Un atleta català de 101 anys

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    Pucurull
    Participant

A vegades ens pensem que en aquest món ja ho hem vist tot. Que res ens pot sorprendre.

Estem equivocats.

Abans d’ahir diumenge, a la Cursa d’El Corte Ingles de Barcelona, va participar un atleta de 101 anys.
    😯

Potser no va córrer la cursa i la va fer caminant tota l’estona, no ho sé, però el considero un atleta de cap a peus. A aquesta edat, tenir la decisió de posar-se un xandall i unes sabatilles i anar a la sortida d’una cursa, és més del què un pot imaginar…

Pel què ara he vist, ja l’havia fet altres vegades. Aquest avi, que va ser picapedrer i cuiner…, que va combatre en el front d’Osca durant la guerra…,que és naturista…, que és solter…, que en cinquanta anys no s’ha refredat mai…, quan l’any passat amb 100 anys va participar en la que llavors era la seva desena Cursa, el diari Avui en parlava. “…Damià Roig, un avi de Vilobi que va fer la primera cursa quan tenia 90 anys, va arribar a la meta dues hores, divuit minuts i vint segons després del tret de sortida.” Li van preguntar si tornaria l’any 2008 i va dir: "no ho sé… és que tinc moltes coses a fer".

Doncs va tornar! :D

Com deia, un atleta. Un atleta de la il·lusió si més no.

damiwg4.png

El què ha fet l’amic Damià (no el conec però em permetrà la confiança) és d’una transcendència molt gran.
    Ens demostra que si es vol, l’edat només és una data del carnet d’identitat.

Pucu

Enric
    Moderador

Conec casos similars en natació master:

Rosa Sellarés any 1910, records del mon, p.e. en 400m lliures amb 19 minuts
    Ricard Nedderno (Ateltic Barceloneta) 1923
    Francesc Tatjer (1914)
    Antoni LLacuna (1916)
    i més

En el cas d’ aquesta gent, la natació es una de les coses que els motiva a viure.

I per els demés es tota una lliçó.

Jo els admiro

S'està mostrant 2 entrades - de la 1 a la 2 (d'un total de 2)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.