1a Espardenyada Popular, La Pobla de Segur, 5 de juliol

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    flo
    Participant

Tríptic: http://www.elsraiers.cat/arxius/espardenyada.pdf
    Formulari inscripció: http://www.elsraiers.cat/inscripcio.htm

El pallaressos no hi podem faltar…

saltamarges
    Participant

Em va fer molta il·lusió saber que es feia aquesta cursa. Les arrels familiars i altres motius fan que aquesta zona del Pallars sigui per a mi un lloc molt especial. Les oposicions amenaçaven i semblava difícil poder ser-hi, però al final resulta que dissabte no tinc exàmen i podré anar a Pobla a espardenyar.
    De moment no he pogut enredar a cap més de la colla, però espero poder convèncer algun altre Saltarrocs.

A veure si s’anima més gent. Està molt bé conèixer món corrent grans curses consolidades al calendari, però crec que també hem d’intentar donar suport als valents que s’arrisquen a organitzar noves curses, i més si són a prop de casa.

Jordi
    Participant

Bones:

Finalment també estaré el disabte suant la samarreta per La Pobla de segur. Es una modalitat nova per mi, i per evitar lesions m’ho pendré amb molta calma, tot disfrutant de les vistes que de ben segur seran molt bones.

Fins dissabte.

albertbo
    Participant
    Quote:
    El pallaressos no hi podem faltar…

I algun que altre noguerenc tampoc, ein ? 😆

Vinga gent ❗ ❗

P.S. Sí, sí, aquesta vegada ja m’he mirat bé el perfil. Espero no errar… 🙄 🙄

javatorr
    Participant

1 de Lleida que tb s’hi apuntarà! 😆

Ivan O.
    Participant

Bones!!
    Com més serem més riurem!! Ja veureu com us agradarà el recorregut i l’ambient raier del poble, només recordar que avui és l’últim dia per a les inscripcions!! Ens veiem a la sortida!!!

flo
    Participant

Ahir vaig fer la inscripció. És la meva primera cursa de muntanya, a veure com va…

PD: Ivan O., ahir vaig parlar amb Franci O., suposo que et sona, no? :D

Ivan O.
    Participant

Iep!!
    Només dir-vos que tant la sortida com l’arribada de la caminada popular i de la cursa, serà finalment el camp de futbol de Pobla. Fins dissabte!!!
    PD: Flo, si et podem agafar, ens veiem dissabte!!!

Buff!
    Participant

Endavant i a gaudir de la muntanya de la Pobla! 8)
    Recordeu que les pujades tenen l’a·licient de la baixada… a sac!!! 😉
    Espero fer-la el proper any, aquest vaig de "platja" a Premià, on sembla que concidirem amb en crit

Joker
    Participant

Bona estrena als amics de La Pobla!

Aquest any no podrà ser, però queda anotada pel futur. 😉

Esperem les vostres cròniques!

Salut!

albertbo
    Participant

Molt bé, doncs seré jo qui enceti amb molt de gust la sens dubte llarga llista de cròniques d’aquest atapeït i atlètic cap de setmana.

Amb els peus dins d’un cossi amb aigua molt freda escric això… 😉 Ho necessitava, era necessari (és el mateix, no ? 🙄 ): he tingut altre "trote" després de la cursa d’avui, la 1a Espardenyada Popular de La Pobla.

D’entrada el nom ja convida a fer-la nostrada, i us avanço que ho hauria de ser si més no després d’haver tingut la sort d’estar a l’estrena d’avui.

De La Pobla de Segur en tenia el record d’aquella estima que es té d’allí on hi has estat treballant un temps. Del seu entorn natural, desconeixement absolut.

El primer que faig en arribar-hi és una becaina 8) 8) 8) . Són les vuit i la sortida és a les nou. Nois, que hi voleu fer ? La nit ha estat de poc dormir… Un cafetó tot seguit em deixa ben a punt.

No som molts corredors a la sortida, es parla sobre la més que probable calor, el circuit nou per a tots… He aparcat just al costat d’en saltamarges i ho comentem. Avui conec a en flo, saludo a en Jordi i aviat sortirem. Jo estic molt tranquil, senzillament m’agrada poder estar donant el meu petit recolzament a una altra bona iniciativa popular ponentina. Som pocs, però cada vegada més i més actius ❗ Però també tinc moltes ganes de córrer.

Es dona la sortida i enfilem la carretera cap a Sort, un tram pla on tothom troba el seu lloc. Jo també, i amb zero bars de pressió anímica començo la pujada. I corro ❗ 😯 No pas tota l’estona, no, però aquesta cursa pinta molt bé: hi ha una mà de corriols muntanyencs que són una autèntica delícia, passant per enmig de bosquets. També hi ha les parts més difícils, però que et permeten gaudir de les vistes cada vegada millors, a mesura que vas pujant: el pantà, la vall… No puc deixar de recordar una miqueta la cursa de la setmana passada. Però aquesta diria que està feta més a mida humana, pels que només tenim dues fràgils cames. Com més va més me’n convenço.

No us equivoquessiu pas, també hi ha alguns trams difícils (a la Roca Foradada inclús has de fer ús d’unes escales i d’una cadena collada a la roca… 😈 ), però en la seva justa mesura. Crec que el gran mèrit d’aquesta cursa és haver sabut trobar una combinació gairebé perfecta en un recorregut que pot encantar tant als més muntanyencs com als que no ho som tant però que ens encanta igualment el medi natural.

El paisatge és preciós (repeteixo: PRECIÓS), el recorregut molt variat i entretingut, els avituallaments molt correctes, però en certs punts la senyalització tenia alguna mancança. Res greu. Tot i la obvietat en molts punts, un xic més de cinta aquí o allà s’agraïria.

Quan s’arriba a la Cresta de Gelat ja només es tracta de baixar amb tècnica valerosa. Jo d’això no en tinc, i em passaran alguns corredors. Rebo dos avisos de torta de turmell, però sortosament només es quedaran en això. Arribo a meta molt content per tot plegat.

Bé, ja abreujadament, els trofeus també són dignes d’admiració per la seva originalitat, aixi com l’àpat final. M’agradaria explicar-vos-el. Me’n estic, :P però només us diré que si no heu vingut us ho heu perdut :P :P :P . Quantitat, qualitat, servei… amb música en directe de fons… Dentetes, eh ? 8)

I a l’organització: l’arribada és de l’estil dutxa, alguna cosa (en aquest cas, bastanta cosa) per menjar i beure i… gairebé prou. Ja m’està bé, i combrego totalment amb això, però si a més s’eliminés la panyoleta i la samarreta i això permetés reduir els 15 € d’inscripció als no federats, ja seria la cursa PER-FEC-TA. Sou l’espardenyada popular, i molts també ho som, de populars. De bon rotllo, eh ?

No puc deixar d’esmentar la feliç coïncidència amb PILIborges, pallaresa trasplantada al secà garriguenc :D .

Molt malament hauria d’anar tot per no ser-hi l’any vinent, i a veure si puc gaudir a més dels molts actes que hi ha en la Diada dels Raiers. Gent de La Pobla, moltes gràcies per tot !!!

Molta salut a tots !

flo
    Participant

He de dir que era la meva primera cursa de muntanya i la veritat és que són curses dures de veritat. En total el recorregut era d’uns 13 km, els primers 6 o 7 de pujada i després planejant i baixant.

L’organització ha estat bé, amb algunes situacions còmiques com ara que abans de sortir s’ha desinflat l’inflable que feia de pancarta de sortida, i poc després hi ha hagut una sortida nul•la perquè se’ls ha degut disparar la pistola, imagino… Als 50 m els organitzadors han començat a cridar “pareu, pareu!”; sort que érem uns 40…

Per cert, també hem pogut gaudir de la visita d’un tal Carles Puyol, que ha fet la volta caminant.

La pujada se m’ha fet menys dura del que esperava. Al principi sí, les cames sembla que et vagin a explotar, i poc a poc es van habituant al tema. Aleshores vas regulant, ara camino, ara corro una miqueta, ara puja menys i corro una mica més, i vas fent. Fins i tot he avançat uns quants corredors.

Una vegada a dalt, amb unes vistes impressionants, comença la baixada. Estàs tota la pujada pensant “que s’acabi”, i descobreixes que la baixada és igual o més dura. Un parell de torçades lleus dels turmells, i alguns trams on una relliscada et podia fer baixar “per la via ràpida” m’han fet veure clarament que m’ho havia de prendre amb calma. Al•lucinant com baixava la gent, semblaven cabres (en el bon sentit). Quan sentia les passes d’algú al darrera m’aturava, m’apartava, una salutació i a continuar.

Després de passar la baixada més dura, la cosa ha planejat una mica més i he pogut córrer fins al final. El temps, 1h47’06’’.
    Per cert, he pogut conèixer i saludar a 4 km0: Jordi, albertbo, javatorr i saltamarges (ara entenc el teu nick: després de parlar amb tu m’han dit que havies guanyat, enhorabona).

En general, bona cursa que ha servit d’excusa ideal per retrobar molt gent coneguda del poble i que, una vegada recuperat, m’ha despertat el cuc de tornar-ho a provar.

sergi farre perez
    Participant

Ivan O. m’alegro de veuret per aqui!!!! 😆

erikitin1
    Participant

Aqui teniu les fotos de l’espardenyada.

Adeu adeu

erikitin1
    Participant
S'està mostrant 15 entrades - de la 1 a la 15 (d'un total de 26)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.