XV Medio Maratón de Benasque, 23-06-2007
- This topic is empty.
-
AutorEntrades
-
15 de juny de 2007 a les 13:39 #1894
porcalleochoParticipantPoques hore abans d´encedre les fogueres de Sant Joan , es dispute a Benasque la 15 Media Maraton de Benasque. Hora d´inci de la cursa a les 18:30. Jo faig una setmana que em vaig inscriure, sense saber massa sobre el circuit (durillo no?).
Algu poc explicar alguna cosa de la cursa. I quina es la millor carretera per anar-hiL´idea en anar corre i marxar, algu mes te intencio de fer-la. Si algu s´anima, o la calor us fa por.
15 de juny de 2007 a les 13:55 #6853
porcalleochoParticipantla pagina web on podeu trobar mes informacio es http://www.turismobenasque.com
15 de juny de 2007 a les 20:35 #6865
ArctosParticipantBones,
Cursa molt recomanable pel tracte que dona l’organització.
El recorregut és de sortida, direcció cruïlla Cerler, pujada constant però es fa bé perquè sempre tens l’opció d’aixecar el cap i disfrutar de les vistes que durant tota la cursa t’acompanyen. Quan es gira a la cruïlla baixes per la mateixa carretera que fa una estona es pujava fins a Benasque on s’agafa una carretereta plana fins Anciles (poble que es mereix una visita, tot i que la pressió immobiliaria ja ha arribat allí també la part antiga és preciosa) llavors al sortir es passa per un camí-carretera empedrada que va baixant fins a tornar a agafar la carretera principal on, sota el punt de vista de la gent, ve la part més dura perquè fa pujada constant i hi han un parell de rectes que desanimen una mica i així dos voltes.
Jo aquest any no puc anar perquè treballo però sempre que puc allí estic.
Sempre m’he preguntat per quan organitzaran una mitja de muntanya perquè allí tenen pais per fer una mitja i una cursa d’ultrafons.Per cert, respecte a la ruta per arribar depen d’on siguis, però si surt de Lleida lo millor es anar fins Benabarre per la N-230, allí desvio a la esquerra direcció Benasque per la N-123. En aquesta carretera als pocs kms uns 8 o 10 desvio a dreta. Es passa al costat del embassament de Barasona i es creua el riu Esera i en el mateix pont cruïlla a la dreta es passa per Graus i ja sempre per aquesta carretera fins arriba a la zona més revirada i estreta (Congosto de Ventanillo si portes acompanyant només fara que dir lo bonic que és però tu millor concentrat en la estreta carretera) i desprès torna a ser carretera bona ja fins Benasque.
És nota que aquesta vall la tinc bastant apamada, però es que per mi és de lo milloret del Pirineu. Sierra de Chia amb bici, Llanos de Benasque per correr, Cerler per correr, bici o lo que sigui(però no les pistes d’esqui), embalse de Linsoles per fer piragua i bici, el Parc Nacional per caminar i qualsevol dels poblets per decansar i disfrutar de la gent tan acullidora que hi ha per allí.
Salut
Pd Preparat per rebre ànims de tots els espectadors, els coneguis o no, allí et sentiras millor que a casa.
16 de juny de 2007 a les 7:54 #6871
baldatoParticipantPoco que añadir a la gran explicación que ha hecho el compañero Arctos
Por allí estuve el año pasado y me gustó mucho el nuevo recorrido (el anterior era subir de Seira -pueblo que se pasa antes del congosto de ventamillo- y llegar a Benasque, todo subida…). El consejo es guardar siempre algo, porque el tramo de carretera entre anciles y meta se te puede atragantar.
Respecto al calor no suele apurar allá arriba, es más, por lo visto el año 2005 les cayó una tormenta que llegaban a la meta helados…
En cuanto a volver en el día se hace un poco duro, ya que empieza tarde, termina más tarde, y si tienes que volver un poco lejos se hace un poco coñazo.
No tenía previsto subir este año, pero cuanto más pienso más me apetece…
16 de juny de 2007 a les 9:54 #6876
porcalleochoParticipantarctos, molt bona explicació, aquest recorregut era el que jo havia pensat. tambe tinc l´opcio d´´ anar per Pont de Suert (millor carretera em sembla)
Quan de temps es pot trigar, un parell d´hores?Doncs jo un cop acabat, haig de tornar cap a linyola que tinc un sopar.
Baldato si t´animes podem pujar junts. No tinc cap objectiu, nomes es tracta de fer una cursa nova, fent sobre 1h45 ja em conformo.16 de juny de 2007 a les 15:45 #6896
ArctosParticipantBones,
Porcalleocho Respecte a la ruta que dius tu, passant per Pont de Suert, jo diria que és més llarga i la web http://www.viamichelin.es diu que son 29kms més. A més tindras que passar els revolts de Escales que tot i ser millor carretera que el pas del congosto de Ventanillo no se si val la pena fer 29kms més….. decissió teva.
El pujar de Lleida a Benasque per on jo et dic son 2 hores clavades sense correr lo més mínim, per Pont de Suert no tinc ni idea.Per cert el recorregut antic era molt més dur ja que com diu Baldato sorties en pujada i arribaves amb pujada i pel mig tot pujada amb tres rectes de més d’un quilometre que la gent és moria psicologicament. Per mi aquell recorregut era preciós, passar per Ventanillo i poder disfrutar d’aquelles pareds verticals fins al cel era impresionant.
I per cert al 2005 jo vaig estar disfrutant com un nen petit de la pluja 😈….quina cursa més èpica plovent com si tingués que apareix al següent revolt l’Arca de Noe. Per mi va ser genial i tot i ser un fredolic aquell dia amb la emoció ni vaig passar fred.
Salut
16 de juny de 2007 a les 16:17 #6898
albertboParticipantEi, Arctos !, donc sí, jo també hi era aquell dia que ens va caure tota l’aigua del món a sobre. Encara no us coneixia a cap de vosaltres.
Va ser bastant èpic, una mitja força entretinguda i ben organitzada, amb sopar final inclòs.
Respecte a la millor ruta per anar-hi, la gent d’allà ho té clar: desaconsella la via d’El Pont de Suert, per les raons ja exposades, i perqué hi ha també el Coll de Fades enmig.
20 de juny de 2007 a les 20:07 #7137
baldatoParticipantInscripción hecha ayer. Aunque no esté en mi mejor momento me apetece subir a pasar el fin de semana con la familia.
porcalleocho
Si has de bajar el mismo día no nos podremos poner de acuerdo para subir, pues hemos reservado alojamiento para quedarnos los tres a dormir. De todos modos haremos por vernos por allí, si bien no creo que podamos correr juntos, ya que en templers te vi mucho más fuerte que yo… Ya hablaremos cuando se acerque el día.
20 de juny de 2007 a les 22:09 #7146
Joan VielhaParticipantJo pujo des de Lleida el dissabte a la tarda a correr la Mitja de Benasc.
Algu s’apunta?
Tan aviat acabi torno a Lleida21 de juny de 2007 a les 19:37 #7185
porcalleochoParticipantQuote:Inscripción hecha ayer. Aunque no esté en mi mejor momento me apetece subir a pasar el fin de semana con la familia.porcalleocho
Si has de bajar el mismo día no nos podremos poner de acuerdo para subir, pues hemos reservado alojamiento para quedarnos los tres a dormir. De todos modos haremos por vernos por allí, si bien no creo que podamos correr juntos, ya que en templers te vi mucho más fuerte que yo… Ya hablaremos cuando se acerque el día.
Baldato como ya te dije en Templers, subia y bajaba el mismo. Al final Maite no viene, y ha optado por quedarse en casa (tenemos invitados esa noche).
Yo he calculado dos horas de camino desde Linyola. Como lo ves?.
Ya nos veremos alli, tampoco seremos tantos como para no vernos.
No me he planteado ningun objetivo, ni tiempo. Ya sabes que en la montaña la variabilidad del tiempo es importante. por otro lado desconozco el circuito. por lo tanto lo tomaremos como un entreno de cara a la Extrema de Belchite.Con la Media de Benasque sera mi carrera numero 23 de la presente temporada
21 de juny de 2007 a les 20:05 #7187
baldatoParticipantporcalleocho
Tengo la nena pachucha, y al final 99% posibilidades anulemos reserva y suba y baje en el día. Podemos quedar para subir, correr y bajar.
Estamos en contacto.23 de juny de 2007 a les 7:52 #7249
porcalleochoParticipantPrevisio del temps per aquesta tarda, sembe que bona, en quant a temperatura.
http://www.wunderground.com/global/stations/08928.htmlFarem sortida colectiva Porcalleocho, Baldato i Joan Vielha. Crec que s´ho pasarem molt pero que molt be.
Pero de ben segur aquesta nit, no hi hauira que em faci moure per anar de revetlla.[/b]24 de juny de 2007 a les 18:39 #7274
porcalleochoParticipantCertament va ser una tarda diferent.
A la hora acordarda recollia a Baldato per Balaguer, d´aqui fins a Alfarras per recollir a Joan Vielhalha (el que no conexiem de res).
Enfilem carretera amb explicacions i anedotes de carreres, d´aqui d álla, d´on anirem , que fen, quina feina ect. Be que l´anada va ser un moment . la carretera força be ( a excepcio del pas del Ventanillo).
arribava a Benasque amb prou temps, recollida de pitralls i xip, i la bossa del corredor ( samarrteta, botella vi,…) fer un beure, i cap al cotxe a camviar-se.
Fa força calor, encara que es soportable. Lleuger escalfament i a les 18:30 es dona la sortida.
Les primeres sensacions que tinc son bones, començen a enfilar cap a Cerler, aproximadament 3 qm de pujada. A partir del segon quilometre nota que en començo a carrergar de ronyons ( dos dies de reparto amb la feina m´ estan passant factura). Gir ial desvio de Cerler, i enfilen cap a Benasque. Dos qulimetros aproxiomadament de baixada. encara que baixo força em noto molt carregat. A la entrada de Benasque m´afgafa Baldato. formem un grupep om en mantint un parell de km, pero poc abans d´ entrar a Ansiles en començo a despenjar. Ja veig com Baldato es va girant de tant en quant com per esperar-me (pero ahir no era el dia)
Inici de la segona volta, com l´anterior intento mantindre un ritme el mes regular posible. En creuo amb Joan Vielha (que va molt be), poc despres em creuo amb Baldato , no ens portem mes de 200m de diferencia. Aixi que enfilo la baixada amb l´objectiu de tornar a agafar a Baldato. Objectiu imposible les cames no volen anar mes rapid,i veig com Baldato ha posant un fort rtitme, i el vaig perdent tot i que la samarreta del KM0 es facilment localitzable.
El pas dels seuguent kilometres es un continu passarme gent de darrera, tranquilament 10 corredors, jo per la meva part baix recollir un parell que anaven pitjor que jo.
Els ultims 5 qm es controlar el crono per baixar de 1h45. objectiu complert al finalitzar en 1h44. Baldato va arrivar 4 minuts abans i jon Vielha fa uns magnifics 1h36 (maginifica marca per una mitja d´aquestes caracteristiques)
A la arrivada molt bon avituallament ,entrega de diploma amb el temps i la posicio.Sense casi temps de recuperart tornem cap al cotxe, camviarse i tornar a marxa cap a casa. primer deixem a Joan a Alfarras, despres a Baldato a Balaguer i jo cap a Linyola. Un dutxa i cap a sopar que tots m´estaven esperant.
Bona cursa, de circuit complicat sense ser molt dur. Bon avituallament , força animacio sobretot al pas per Benasque. L´unic problema es el control del trafic, sobretot al tram fins al creuament amb la carretera de Cerler. El cotxe no sabiem que fer, per on anar, i als corrdors tambe ens va passar una mica el mateix. Una mica pesat el pujat i baixar el mateix dia, i mes si tens pressa.
24 de juny de 2007 a les 20:09 #7277
albertboParticipantMolt bona crònica, porcalleocho, m’hi he trobat com fa dos anys. Vau fer bons temps tots tres.
Bé, no? anar coneixent gent. A veure si en Joan Vielha i baldato ens expliquen alguna coseta més.24 de juny de 2007 a les 20:14 #7278
baldatoParticipantCompleta crónica del compañero porcalleocho
Una tarde agradable en un entorno magnífico. El viaje muy ameno junto a los dos compañeros.
En 2006 dije que no volvería a correr en Benasque, ya que el perfil me hizo sufrir demasiado -para hacer casi un minuto más que este año-, y la vuelta solo desde allá arriba y a esas horas se me hizo eterna. Este año ha sido muy distinto.
En 2007, sin acudir en mi mejor momento, planteo la carrera muy tranquilamente, objetivo no sufrir y que salga lo que salga. El calor solo es un problema en los tres primeros km, ya que al girar da brisa de cara y a la vuelta ya da la sombra. Sólo sufro un poco al final cuando el crono y los km me dicen que puedo bajar de 1,40, cosa que al final no consigo por tres segundos.A la organización un aprobado. Bien los avituallamientos, sobre todo el final, bolsa normalita para 13 euros, que suple la camiseta técnica -algodón 100%- con una botella de 500cc de montesierra crianza, buena atención -menos mal, porque no llegábamos a 200 participantes-. Aspectos negativos: sobre todo el tráfico, un caos, menos mal que no pasó nada; algunos km creo que estaban mal marcados; y esto no es culpa de la organización ni de nadie, pero en la zona de anciles había un empedrado que se hacía muy incómodo para correr, pero además de ir vigilando los apoyos por los adoquines, había que hacerlo por el rastro que había dejado el ganado al pasar… pero vaya, si vas a pueblos de montaña esto es normal.
Bueno, a recuperarse y si la salud respeta hasta belchite.
-
AutorEntrades
Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.