Sèries? Quan, com, per què?

  • This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
  • #1757

    km0
    Gestor de comptes

    Bon dia,

    Quin tipus de sèries feu? Amb quina finalitat?

    Salut

    #3804

    rafamelero
    Participant

    El tipus de serie depén de l’objectiu de la prova que estiguis preparant.
    Així d’entrada les series que estic fent jo per preparar una mitja marató estant sent:
    Entre 6 i 10 series de 1000 recuperant 1 minut. ( Pots recuperar més en funció del ritme però no més de 3 minuts)
    Com vull anar a 3,20 el km a la mitja les series de 1000 les faig aprox a 3,10; es a dir que si vols fer la mitja a 3,45 les de 1000 les hauries de fer sobre 3,30 etc…
    Les primeres setmanes es comença fent 5 o 6 series i es va pujant una sèrie per setmana.
    També es poden fer per variar una mica, 3 o 4×2000 recuperant 2-3 minuts, aquestes si que a ritme competició.
    Hi ha moltes formes de fer sèries i serveixen per poder entrenar el ritme competició que no et dona el rodatge.
    Espero que us vagin bé aquests entrenos.
    Ànim i força kms!!!

    #3817

    Arctos
    Participant

    Bones,

    Mira per on casi l’encerto. Jo no tinc idea d’entrenar el correr a peu però llegint i comparant amb la bici havia decidit fer una sessió a la setmana de 4*2000m a 3’30”/km i recuperant 1’30”, tot això per preparar la mitja de Balaguer i similars.
    Diumenge podre comprovar si m’ha ajudat a millorar….tot i que els meus entrenos han sigut una mica especials 🙄 i poc programats.

    Salut

    #3846

    rafamelero
    Participant

    Si estas fent les series de 2000 a 7’00, estas molt bé de forma i hauries de fer 1:16 o 17 bastant bé.
    Que et vagi molt bé, de totes maneres si vols un consell, surt tranquil, i intenta acabar amb força, perque com et passis de ritme d’inici, patiràs molt.

    Anims i força kms!!!

    #3848

    Crit
    Membre

    rafamelero

    Puc rodar a 3.40 una mitja, passar en 36 llargs al pas de 10.

    Quines sèries m’aconselles per preparar ‘bombers’? No he preparat mai un 10000, sé que puc tocar els 35.

    Merci

    #3852

    Arctos
    Participant
    Quote:
    Si estas fent les series de 2000 a 7’00, estas molt bé de forma i hauries de fer 1:16 o 17 bastant bé.
    Que et vagi molt bé, de totes maneres si vols un consell, surt tranquil, i intenta acabar amb força, perque com et passis de ritme d’inici, patiràs molt.

    Anims i força kms!!!

    Bones rafamelero,

    Gràcies per la informació. Jo com no tinc massa experiencia no puc sapiguer aquestes coses que els experts sabeu tan bé.
    La veritat si demà a Balaguer faig 1h22′ ja estarè molt content perquè cada minut que passa hem trobo amb pitjors sensacions. I lo del 1h16′ tot i no dubtar de lo que dius hem sembla difícil, jo no soc corredor i hem sembla que no puc correr tan ràpid. A la bici sense pulsometre o comptakms puc controlar el ritme però corrent hem costa molt sapiguer a quin ritme corro 😥
    Demà sortirè de dubtes. Lo que si farè (escoltant els consells vostres) es sortir conservador i segons hem trobi anar a morir a la tornada.

    Salut

    #3871

    rafamelero
    Participant

    Hola Crit.

    El que jo faria per preparar Bombers son sèries de 400 metres, en el teu cas a un ritme de 1’15-1’16 recuperant 1′ intenta fer la primera setmana 2 grups de 5 sèries i la segona 2 grups de 6. Entre grups recupera 3′.
    Si vas molt bé a aquest ritme baixa 1 segon i si veues que es molt fort puja un o dos segons. Aquests entrenos depenent molt de tu i com et trobis corrent.
    Es molt dificil aconsellar ritmes sense saber molt de la persona però el tipus d’entreno és aquest.

    Que vagi molt bé. ( Aquests son entrenos en els quals pateixes molt però que també et fan millorar molt)

    Arctos , nose molt bé com aguntaries la mitja a ritme alt però si que et puc dir que si ets capaç de fer 4×2000 a 7′ pelats estas molt bé de forma.
    Pel que he vist dels temps de Balaguer us ha fet un dia horrible, i no pots jutjar molt bé la marca que hagis fet. Hauràs de probar-te en una altra.

    Ànims i força kms!!!

    #3874

    Crit
    Membre

    Merci company! 8)

    Veurem com recuperem la trencadissa i decidirem.

    Per cert, i si ens expliques en un fil com t’ha anat?

    Salut

    #3877

    rafamelero
    Participant

    Bé, doncs no ha anat malament, però el circuït de Sant Boi era molt i molt dur, tot estava ple de tovogans i apart el primer kilòmetre era curt i l’últim era molt llarg per culpa d’unes obres i amb molta pujada.
    Per sort no feia massa vent i la temperatura era molt bona per correr.
    Pot ser he sortit massa valent ( el segon km a 2’59 i el tercer 3’06 ), al final he entrat 8è, però la veritat es que hi havia un nivell bastant alt.
    En fi, la experiència ha estat bona però dubto que hi torni. L’any vinent optaré per la mitja.

    Molta sort amb les sèries, recorda que si no estas acostumat a fer-ne, potser és millor començar les primeres suau i poder acabar les últimes amb força.
    Qualsevol dubte m’ho dius!!

    #3892

    Álvaro
    Participant

    Bé, amb el vostre permís jo també m’apunto a la pregunta.

    Després de fer 1h 46 min a la mitja de Balaguer estic casi decidit a preparar la marató de Madrid :? , d’aquí dos mesos. L’objectiu seria acabar la cursa dignament i si pot ser en 4 hores.
    Quines sèries faríeu?

    #3899

    rafamelero
    Participant

    A veure jo no he preparat mai una marató, però pensa que l’objectiu és que facis ritme competició, es a dir potser series de 1000 com ja he dit o bé les de 2000 al ritme que vulguis fer en cursa.
    Una vegada hagis fet algunes sèries has de començar a fer algo més llarg.
    En el teu cas has d’afegir rodatges a ritme competició o sigui per exemple 2×6000 a un ritme una mica més suau que el que aniràs en cursa.
    Per si et serveix d’exemple jo la setmana passada vaig fer 2×5000 el primer grup a ritme de 3’26 i el segon a 3’22. La meva intenció és fer una mitja a 3’20-25.

    Ànim i força kms!!!

    #3911

    Álvaro
    Participant

    S’agraeix. Prenc nota. Això de les sèries llargues ja m’ho pensava que les havia de fer.

    Moltes gràcies

    #3978

    rafamelero
    Participant

    Ah, recordeu que la setmana de competetició, l’últim dia per fer sèries ha de ser com a molt dijous si competim diumenge, i en cas d’una competició molt important dimecres.
    Que vagi bé!!!

    #4083

    Crit
    Membre

    rafamelero

    Començaré aquesta setmana amb les sèries, el ritme ja és el que treballava els 400 per la marató. Però, quan es fan, un cop per setmana? I el segon dia de qualitat?

    Salut

    #4095

    rafamelero
    Participant

    Hola, Crit.
    Bé, les de 400, si pots fer-les a 1’10-1’12 ja és un bon ritme però tampoc has d’anar més ràpid, ja que a 1’12 pensa que és a 3’00 el km.
    Per millorar pots fer més sèries encara que jo no he fet mai més de 12 i si pots, fes-les sense pausa intermitja, però 2×6 ja és un bon entreno.
    Es poden fer 2 dies de sèries que poden ser dimarts i dijous però depén de com recuperis l’esforç, jo hi ha dies que de deixar passar dos dies entre sèries, això t’ho dirà el teu cos.
    A la setmana si fas dos dies, un les de 400 i un altre per exemple les de 1000 o 2000, ja n’hi ha prou per millorar molt, però encara pots afegir un dia de rodatge ràpid.
    Tots els entenos que van entre sèries han de ser rodatges de recuperació o sigui que suaus.

S'està mostrant 15 entrades - de la 1 a la 15 (d'un total de 24)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.