XXVI Pujada al Coll del Pal. 31 de maig de 2009

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    Quim-Imma
    Participant

Cursa molt especial amb sortida a Bagà, al Berguedà:

19 km de recorregut i 1.300 m de desnivell. És totalment de muntanya, però per asfalt, amb vistes magnífiques del Pedraforca. I en arribar al Coll, un autocar espera els corredors per tornar-los a Bagà. Genial!

Més informació a http://www.atletisme.net

Luigi
    Participant

Doncs sí, cursa molt especial i recomanable, no exempta de duresa i unes gran vistes, sobretot cap al Pedraforca, Moixeró, Cadí, Montgrony, Catllaràs… A mesura que es puja, la temperatura va minvant, fins els 2100 m del Coll de Pal, entre la Tossa d’Alp i el Puigllançada. La organització és casolana però acurada. De fet, són veterans: l’any passat van celebrar la 25a edició. Com a anècdota, el perfil és molt similar al Col du Tourmalet. També és cert que cada any algun corredor a l’arribada en comptes de baixar amb l’autobús, torna corrent per la mateixa carretera…

Si algú li interessa, les dues vegades que he participat he fet 2h19 i 2h22 (si no m’equivoco). Qualsevol que tingui 1h30min en mitja, aquí pot baixar de 2 hores.

mapa.gif

Luigi
    Participant

Encara que jo no la considero una cursa de muntanya, sinó una cursa amb desnivell ;)

RamonSensepor
    Participant

Luigi, que hi aniràs enguany?

Luigi
    Participant

Si aquest dia no hi ha cap proposta més llaminera i no se m’han fos els ploms abans :silly: , probablement SÍ

Aquest any un cop a l’arribada es podria pujar fins a Comafloriu o fins i tot la Tossa-Penyes Altes i tornar per la vall de Grèixer (canal de la Serp o pel Rebost…). Un mix asfalt-muntanya.

La tornada amb autobús fa vertigen…

Quim-Imma
    Participant

Luigi i Ramon, animeu-vos, que nosaltres ens hi apuntem!

albertbo
    Participant

Weah !, doncs a Coll de Pal s’ha dit. Com ja vaig dir l’any passat, la meva relació amb aquesta cursa especial fluctua enormement per tot el ventall de sensacions que pot experimentar un corredor. De 2.05′ com a millor temps a alguna espina que encara hi tinc clavada, de tot hi ha. Hi pujo motivat però sense massa preparació, senzillament tinc ganes de tornar-hi i ja està, a veure que passa.

Quim*Imma: vam coincidir algun any, però encara no ens coneixiem. Us va bé si hi anem plegats ?

Quim-Imma
    Participant

I tant, Albertbo, hi podem anar plegats!

Podem quedar a Sant Guim mateix, a Calaf… on et vagi millor.
    Ja concretarem el lloc i l’hora (haurem de sortir ben aviat, perquè la cursa comença a les 9h!)

albertbo
    Participant

Quim*Imma, teniu un privat. Per cert, tindreu molta pressa per tornar ? :dry: És que potser perdo el vostre autocar… :unsure: :silly:

Buff!
    Participant

Doncs jo també hi anirè!. ;) Serà una retrobada amb aquesta cursa vint anys després….. i al mateix temps comprovar com ha quedat el motor després de diumenge passat a Zagama. :S Encara en tinc la crònica pendent, però tot arribarà. :unsure:

Luigi
    Participant

Doncs se m’han fos els ploms :blush: :blush:

Que us vagi tot molt bé B)

Buff!
    Participant

Vint anys després de la meva darrera participació, avui m’he retrobat amb aquesta cursa. :kiss: Bon dia per córrer, asolellat però sense apretar massa. Com llavors, un grapat de corredors que amb prou feines passem del centenar ens apleguem a la sortida, i després de saludar alguns correcats, Km.0 i l’albertbo, a les 9:05 enfilem pels carrers Bagà.

És el primer dia que surto aquesta setmana, després de quedar trinxat el passat diumenge a Zegama, :( i no aspiro a res més que acabar en menys de 2 hores… si pot ser. (Quan inabastable veig ara els 1:41:32 de fa vint anys!).:dry:

Els primers cinc kilòmetres tenen un desnivell més lleuger, puc mantenir el ritme per sota de 6′ sense dificultat i a més tenim algunes zones a l’ombra. Després d’un gir tancat a la dreta la cosa ja s’enfila més, i ara tots són per damunt de 6′, no obstant vaig bé i puc avançar alguns corredors fins que poc després del km. 11 n’atrapo un que resulta ser en Sancli, encara sense equipació oficial i lluint la samarreta de la marató de BCN’09, la seva estrena en la distància acompanyat del metrònom arcadi42. :)

Anem plegats xerrant entre esbufecs fins a l’avituallament del km. 14, però sento com els quàdriceps es queixen i m’he d’aturar,:S caminant ràpid uns centenars de metres. No obstant, m’avancen pocs corredors i penso que també ho deuen estar passant malament. Em refaig una mica, i torno a córrer, arrossegant els peus fins a l’arribada amb aquest sistema: ara camino, ara faig veure que corro, fins que aturo el rellotge en…. 2:11:24! Malgrat tot, content per haver-ho aconseguit de nou i prou acceptable atenent a la “preparació” de les darreres setmanes.

S'està mostrant 12 entrades - de la 1 a la 12 (d'un total de 12)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.