interesants de visitar els edificis de les institucions europees i el museu Magritte.
I per menjar i beure … xocolata, gofres, musclos, patates fregides i les cervesses.Divendres 08/09:
Agafem un tren que vía Gante ens porta al poble de Diksmuide.
Allà ens trovem amb un altra Correcat, “Pius”, el Vicenç ha vingut amb la seva parella l’Esperança amb un cotxe que han llogat i tots plegats recollim el dorsal, en el que a més al costat del nostre portarem el d’un soldat caigut va 100 anys en aquestos camps.
A la tarda anem a veure la Torre d’Yser i el seu museu de la Pau que està al seu interior i s’ha de visitar en vertical, son 84m i 22 pisos, on s’intenta explicar l’història de la Primera Guerra Mundial, on un milió de persones van morir, ser ferits o desapareixer en aquesta zona. La vista des de dalt es impresionant, es pot veure el mar, trinxeres i els camps de batalla.
Després anem cap a Ieper (Ypres en francés) que es on dormirem i on hi ha l’arribada.
Tot el recorregut està ple de ciminteris amb de tombes de soldats que fa un segle van caure per aquestos indrets.
Ens instal.lem i a les 8 anem a la Porta de Menin on cada día ininterrumpidament des de 1928 que es va construir (excepte de 1940 a 1944) es fa una emotiva cerimonia d’homenatge als caiguts a la gran guerra.Diumenge 09/09:
Em trovo amb Vicenç a l’estació on els autocars ens portaràn fins la sortida que aquest any es a Diksmuide i no al costat de l’Atlàntic com l’any passat.
La sortida es dona a les 10 del matí a la plaça del mercat, cel cobert i 14º, de moment anem junts, però decideixo tirar una mica més i em fico per devant de la llebre de 3’45.
Camps d’ordi, panís, llúpul i canals d’aigua, tots els ingredients i homenatge a la cervesa.
Al km. 15 passem per la “Trinxera de la Mort”, una construcció de varis quilometres que s’ha conservat i on van caure milers de joves europeus.
Després de donar un tomb de 18 kms, tornem al poble per camins plans asfaltats al costat del riu Ijzer, passant per la “Porta de la Pau” i la “Torre IJzer”, monument flamenc que varem visitar ahir. Es un moment de “subidón”, ja que està ple de gent al costat d’un pont i durant una bona estona el públic forma un passadis per animar-nos.
Camps de roselles, flor simbol d’aquesta absurda guerra.
Anem durant una bona estona al costat del riu i passem per “Steenstraete” on hi ha un monument als 6000 soldats belgues morts al 1915 en el primer atac amb gas verinós.
Passem també per alguns cimintiris militars de moltes nacionalitats, monuments i memorials.
Aquesta part es una mica avorrida, si be ha sortit el sol i hi ha ombra i bona temperatura, tanta recta al costat del riu es fa pessat, si be vaig recollint cadàvers fa bona estona i al km. 32 em passa la llebre de 3’45, però m’es ben igual, la meva meta avui es arribar després del fiasco de l’any passat i els problemes personals que he tingut les darreres setmanes que no m’han permés entrenar gaira i m’han fet perdre 5 kg i que per altra banda es un lastre que s’agraeix de forma agradable.
Ja es veu al fons la ciutat de Ieper/Ypres que va ser totalment destruida al 1918 i posteriorment reconstruida. Entrem a través de la porta monumental de Menin fins arribar a la plaça on tenim l’arribada on entro per sota de les 4 hores i vaig a esperar a Vicenç.Els punts quilometrics estàn ben marcats i els avituallaments son correctes.
El guanyador va fer 2h 38′, i la primera dona 3h 18′, hi van haver 28 sub 3h i 895 arribats, si be també hi havien també molts corredors de relleus (estafeta) grups que corren la marató entre 2, 4 ó 6 companys.A la tarda recomanable visitar el museu “In Flanders Fields” i després anem els 4 a veure un parell d’espectaculars cimintiris al poble de Poperinge i ens arribem fins l’Atlàntic al poble de Nieuwpoort on ens donem un homenatge sopant “moules frites” el plat típic belga (musclos i patates fregides) remullat amb una bona cervesa d’Abadía.
Tornem a Ypres i ens despedim, ja que demà nosaltres agafem el tren cap a Brusel.les de tornada a casa, mentre els companys seguiràn un día més de ruta per Flandes.Marató de petit format, recomanable i sobre tot per l’entorn, gastronomía i llocs per a visitar.
Salut i milles flamenques.
AbelPD: Us deixo un petit reportatge fotogràfic.
18 de febrer de 2019 a les 21:14 En resposta a: Circuit Marxa.cat. Marxa popular del Segrià. 3 d'abril de 2016 #41077
vermutParticipantEl dia 07 d’abril de 2019 ens espera una espectacular marxa… LA MARXA POPULAR DEL SEGRIÀ, inclosa dins del circuit de marxes saludables de ponent. Reserveu data !!
vermutParticipantEps !! ahir un dia ideal per córrer; bon temps, bona companyia i un circuit que a mi m’agrada molt. Una bona colla de Km0’s la vam fer.
vermutParticipantBones,
estem preparant la 11 ena edició de la marxa popular del Segrià. La farem el dia 7 d’abril; reserveu data !!
Aquest any tindrà dos recorreguts: Ganga de 14 km i Calàndria de 24. Passarem per camins de la plana de Lleida que inclouen els termes municipals de Lleida, Albatàrrec i Alfés.
La sortida i arribada la tenim al campus universitari de Cappont i l’hora de sortida està fixada entre 8:00 i 9:00.
Salut i a caminar !!
CARLOSParticipantNomés falten 12 dies!!!
Com us van els entrenaments?
Avui us fa mal aquí demà allí?
Ha començat ja el “canguelo”?Hem de recuperar l’hàbit d’explicar coses abans i després de les curses. I el plaer de llegir les “batalletes” .
vermutParticipantSí, sí, ja us queda menys als que aneu a BCN. Gran Marató !!
Ara ja toca quilometratge de baixada, manteniment i…. cap a la prova mítica.
Ànims que ja queda poc !!
Que no us passi com al Cargol a la marató de Malta !! -
AutorEntrades