Marató Nocturn de Bilbao-24 d'octubre 2009

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    amata
    Participant

Tens molta raó By Keds, acabo de mirar el circuit i aquestes rectes de 3 km’s en un entorn més aviat hostil, fan una mandra …. .

De tota manera jo continuo engrescat.

Apa!

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

A tots els que aniran a la marató nocturna de Bilbao, o als que s’ho estan pensant seriosament….els hi faig arribar aquesta reflexió…

És molt sorprenent que, tot i no haver tradició clara al nostre país de córrer els dissabtes i menys encara en horari tarda-nit…..resulta que aquest any, d’aquí al 24 d’Octubre, hi ha un calendari de curses molt interessant per entrenar i poder experimentar sensacions en aquest tipus d’horari i en dissabte….

01/08 L’Espluga de Francolí (15 km) 19,00 h
    08/08 Sortida Km0 de lluna plena(15 km) 22,00 h.
    22/08 Cursa nocturna Barbastro(10 km) 21,00 h
    05/09 Cursa de Cervera (10 km) Tarda
    26/09 Somontano (21 km) 18,00 h
    24/10 Marató nocturn Bilbao(42 km) 20,00 h

Curiós….no?

Salutacions.

p.d.// per cert….jo, de moment, no estic inscrit ni a l’Espluga, ni a Barbastro, ni a Cervera, ni a Somontano…..ni a Bilbao. De moment!

kaiser
    Participant

By Keds ha escrit:

Quote:
    p.d.// per cert….jo, de moment, no estic inscrit ni a l’Espluga, ni a Barbastro, ni a Cervera, ni a Somontano…..ni a Bilbao. De moment!

Això no durarà gaire… ;)

homedferro
    Membre

By Keds ha escrit:

Quote:
    01/08 L’Espluga de Francolí (15 km) 19,00 h
    08/08 Sortida Km0 de lluna plena(15 km) 22,00 h.
    22/08 Cursa nocturna Barbastro(10 km) 21,00 h
    05/09 Cursa de Cervera (10 km) Tarda
    26/09 Somontano (21 km) 18,00 h
    24/10 Marató nocturn Bilbao(42 km) 20,00 h

Curiós….no?

més que curiós, NECESSARI!

No m’imagino pas cap d’aquestes curses, en aquest caluros, xafogós, botxornós temps, a les 10 o 12 del migdia…

albertbo
    Participant

A la Marató de Ciudad Real del 2004 un amic basc de Barakaldo que vaig fer em va dir: “No vayas a Bilbao”.

Sembla que alguns dels problemes que poden haver-hi en la nocturna ja hi eren en la tradicional, i també l’espai físic sembla condicionar (i molt) recorreguts agradables pel corredor.

Vaig estar una setmana treballant a Bilbao i rodalies. No hi he anat a córrer no per fer-li cas a l’amic basc sinó perqué senzillament no he sabut trobar el moment. Després de córrer algunes maratons “desèrtiques” (la mateixa Ciudad Real, Aguilar de Campoo, Toral de los Vados, Fuengirola, etc…) la conclusió a la que arribo és la mateixa: el repte de la marató sempre és tu contra la distància, no hi ha més. Recorreguts, animacions i coses així són accessòries.

No hi hauria d’haver més… Com més nu sigui el repte millor, i en crit ho va dir molt bé : “La marató ens despulla de mala manera”. O estàs preparat o no ho estàs, o acabes bé o acabes malament.

Podeu córrer la distància d’una marató ? Si la resposta és afirmativa, res heu de témer.

És la meva molt particular forma de motivació.

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

INSCRIT !!!

Dorsal… 777 :woohoo: :woohoo: :woohoo:

A que és xulo ? No?

Continuarem informant…

AGUR.

cargol
    Participant

Vinga Km 0. ja tenim el 222 i el 777. anem pel 888, 999 …
    Salut i milles basqeus.
    Abel

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

Tot i que només fa 15 dies que vaig acabar de decidir que aquesta tardor faria una marató…..i encara no fa ni una setmana que estic inscrit en la Bilbao Night Marathon ….., l’entrenament ja fa dies i dies que dura.

Com ja vaig explicar en algun lloc d’aquest fòrum fa un temps, després d’estar aquest any molt parat, fins pràcticament el juny (6 mesos!!), tenia moltes ganes de tornar a córrer amb normalitat, resoldre definitivament algunes incògnites i llençar-me altre cop cap a un altre repte en forma de marató.

Durant Juliol i Agost, uns mesos que no inviten a consumir gaires quilòmetres, vaig començar a sortir….amb moderació….sense obsessions ni excessos…observant intensament l’evolució de les meves molèsties…..analitzant totes i cadascuna de les sensacions que experimentava….i tot això mentre intentava que no em devorés la calor…

Les coses anaven bé, cada cop millor….però la prudència em va fer a esperar a que em veies amb cor de fer algun quilometratge llarg, per sobre de 20 kms, per prendre les decisions oportunes….

I aquí em teniu…..de moment com ja heu vist, m’he fet soci de l’Atlètic…..i avui diumenge, 15 dies després d’haver fet una prova força satisfactòria de 22 kms……he fet la meva primera “tirada llarga” oficial del meu camí cap a Bilbao…..Han caigut 29 kms i estic bastant content. Fins al km 22 les coses han anat molt bé, i del 22 al 29…..del 22 al 29 he fet el que he pogut !!

I és que només falten 40 dies…..

Salutacions & AGUR.

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

Bilbao ?
    Bilbao Night Marthon ?
    Per què Bilbao ?

Doncs…..no ho sé.
    Almenys no conec la raó concreta….però si que sé algunes coses.

Recordo que quan fa uns quants mesos l’Hache va obrir aquest fil i va escriure les paraules “sembla atractiu…..no?”, ràpidament em vaig contestar a mi mateix que si, que semblava molt atractiu….
    Sempre he cregut que m’agrada molt córrer per les tardes o vespres…..i ja posats….sortir a fer una marató a les 20 h i acabar-la a quarts de dotze de la nit o fins i tot més tard…..és simpàtic i una mica pintoresc….

Després quan ho vaig explicar al Gerard, el meu soci maratonià, també va respondre de seguida afirmativament i amb gran entusiasme….“Fantàstic !, som-hi cap a Bilbao!”

També va influir positivament el fet que diversos Km0’s es manifestessin, almenys en un primer moment, interessats en aquesta aventura nocturna…..

Malgrat tot, les coses a mesura que passen els dies es comencen a veure de diferent manera. Deixant de banda el meu “mar de dubtes” físics, que, tranquils, no tornaré a explicar…..moltes altres incògnites sorgien entorn aquesta peculiar ” Bilbao Night Marathon”……

La pàgina web era i és informativament d’una gran austeritat….les referències que es podien agafar de la marató “diürna” de Bilbao, que es celebra al maig, eren força decebedores (circuit sense grans atractius, participació escassa……).

Alguns comentaris benintencionats que he anat recollint esporàdicament durant tot aquest temps (Elmuro, Fgalcer, Albertbo….) tampoc invitaven a tirar coets…..

Però….ta-xan-taa-xaan!!!….la ment humana és poderosa…..poderosa i recargolada,….. i quan una circumstància pinta objectivament malament……no passa res!…..li donem la volta….una mica de pintura color rosa….una mica d’imaginació positiva al poder i….apa!!….Visca la marató nocturna de Bilbao i el que faci falta….

De fet, objectivament , i intentant parlar seriosament…..tinc l’esperança real de que aquesta marató, malgrat les incògnites, acabarà sent una gran marató. El fet de ser nocturna ja li dona un caire completament diferent….Pel que sembla, la participació superarà fàcilment el miler d’inscrits…..probablement hi haurà una bona participació estrangera (hi ha molt “friky” en aquest món globalitzat i “ryan-air-itzat”)…..la sortida i arribada davant l’emblemàtic Guggenheim….la presència de Km0’s a la línia de sortida (Cargol!!!)…..incondicionals suporters a les voreres del Nervión (Su !!!)…..etc, etc, etc,

Segur que serà una festa….

Ara només falta …..continuar entrenant…..i no perdre la il·lusió.

La llista :

Cargol

Gerard
    By Keds
    ……….

Només falten 32 dies….

AGUR.

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

Doncs resulta que he donat una volta pels diferents fils maratonians que són oberts i teòricament actius……i veig que hi ha força matèria i molta gent involucrada, tot i que molt fragmentada.

Sospito també que darrera aquesta realitat hi ha força activitat física…… entrenaments, objectius, grups de treball……però els fils maratonians, realment, estan molt i molt aturats……

Per tal d’animar, o intentar animar, una mica tot aquest apassionant tema……resulta que he fet un estudi científic, amb la precisió que em caracteritza B) , i he arribat a la conclusió clara i contundent, de que l’expedició “Bilbao”, és a dir els que anirem a córrer la marató nocturna de Bilbao, anem, en general, primers i força destacats en tots els aspectes estudiats i dignes de citar…….

Realment no hi ha color……ni Donostia (amb la seva llegendària tradició), ni Saragossa (amb la seva proximitat geogràfica), ni la del Mediterrani, ni cap altra……Bilbao és el millor !!!

He aquí algunes dades de l’estudi (actualitzades en data 29/10/09)….

BILBAO NIGHT MARATHON (24 d’Octubre)….23 respostes / 1011 lectures
    MARATÓ DE SARAGOSSA (22 de Novembre)….22 respostes / 763 lectures
    DONOSTIAKO MARATOIA (29 de Novembre)….14 respostes / 543 lectures
    MARATÓ DEL MEDITERRANI (18 d’Octubre)…10 respostes / 464 lectures

No us perdeu la seguent….

NEW YORK’S MARATHON (1 de Novembre)……0 respostes / 46 lectures
    ( ASH !!! Where are you?!!!)

I encara una de millor….

MARATÓ DE LISBOA (Novembre?)……
    Fil encara no obert !!!!
    ( MARIANO !!! Donde tas condio?!! Granuja!!)

Com ja us he dit abans……No hi ha color !!

BILBAO THE BEST !!!

Falten 24 dies…..

AGUR.

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

Tirada llarga…..

Ahir diumenge vaig fer la meva segona “tirada llarga oficial” camí cap a la marató de Bilbao.

Vaig començar a córrer a les 18,30 h, una hora poc habitual però similar a l’hora de sortida de la marató de Bilbao (20 h.) i vaig estar donant voltes a un estany que hi ha prop de Alpicat amb un perímetre de 1300 mts. Un estany artificial, però que ami m’agrada molt i on no poques vegades he fet algun entrenament preparant algun que altre repte.

Tot va anar força bé…..ritme relativament suau (5,00) mantingut constantment sense problemes fins al final…..bones sensacions….

Fins hi tot vaig tenir la immensa sort de gaudir, mentre corria, d’un espectacle visual espectacular…..A mesura que anava passant el temps, poc a poc, es va anant dibuixant a l’horitzó una fantàstica posta de sol color blau i grana (exactament com els colors del Barça!)…..
    Però la cosa no va quedar aquí…… Resulta que quan encara la llum del sol no havia desaparegut del tot, i quan sense parar de córrer vaig anar fent la volta a l’estany, quan la meva mirada encarava la direcció est (oposada a la de la posta del sol), em vaig trobar de sobte amb una immensa lluna plena de llampant color taronja !!!….Uff!! vaig dir jo….

I allí em teniu a mi….corrent sense parar…..donant voltes i més voltes a un petit estany que era com un immens mirall on tot es reflectia.

Poc a poc la nit ho va envair tot…..però jo em vaig quedar encara una bona estona corrent enmig la foscor, acompanyat de la gens menyspreable llum de la lluna i gaudint de tot plegat….

Com us he dit, tot va anar molt bé…….molt bé fins al km 24 (aprox) en el que em vaig despistar i vaig ensopegar amb una pedra assassina que em va fer caure a terra estrepitosament i em va fer quedar a terra una bona estona profundament contrariat……contrariat i amb “rascades” als dos genolls, mà dreta, espatlla dreta….i on no sé més…..

En aquell moment i després d’avaluar els danys…vaig pensar en donar per acabat l’entrenament….però….24 kms no són una gran “tirada llarga”….i no estava del tot segur de quedar amb la consciencia tranqui-la….

Així doncs…..em vaig aixecar i vaig tornar a córrer, malgrat les molèsties, una estona més….

Finalment varen ser prop de 29 kms, i vaig estar corrent 2 hores i uns 25 minuts……Aprovat !!!

Avui descans…i demà a tornar-hi.:woohoo:

Falten 19 dies….

AGUR.

Karri
    Participant

Hi ha dues maneres de fer una tirada llarga, en companyia (els kms passen volant) o fer-la sol.
    Fent-la sol a més d’entrenar-te físicament, també ho fas mentalment. Si aconsegueixes gaudir de la tirada llarga en solitari, aleshores ja és brutal!

Ànims que ja ho tens.

kaiser
    Participant

Exacte!

I si a més pots gaudir d’una posta de sol de tardor com la que descrius, ja és un entrenament complet.

Llàstima de la caiguda, jo ja en porto tres en poques setmanes, això és una epidèmia!

Salut i visca les tirades llargues, en solitari o en companyia!

Arnau
    Participant

Espero que aquesta inoportuna caiguda no sigui res by_keds !!!

Tinc la sensacio que faras una marato brutaaaal. Anims que ja queda poc.

Salut i kms

Elmuro
    Participant

:silly: “donant voltes a un estany” “posta de sol color blau i grana ” ” pedra assassina”
    No he llegit que prendre psicòtrops siguin adequats per a la preparació d’un marato.jejejejeje, Molta sort!

AUPA TXAPELDUN!!!!!!

S'està mostrant 15 entrades - de la 16 a la 30 (d'un total de 65)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.