6a Mitja marató de la Calçotada de Valls, 22 d'abril de 2007
- Aquest tema està buit.
-
AutorEntrades
-
22 d'abril de 2007 a les 17:52 #5429
segarrencParticipantSalut companys,
Molt bon ambient a Valls, abans de començar parlo amb uns quants companys, i tots temem una mica la calor. Tot i que se que hi ha gent que li agrada córrer amb calor allà hi hem anat a parar els que no ens agrada. El cucudrulu animat com sempre, som pels seus dominis i no para de saludar a uns i altres.
Just sortir, una vegada es comença a repartir la gent connecto amb l’Imma (Fondistes Racing Cervera) i decideixo anar amb ella, els primers kms tot i anar tranquil sento queixar-se els corredors dels punts kilomètrics, al 3 m’hi fixo i em marca per sota de 12 minuts, això és impossible!!! perquè hem anat bastant suau i descansats i ja hi ha hagut alguna pujadeta, no de molt desnivell però sostinguda. Esperarem al 5, i efectivament, allà el crono ens dona 21:16, alguna cosa no quadra. La setmana passada a Igualada, en una cursa de 10, amb el ritme estressant de les curses ràpides i el pulsòmetre apunt de petar hem va marcar més d’un minut quinze d’afegit.
Tot i que aquesta referència no servirà de res és moment de gaudir de la cursa, passem per un poble on la gent anima i després agafem una mena de camí asfaltat, perquè no sembla una carretera, quin luxe poder córrer tranquils per allà. Seguim cap al 10 corrent fàcil, sense massa i esforç i pulsacions baixes, allà el crono marca 46:08. Aquí el parcial global podria ser correcte sobre els 10 km, a 4:37 si fa o no fa, però no el del 5 al 10, així que no és moment de fer massa càbales.
En un gir algú ens ha cantat la 5a posició de l’Imma a la classificació femenina, això ens fa buscar la 6a, hi ha una distància de tranquil-litat, hauria de progressar molt per arribar. Després de passar Bràfim, crec, i uns tobogans en els que semblava que estàvem en terra de ningú se’ns presenta a la vista una llarga filera de corredors. Ara és moment d’apretar una mica les dents, l’Imma també s’anima una mica i anem recuperant força posicions, les pulsacions també pugen però anem una mica més ràpids, però còmodes. Algú ens pregunta si hem vist el 14, jo li contesto que ens el devem haver passat sense veure’l perquè el punt quilomètric que toca ara, freguem l’hora i deu minuts és el 15. Majúscula sorpresa!!! uns metres més enllà apareix el 14, tot i augmentar el ritme, com a mínim hauríem d’haver mantingut els registres. Ja no prenc referència, però confio que això es corregirà més envant i li dic a l’Imma que som al 15 segur. No podem haver perdut quasi 5 minuts.
La calor ara apreta de valent però la veig còmoda, seguim superant corredors, però jo només busco la correcció en els punts quilomètrics següents, i no arriba, 15, 16, 17, 18. Aquí ja desconcertat i sense ganes de matxacar-me més li dic que se’n vagi i se’n va amb un córrer alegre. Jo desconnecto, literalment, llavors aquests 3 kms, que són poc més que la nostra canalització i la major part en baixada se’m fan llarguíssims.
Al final el crono marca 1:46:47, i mentre faig la cua corresponent per deixar el xip i agafar la bossa l’speaker demana disculpes per haver afegit 600 metres. Entre els corredors es genera un espontani debat, la majoria pensem que potser una mica més. El que tinc davant em diu que abans al principi s’agafava una rotonda i es feia un trosset -cosa que explicaria la mala senyalització dels 5 primers- i s’ha volgut compensar en un afegit entre el 12 i el 14.
Una cursa més!!!, això li pot passar a qualsevol organització, però jo que precisament buscava referències estic ben desorientat. Entre l’afegit i la situació dels punts quilomètrics, avui únic, però autèntic punt negre. La resta tot molt bé, bona atenció a la zona d’arribada, bé l’avituallament, bé la bossa i molt bé la samarreta tècnica.
A l’arribada tothom coincidia a caure-li una minutada, bé sobre l’edició anterior, o bé sobre la mitja més recent. Una mica de tertúlia, l’hache abans de la cursa estava prou animat, ara està igual de desconcertat que tots, intercanviem impressions,….i fins la propera. Mireu la part bona, quasi a la pota coixa podré batre aquest paupèrrim registre.
Una abraçada a tots.
22 d'abril de 2007 a les 19:53 #5438
cucudruluParticipantdesprès de la crònica tan ben escrita i detalla del company segarrenc, poc puc afegir.
Encantat de tonarte a saludar segarrenc, i donarme la teva opinió dels mitjons.

Molta i molta calor, suposo que encara no tenim el cos acostumbrat.
Be, a sigut una mitja molt més llarga, ja que crec que han sigut de 600 a 800 metres que en fet de més.
Ho dic perke, portava el temps de pas dels kilometres de l’anya passat i no en cuadrava gens 👿
Pero bè, tothom a fet els mateixos metres.
Donar-li la enhorabona al porcalleocho i el seu grup de persones que en fet posible aquesta matinal. Jo me lo he pasat pipa 😆
PORCALLEOCHO, estiguet trankil i content de la cursa.22 d'abril de 2007 a les 20:06 #5440
porcalleochoParticipantBenvolguts amics i amigues
Desde l´organitzacio de la 6º Mitja Marato de la Calçotada us volem demanar disculpes per l´error hagut durant el recorregut de la prova. Per problemes de enteniment entre la Policia local de Valls i Mosos d´Escuadra, s´ha escurçat el tram inicial de la cursa. Posteriorment i improvisant sobre la marxa s´ ha intentat solventar l´error inicial. Finalment s´ha comprobat que la solució ha sigut pitjor que l´errada inicial. Per als vostres calculs podeu afegir +/- 600m adicionals a la vostre cursa.
Desde l´organització som els primers que lamentem aquest fet, que enturbia tota la feina i moltes hores emprades en aconseguir que aquesta sigui la vostra Mitja marato, la de gaudir dels amics, de la famiia, dels paisatjes i de la nostra calçotada.
Volem millorar per properes edicions i ens agradaria que vosaltres ens feu arrivar les vostres critiques i observacions de tot el que envolta la vostra Mitja Marato de la Calçotada.
Volem agrair la col.laboració de tots els voluntaris, sponsors , Ajuntament de Alió, Brafim, Vilabella, Puigpelat i Valls i pel seu recolçament
L´Organització
23 d'abril de 2007 a les 12:07 #5456
jmarkalaParticipantCompanys,
Hem de ser positius . Heu fet dos curses en una : la Mitja i una altra.
Segarrenc : Felicitats , ja et vas ficant a to.
Hache : ja sembles un veterà.…..i a tots els demès enhorabona i salutacions
23 d'abril de 2007 a les 13:16 #5463
HacheParticipantNo va ser ahir precisament el meu millor dia en quant a la meva petita “historia en el món de l’atletisme”. Desprès de donar el do de pit la setmana passada a Igualada, el fer dues mitges seguides feia que aquesta de Valls no la hagués preparat amb el mateix temps ni intensitat. Ja durant la setmana, les sensacions no eren massa bones i a més a més la nit anterior no havia descansat lo suficient. Però allà que em vaig plantar.
La primera incidència, al recollir el pitrall i el xip, resulta que no troben el meu………al final esbrinem que el meu, el 210 li havien donat al 209. O sigui que em toca córrer amb el xip d’un altre i a un altre amb el xip meu. Que hi farem, son coses que passen.
Només començar la cursa, ja noto que ni el cap ni les cames van com la setmana anterior. Com bé ha explicat en segarrenc, ens trobem molt d’hora amb el km 1, jo fins el 5, no vull controlar el crono, però en trobar-me al km 2, encuriosit el miro i veig un temps de poc més de 6 minuts. ÉS TOTALMENT IMPOSSIBLE. Sense aquesta referència en quant als temps de carrera, vaig fen el que puc, però hi ha trams en que la calor és asfixiant, com els hi passa a molts, aguanto malament el sol, prefereixo estar a cinc sota zero, que aguantar aquesta calor, però que hi farem¡¡¡¡¡¡¡. Ja falta menys.
Anem menjant km’s, fins arribar al crític del 14-15, que és on la organització compensa el que havia de menys al començament. Se’m fa llarg i molt dur, ja que al 15 i amb la teòrica compensació, arribo amb 1h. 13 minuts. En feia l’efecte que no anava pas tan malament………….em trobo amb aquestes alçades amb algú de la organització que em saluda, suposo que eres tu porcalleocho, perdona per ser mal educat 😆 😆 , però no era moment per parar-me a saludar, però encantat, ja ens trobarem un altre dia.
Els últims km, pateixo molt, em comença a fer mal el bessó, estic trinxat, i amb ganes d’acabar, menys mal que l’avituallament líquid és generós i em permet refrescar-me i beure lo suficient.
Els últims dos km’s els faig més o menys amb la dona que queda tercera, més o menys, perquè al pla i les baixades m’avança ella, i a les pujades l’avanço jo. Al 20, quan semblava que la força em tornava, si mes no per fer un final digne, CRACK, el puto bessó ( ui, perdó per dir bessó), s’acaba “agarrotant”, afluixo perquè la cosa no hi vagi a més, però veig el cartell del km. 21, i acabo esprintant perquè almenys no m’avanci la dona que anava tercera. Ho aconsegueixo.
Paro el crono amb 1:42:00, decebut, trinxat, acalorat i amb mal al bessó. En arribar, generosa bossa del corredor, bon avituallament final i bon tracte per part de la organització.
Comentem la cursa i la jugada amb en segarrenc, m’informa dels metres que hem fet de més, i em consola una mica pensar que hem fet dues curses. Una mitja en 01:39:09, i una de 600 m. en 2:49.
La cursa en si, és maca, el recorregut, els pobles, la gent i la organització. Malgrat lo del xip, i els punts quilomètrics, a ben segur que tornaré, encara que en acabar la cursa, ja em volia “jubilar” i no tornar mai més a córrer.
Porcalleocho, tranquil que heu fet una bona cursa i s’agraeix tot el temps i el carinyo que li heu dedicat, aquestes incidències són coses que passen. Una abraçada i ànims.
Un altra abraçada també per a tots, salut, i jo a descansar i intentar recuperar el bessó.
Jose H
23 d'abril de 2007 a les 13:57 #5465
CritMembreHache
Bona cursa, són coses que passen i… mira pensava que et podrien passar.
Ara no t’equivoquis, jo afluixaria una mica, són dos mitges seguides i entre setmana portava el Segre que se t’ha vist entrenar amb intensitat. 😆
Quinze dies ben suaus, el teu any serà el vinent…
Salut
23 d'abril de 2007 a les 19:01 #5474
Estiguis tranquil porcalleocho ja vaig copsar suport dels corredors malgrat la incidència a la zona d’arribada, i això ja vol dir molt. Per part meva aquest no serà pas motiu per no repetir. La resta de qúestions organitzatives em van semblar més que bé. Qui fa coses està exposat a que algun dia passi això, qui no fa res, òbviament no.
Qui més ho lamenta és l’organització, així que ànims: bon recorregut, bona atenció i si surt el sol i apreta no hi podeu fer res, com no poden fer res a Lleida ni enlloc. Al meu entendre, pel clima, ja és l’última de la temporada. Si continua coincidint amb la de Lleida i el meu calendari laboral m’ho permet les hauré d’anar combinant. Una bona cursa i felicitats als FACVAC.
Una abraçada a tots.
23 d'abril de 2007 a les 20:08 #5478
danicParticipantAhir era la 3ª vegada seguida que repetia la mitja de Valls i deixant a part els metres de mes que vam fer es una mitja per anar a disfrutar-la, no es per anar a fer un marcon sino per gaudir-la i per acabar de posar-te a tò i fortet de cames.Es veritat que el despiste de ahir es una mala pasada però li pot passar a tothom, com bé a dit en Segarrenc només es pot equivocar qui fa alguna cosa.De totes maneres jo penso que hi habia mes de 600m…
Pel qu respecta a la cursa no em vaig trobar massa comode i gracies a en CUCUCRULU vaig acabar l´últim 1.5km mes o menys bé perqué ja feia una estoneta que m´habia deixat anar….
Apa adeu
24 d'abril de 2007 a les 10:51 #5500
HacheParticipantGràcies pel consell crit, prenc bona nota d’ell. Però si pensaves que em podia passar EM PODIES HAVER AVISAT ABANS ❗ ❗ ❗ 😆 😆 😆
Aquesta setmana a descansar, i el dia 1 de maig a veure si estic bé per anar a Montblanc encara que sigui a rodar.
Gràcies i una abraçada;
Jose H
24 d'abril de 2007 a les 11:35 #5502
Jo no se el que vas recuperar durant la setmana Hache, però si ho vas fer bé, no tenia perquè passar. Passa que quan es vol córrer una mitja la setmana següent d’haver-ne fet una s’ha de ser molt curós en l’entrenament que s’ha de basar més que res en la recuperació i manteniment. Això sí, tampoc pots estar una setmana darrera l’altra foten-li canya. Amb problemes físics i tot, la calor, i la distància de més (ja veus que creiem que superior als 600 m) no vas estar tant lluny d’Igualada, al contrari, bastant aprop).
Una abraçada a tots.
24 d'abril de 2007 a les 12:14 #5506
homedferroMembreHache…
ets un MONSTRE del crono!
quan recuperi els peus hem de coincidir per entrenar!
24 d'abril de 2007 a les 17:26 #5510
JokerParticipantJa veig què, tant els que hem corregut a Lleida, com els que ho heu fet a Valls, a més de compartir passió, també hem compartit calor i patiment…:oops:…és el que es porta aquesta temporada primavera/estiu… 😆 😆 😆
Recupera’t hache…
25 d'abril de 2007 a les 12:16 #5523
cucudruluParticipantOstras, Danic!! perdona per no haberte saludat avanç 😳 , va ser un plaer torna-te a veura.
Hache, crec que fer mitjas tant seguides, no es pot millorar el temps. Crec que si vols millorar el crono, lo minim es 3 setmanes entre mitja i mitja com a mínim.
Ara, si passas del crono i vas a rodar, surts d’una lessió o preparas una cursa mes llarga, be.
Hi ha molts corredors que cada diumenge fan una carrera, per diferents motius, però de cap de les maneres a volguer baixar temps.
Crec que si vols millorar tens de dosificar les carreras que vols còrrer. Si “competeixes” cada diumenge no pots fer entrenaments de calitat, i per millorar el rellotge això es inevitable (progressius, sèries, farleks, pujades, baixades, etc….) i el teu cos i cap no es recupera.
Eii!! De bon rollo i no vull ser el libro gordo de Petete, cadascú es cadascú i tothom fem el que ens be de gust.SALUTT i una abraçada!!
25 d'abril de 2007 a les 12:52 #5525
HacheParticipantGràcies segarrenc,homedeferro, madjoker, i gràcies també cucudrulu pels teus consells, de fet ja vaig obrir en el seu dia un fil amb el dubte de amb quina frequència competir, ja que en aquest tema soc "novatillo" i sempre que surto, dintre de les meves possibilitats ho dono tot.
Però crec que tens raó, i hauré de dosificar. Finalment suposo que només és un sobrecàrrega i a final de setmana probaré de "tranqui" a veure com evoluciono, i si tot va bé, el dia 1 cap a Montblanc però sense cap pressió.
Una abraçada companys;
Jose H
-
AutorEntrades
Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.