XXXIV Marató de Barcelona. 25 de març de 2012
- Aquest tema està buit.
-
AutorEntrades
-
30 de març de 2012 a les 10:23 #33403
CARLOSParticipantHola companys!
Primer de tot felicitar als debutants tant per la primera Matató com per les cròniques.
També vull felicitar als que vau saber veure que no era el dia i vau plegar. No és gens fàcil saber-ho fer i en aquestes distàncies una retirada a temps és una victòria.
La meva cursa no pintava bé. Un constipat d’ultima hora em va fer passar dissabte la nit del lloro, vaig dormir poc i malament i em vaig alçar sense poder respirar pel nas :blink: , però durant el viatge a Barcelona que vaig fer amb l’Artur42 les coses van anar millorant i quan vam arribar em trobava perfectament
i ja pensava que no faria servir la moneda de 2 euros que, com el gran Hache, m’havia posat a la butxaca.Després de la trobada amb molts Km0s i de la foto vam anar cap al calaix. Escalfar?? des de la sortida fins al 30.
Formem un grupet amb Kepasaneng, Agulletaman i l’Homedferro (l’excelent metrònom que ens va marcar el ritme casi tota la cursa).I sortim entre confetti i la cançó de la Caballé i F.Mercuri.
Més endavant s’ens uneixen Pitit i un companys seu del 100×100 Fondistes de Tarrega que debutava però ningú no ho hauria dit.
A Meridiana ens creuem amb l’Alexriu i l’Artur42que van molt forts.
Passada la Mija Homedferro i Agulletaman fan una parada tècnica i aquest decideix que no continua. Bé , això és el que ell es pensa però ha de tornar caminant fins a la arribada. Jo crec que li haurien de comptar com a cursa completada.
A Diagonal al 26 ens torna a agafar l’Homedferro i poc més endavant comencen a marxar Pitti i el de Fondistes.
Passem el Litoral com podem i després Kepasaneng es queda una mica. Després de l’Arc de Triomf soc jo qui no pot aguantar el ritme de l’Homedferro.
Vaig sol fins al Paral·lel i em quedo clavat en veure com és de llarg i que tot fa pujada. En aquell moment m’atrapa Kepasaneng i per mi és una gran sort anirem junts una estona fins a que em marxarà una mica però aquesta cursa ja s’ha acabat. Una alta més al sac i fins la propera.
A tots els que ens vau animar pels carrers de Barcelona , en especial l’Arnau , Coro, Julià , Carme, Cargol, Su (si em deixo alguN ho sento) i a tots els que ho heu fet des del foro abans i deprés de la cursa MOLTISSIMES GRÀCIES .
30 de març de 2012 a les 19:03 #33404
Ramon Bernaus QueraltParticipantM´afexeixo
jmolins 2:59:28
Joan Navarro 3:04:37
Agus 3:05:33
Angelina 3:12:29
SED 3:21:28
alexriu 3:22:47
gil666 3:25:35
Artur42 3:25:41
Jordi 3:27:27
lefox 3:27:40
pomponio 3:32:51
shiroak 3:35:53
pitit 3:37:14
homedferro 3:41:31
l’1_tim 3:43:07
Kepassaneng 3:43:41
CARLOS 3:44:15
mesigual 3:45:30
Luigi 3:47:40
MªJosep Noguera 3:59:25
Cali 4:17:40
Kaiser 3:38:01
QUIM NOGUES 4:48:38
bernaus 3:56:4230 de març de 2012 a les 23:10 #33409
josepParticipantBé companys, la historia va així.
Després d´uns dies amb un pèl de nervis, arriba el dia de la Marató.
Em qüestiona les preguntes que molts de vosaltres ja us haureu fet…Estic ben preparat per la Marató? L´entrenament ha estat el correcte?faré un bon resultat i superaré la marca de l´any passat?….Fins on puc apretar amb aquest entrenament?…….bé….el de sempre.
Encara que aquest cop una pregunta més rondava pel meu cap, Farà calor?….reconec que una mica de pànic sí que li tenia a la calor, de fet,tenia un “mal gus de boca” de l´última Marató, i un mal record que necessitava treure´m del cap, fos com fos.
Tinc que dir-vos que només en un petit moment després d´acabar a la meitat de la Marató de la Costa Dorada, vaig arribar a pensar que no estava fet pels 42.195 i millor era deixar-ho i fer curses petites que suposen menys esforç i entrenament.Eps! Només vaig arribar a pensar-ho un petit moment…després d´uns segons el meu cap ja pensava com treballar una nova Marató i com guanar-la. Sí, GUANYAR-LA.Aquesta nova Marató és la de Barcelona, l´he treballada amb més ganes, amb entrenaments més llargs, amb més cap, amb més prudència, amb més factors a tindre en compte, fins hi tot com enganyar al cervell després de la 1/2 i que fer per esquivar l´home del mall.
La Marató de Barcelona.
Després de unes setmanes d´entrenament i un parell de tirades llargues de 30 Qms, anem a Barcelona amb autocar. Un bon esmorzar ben preparat per fer front al repte i amb ganes de lluita i disfrutar aquesta Marató, sortim de bon matí direcció Barcelona. Arribem a l´hora i tenim temps per la foto i deixar la bossa al guarda-roba, l´ambient impressionant…molta i molta gent, equips i samarretes de tots colors i països, ens saludem uns i altres i l´hora de sortida gairebé ja la tenim a sobre, fins el punt que quant baixem de la font per entrar als calaixos, ja és un pèl tard i ens és impossible col.locar-nos al calaix que ens toca, passem per la sortida amb el crono a 12 minuts i miro de no donar-li importància, és quan passem per sota del crono i trapitgem la catifa, és just aquí on comença la meva feina i poso a treballar la màquina.
La sortida és un menjar esquenes, pràcticament durant tota la Marató,sempre per la dreta per poder connectar amb l´equip de l´homedferro,Kepasaneg,Agulletaman,CARLOS i companyia, però m´adono que havia fet tard als calaixos i potser estaven molt i molt endevant.
Mesuro les forces i treballo la Marató amb seny,aquest cop som tres a l´equip,l´Alf, en Guan i jo,en Jaume II no arriba a temps per pujar a la barqueta,procurem estar junts i mantindre un bon ritme.Fins el KM 18 tot correcte, les forces hi són i els companys els tinc a l´esquena i al costat, arribem al 19-20 i veig passar en CARLOS i Kepasaneng,una mica més enrere a l´homedferro, ja veig que ells son molt endevant i no podré donar caça amb aquesta barqueta, miro enrere i ja estic sol,els companys ja s´han despenjat del meu ritme.
A les portes de la 1/2 tinc prudència i mantinc el ritme fins al 25.Encara falta un munt de qm´s però tinc molt bones sensacions.Ja en el pont de Calatrava el sol apreta….APREEEEEETA però jo tinc la solució, sempre porto l´aigua de l´avituallament i …..EUREKA, ja se com enganyar la calor, a la calor aigua i sempre la porto sobre fins el pròxim avituallament. Tot correcte i sobre el previst. El ritme el considero bo, la força hi és tota, la calor de moment la tinc controlada, el cervell distret i no tinc cap moment de flaquesa que pugui fer pensar que l´home del mall volta per aquestes contrades.
Van passant els minuts i davant meu la llebre de 3:45?. no pot se !! La llebre del 3:45….marededeusinyor, un globus del 3:45 i dos payos amb dos pitralls de 3:45. tres son tres. Eps! son els meus àngels, els meus amics….amb ells fins la fi.
ara sí, enganxat com una lapa, una estona vora d´un , després vora l´altre, després darrera i fins i tot per davant de tots tres duran un ratet. Els qm´s passen i jo em poso a parlar amb la llebre….Que anem sobre el 3:45?li pregunto….Si, tranquil (em diu) tot sobre el previst, ja ho tenim aixó…. vinga força que ja hi som.………..Jo flipo,..de veritat que flipo,el ritme el porto bé i només 7 qm´s per davant, ja fa una estona que resto, en porto 35 i super bé, només 7 qm´s per acabar i poden passar moltes i moltes coses, llavors prudència, ara més que mai.
Aguantem el ritme de la llebre, que deunidó, i sempre un pèl de forces a la butxaca, l´aigua sempre a la mà per dir-li al Sol que no té res a fer i amb un tres i no rés veig Plaça Espanya al fons,aguanto el ritme molt bé fins el 41 i…….PATAPAM,,,,,BUFATADA A LA CAMA DRETA,,,,,MECAGUNTODOLOQUE,,,EDCWXRW,,,,ARA NO….ara no….ràpid,,,ràpid…pensem…pensemmmmmm la cama falla i tinc un tiron dels bons, caram aixó sí que fa mal i tinc que parar…NO….NO nnnnoooooo que la llebre marxa, necessito???¿¿¿?¿?¿? Reflexmmmmm NO TINC REFLEX Necessito cama nova, Josep, Josep NO TENS CAMA NOVA, Estic tan cremat que estic per pujar damunt la llebre,No fotem home! no podem pujar sobre la llebre…..que tinc que tinc….tinc aigua,,,aigua,,,aigua DONCS AIGUA A LA CAMA i no paro, Ufffff uuufffff sembla que afluixa una miiiiiiica i recupero la posició de la llebre, sí, ja torna a ser meva, UUFFFFFF!
quin patir, només 1 QM per arribar i etern s´ha fet etern. Arribo al 42 i sento una veu que diu JOOSEEEP, és el Redman, sí company, jo també sóc aquí i ja la tinc, és meva, LA MARATÓ ÉS MEVA.
Aixeco les mans i lluito amb força per vèncer la llebre, arribem a meta i…. content molt content per vèncer,aquest cop sí , la Marató.3:43 i la pota ja no fa malt, ara fant malt les dues i, ademés, caminen soles encara que jo vull parar…..medalla al coll, l´aigua a pendre vent, bossa a l´esquena, cap a les dutxes a dinar i fins l´any que bé.
Nois he aprés algunes coses i una d´elles és que la marató s´escriu amb majúscules. ( Com diu l´Hache)….jo sempre l´escric amb majúscules.
sempre diuen que la primera Marató és irrepetible….segurament sigui així….aquesta Marató també ha estat irrepetible i vull sentir totes i cadascuna d´elles irrepetibles.Bona cursa i bona organització, aquest any l´he tornada a disfrutat moltiiiiiiiissim.
Salut i força per la pròxima.L´1_tim
31 de març de 2012 a les 11:41 #33410
agustiParticipantUff.. m’has fet patir fins al final, de veritat que’l cor se m’ha accelerat.
Si, tens raó, mai sabs el que et pot passar en una marato, crec que aixo la fa tant atractiva o decebedora.
Et pots trobar be en el 25 i al 27 derrumbar-te, el 30 plorar, al 40 una rampa i als 42 l’extasis.
En primer lloc, GRACIES per emocionar-nos per les vostres histories.
Enhorabona pels debutants, hagin acabat o no: El sol fet d’haver invertit temps, patiments, somnis etc.. ja diu molt de la persona.
Per lo que respecta a la meva experiencia 2012; el dissabte al buscar el dorsal m’adono que me deixat el xip a Lleida; Gracies a la organitzacio al cap de 5 minuts me proporcionen un altre. Van ser els meus pitxos 5 min dels ultims anys.
No se acaben aquí els mals pressagis: A les 7 am, Metro Sagrada Familia, la maquina expenedora m’escupeix el billet de 20 euros, ningú a la guixeta. Està vist que soc de poble, que faig? demano canvi al carrer? està tot tancat. Vaig corrent a la sortida? Massa lluny.
No tinc alternativa, arriscan-me a sortir a Zona Zaping, em desliso com un llangardaix per les portes d’entrada.Be, aqui es van acabar els mals rotllos, una vegada al calaix ja tot depenia de mi.
L’objectiu era baixar el temps del 2011. Comptava amb un dia mes d’entreno a la setmana i el fet de haver deixat de fumar un any abans, justament al dia seguent de la meva segona marato. Tambè una marato mes d’experiència.En contra teniem la calor i el motor un any mes d’antiguetat.
La cursa no us la narrarè, crec que cada un de nosaltres te una historia, bonica o no, per contar.
Aquesta vegada vaig trionfar; Vaig baixar 6 minuts el meu temps.
Però del que mes satisfet estic es de la lluita que els maratonians tenim a cada marató, a vegades vencent a vegades no, pero reforçats cap al próxim repte.
El dinar amb els companys de batalla exquisit e irrepetible pel emocionant intercanvi d’experiències.
Ens veiem l’any que be.
2 d'abril de 2012 a les 14:32 #33416
kepasanengParticipantEps,
aqui teniu un video molt ben fet de la marató de BCN d’enguany.
http://www.lamaratopasapas.com/sin-categoria/gracies-barcelona/
En especial a mirar el minut 3:50, on veureu entrar al kaiser acompanyant a l’amic casteller Rubén en el seu debut!! :woohoo:
Salut
2 d'abril de 2012 a les 19:38 #33420
kaiserParticipantWOW!! Sensacional!!
I crec que al minut 2:18 surt l’Alexriu passant per l’Arc del Triomf?
3 d'abril de 2012 a les 8:00 #33423
shiroakParticipantUn video molt però que molt emocionant!
Crec que qui no hagi fet mai una marató, no pot arribar a entendre les llàgrimes de l’arribada. A tots els que us fa por, us animo a provar-ho. No hem serveix l’excusa de: Uf, ho veig molt lluny!. Jo us hi animo, en 2 anys he passat de no fer absolutament res, a córrer una marató. Si jo puc (sedentari fins als 25 anys), tothom pot!
3 d'abril de 2012 a les 10:06 #33424
kaiserParticipantTambé veig a en Bodi!
3 d'abril de 2012 a les 13:28 #33425
Carles Lapeña i RoyoParticipantkaiser ha escrit:
Quote:WOW!! Sensacional!!I crec que al minut 2:18 surt l’Alexriu passant per l’Arc del Triomf?
Eiiii, alexriu no és, però tot queda en família (un servidor)
-
AutorEntrades
El fòrum ‘Cròniques (tancat)’ s'ha tancat a temes i respostes noves.