TIRADA LLARGA

  • This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
  • #1796
    Avatar
    Álvaro
    Participant

    Aquesta pregunta potser és un clàssic. Com feu les tirades llargues? Quant de temps? A quin ritme?

    Primer de tot, hauria de dir que estic pensant en fer la meva primera marató a Madrid (22 d’abril) per acabar al voltant de 4 hores, però sense capficar-me amb això de la marca, com em recomana segarrenc.

    Ja sabeu que en Rodrigo Gavela diu que per corredors del meu nivell no s’han de fer més de dos hores, però també n’hi ha d’altres veus que diuen que això és poc perquè el dia de la carrera, a partir de la mitja marató entres en terreny desconegut per al teu cos. Quina durada màxima em recomanaríeu?

    I els ritmes? En Gavela diu que començar molt lent i acabar una mica més ràpid que el ritme previst per la marató, per exemple: 60 min de 6:30 a 6:00 + 25 min de 6:00 a 5:25 + 10 min de 5:15 a 4:50.

    Què us sembla tot això? Quina és la vostra experiència?

    #4104
    Avatar
    segarrenc
    Participant

    Salut companys,

    Alvarfanyez a mi 2 hores em sembla una mica just ja que només seria la meitat del que tu et passaràs corrent el dia de la cursa -més o menys-. Si en pots fer una de 2:45-3:00, millor o 30-32 km. Aquí sí que és cert que el ritme és el menys important, lent, força lent.

    El més important és que el teu cos assoleixi aquests kms. o aquesta estona tant llarga de carrera. Pensa a més a més que apart d’acostumar el teu cos, haver fet una tirada de calibre dona també molt ànim psicològic, vital en una marató. Saps que ja has corregut una part important de la distància (32 km, per exemple) o que has pogut córrer una bona part del temps que t’ocuparà la cursa. És molt important eliminar aquesta mena de dubtes, que si et venen el dia de la prova són mortals.

    Si la fas sol se’t farà molt feixuga, però serà igual de beneficiosa. Pensa que el dia de la cursa la motivació, la presència dels altres corredors i els ànims de la gent t’ho posaran molt més bé.

    Una abraçada a tots.

    #4196
    Avatar
    albertbo
    Participant

    Extret del Runner’s World, jo crec en la tirada clau, tres setmanes abans de la marató, consistent en fer mitja hora menys de rodatge del temps que preveus que pots fer. Si penses en fer-la en 4 hores, doncs fer una tirada de 3 hores i mitja.
    Ep !, sí, ja sé, és molta estona. Cap problema, es pot partir en, diguem, 2 hores primer, descans i menjar lleuger, i una hora i mitja més després.
    El ritme no és gens important. El quid de la qüestió és fotre-li canya, suau però durant molta estona al teu cos, i a les cames principalment, per tal que el dia que més necessitaràs que et responguin estiguin a l’alçada de l’ocasió.

    #4231
    Avatar
    Álvaro
    Participant

    Em sembla que amb la tirada llarga arribaré fins als 30 km :? , si fa o no fa. M’heu convençut.

    Moltes gràcies per les opinions.

    #4232
    Crit
    Crit
    Membre

    Bon dia,

    Jo faig la marató tocant les 3 h.

    Les tirades llargues, de 25-30-32-35, mai passo de 35 i a vegades em quedo als 32. Unes 2 h 15-30 com a màxim.

    El ritme, començo lent, mitja horeta, llavors buscant el ritme de marató i al final, un 2500 o 4000 molt forts.

    Dóno molta importància al fet d’anar de menys a més, acabar fort em dóna molta confiança, crec que la clau està en saber-los patir.

    Salut

    #9631
    Avatar
    albertbo
    Participant

    Misteris.

    Fent com estic fent entrenaments de no molt alta intensitat, dijous, sense haver-ho planificat, vaig rodar 140 minuts, buscant nous horitzons per caminots.

    Tirada llarga, en definitiva. La mar de bé, gaudint de debò. Les petites i previsibles molèsties als genolls en acabar, desaparescudes l’endemà i fresc com una rosa.

    Misteris.

    #9641
    Avatar
    Álvaro
    Participant

    Aixo son molt bons sintomes. Estas fi.

    Molta enveja 😉

    #9646
    Avatar
    albertbo
    Participant

    Tchts, tchts, alvarfanyez, ja m’agradaria.
    No, més aviat jo penso en conjunció de circumstàncies temporalment favorables.
    I d’enveja res de res, eh ?

    #9654
    Avatar
    Álvaro
    Participant

    Ja t’entenc. Però que bé quan es tenen aquestes sensacions que descrius. Quan vas fen quilòmetres i sembla que el cos ni se n’adona, fins i tot s’arriba a pensar que es podria continuar corrent sense fi. 😉

    #9657
    Avatar
    gorka1
    Participant

    Aquest tema és un clàssic i potser el millor és que cadascú apengui de la pròpia experiència. Jo, després de fer tota mena de provatures, tinc estandaritzat fer dos tirades llargues abans d’ una marató.

    La primera unes 7-9 setmanes abans i la segona 3-4 setmanes abans. Sempre uns 30-32 Km i a un ritme una mica més lent del que voldria dur a la Marató.

    Ahir mateix vaig fer la última tirada llarga pensant en Donosti. Van ser 32 Km a un promig de 4.44. La Marató la vull fer a 4.35.

    #9834
    Avatar
    Arctos
    Participant

    Bones,

    Amb permís del creador d’aquest post, Alvarfanyez, volia demana consell respecte a les tirades llargues.
    :?: El meu dubte o problema :?: és que poques vegades puc trobar una estona prou llarga per poder fer una tirada llarga de 2,5h i la solució que he trobat és fer en un mateix dia dos tirades de 1h15m més o menys, la primera seria a l’hora de dinar i la segona seria per la tarda…..és que tinc complexe de reptil i això de fer una tirada llarga al plegar de la feina (a les fosques) ho veig molt dur sense poder rebre els raigs del sol 8) .
    Que hem diuen tindra el mateix efecte fer doble sessió o no aconseguire el meu objectiu que és crear una bona base aeròbica.

    Salut

    #9841
    Avatar
    albertbo
    Participant

    Una tirada llarga, d’unes dues hores i mitja, com dius, es pot fer molt feixuga si t’enxampa en un dia no bo, o si no estàs prou mentalitzat, o si no tens punts d’aprovisionament (aigua, beguda isotònica, algun sòlid…) previstos, si és que no ho duus tot a sobre.

    No veig cap problema en partir-la. És més, crec que si la fas en solitari, com jo quan m’hi poso 8) , és inclús revitalitzant fer una pausa, dinar molt lleuger, descansar, i tornar-hi en poc temps, això sí, per no perdre ritme.

    Et puc dir que quan ho he fet, i amb més temps acumulat total inclús, en acabar ha sigut com si el meu cos em parlés i em digués que sí, que li havia sentat de meravella l’exercici i que em respondria quan li hagués de demanar prestacions no habituals.

    #9846
    Avatar
    Enric
    Moderador

    Un petit aport respecte a la sessió partida: si el objectiu es el treball aeròbic, diuen els entendidos que es totalment correcte. De fet en intervencions cara a millorar situacions de malalties, la tendència actual es fer un sumatori de les activitats diàries. Si surts dos cops a fer la compra, millor.

    A nivell del treball muscular específic del esportista, tenim tendències i opinions contraposades. es a dir, a gusto del consumidor. Però crec que seria acertat diferenciar en quin moment de la temporada es fa. Al principi, amb volums alts generals, fer dos tirades – o fins i tot mes- crec que seria del tot correcte. Si ens apropem a la competició important, seria mes específic fer una tirada perquè a nivell muscular es mes semblant. Però només es una opinió.

    La meva especialitat es la natació i d’ això adapto informacions. En natació es fan dos sessions pràcticament a diari. A la "swimming bible", llibre actualitzat i fet a base d’ opinions d´entrenadors d’ elit mundial, alguns tècnics consideren les dos sessió com una sola i d´altres ho fiquen a parir.

    #9849
    Avatar
    Álvaro
    Participant

    Arctos,
    Amb el meu permís… o sense 😉 .
    Això de la tirada llarga, com tantes altres coses, sempre trobarà opinions enfrontades. N’hi ha qui diu (Gavela, per exemple) que per un popular mai més de dues hores, però t’hi trobes molts plans per fer la marató en quatre hores amb tirades de 30 o 35 km, la qual cosa vol dir 3 hores o més. La meva experiència personal no té molt de pes, perquè només he fet una marató, però jo diria que amb dues horetes ja està prou bé.

S'està mostrant 14 entrades - de la 1 a la 14 (d'un total de 14)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.