Recuperació post-marató

  • This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
  • #2436
    Avatar
    amata
    Participant

    Molt bones!

    No sé si en algun altre fil ja s’ha tractat el tema (segurament si, però no ho he sabut trobar).

    He sentit que després de la marató el risc de lesió és important i tinc vàries preguntes que no sé respondre. A saber:
    – quant de temps cal fer repòs?
    – què s’entèn per repòs?
    – És prudent/aconsellable, competir en mitja d’aquí a 15 dies?. En cas afirmatiu (i en negatiu també), em podeu recomanar un pla a seguir?

    Bé, a veure si tinc sort i em podeu ajudar.

    Apa!

    #19493
    Avatar
    bru
    Participant

    Ieeeeeeps,

    Intentaré ajudar quelcom :S .

    Avui, he fet 20 minutets nomès trotant, i estaré tota la setmana aturat, quiet, parat, immòvil…:P

    La setmana vinent, començaré a moure’m, però molt a poc a poc, poc a poc, poc a poc….:unsure:

    Crec que ja es pot pensar en competir en tres setmanes, potser en dues es un xic agosarat, però ja ho sabeu, cadascú es un mon…;)

    Salut

    #19495
    Avatar
    Buff!
    Participant

    amata ha escrit:

    Quote:
    Molt bones!
    – quant de temps cal fer repòs?
    – què s’entèn per repòs?
    – És prudent/aconsellable, competir en mitja d’aquí a 15 dies?. En cas afirmatiu (i en negatiu també), em podeu recomanar un pla a seguir?

    En Bru ja t’ho ha dit: cadascú és un món.

    Si vas córrer diguem-ne “al límit” cercant una marca, és aconsellable rodar suau i fer estiraments, “oblidar” per uns dies la rutina anterior a la marató.:P

    Repós vol dir córrer per gust, quan i com es vol, fins i tot sense rellotge.:dry:

    El pla d’entrenament ja el tens fet, si no has tingut cap lesió a la marató, ara estàs en forma i veuràs que d’aquí 15 dies pots córrer la mitja amb facilitat.

    No sé si és prudent, jo vaig fer la marató de València diumenge passat i la de Barcelona ahir amb una diferència de 2 minuts… i ja estic engrescat per fer-ne una de muntaya de 15 km. el proper diumenge.:)
    En resum, escolta el teu cos i, si en tens ganes: som-hi! :woohoo:

    #19497
    Avatar
    kaiser
    Participant

    Aprofito per posar els temps del company Buff!

    València 22-feb: 3:31:12
    Barcelona 1-mar: 3:33:08

    :ohmy: :ohmy: :ohmy:

    Sen-sa-cio-nal!!!!!!!!!

    #19514
    Avatar
    Arctos
    Participant

    Bones,

    Sota la meva experiencia crec que el temps de recuperació és molt relatiu i molt personal.
    No és lo mateix portar uns quants anys corrent amb un munt de kms a les cames que porta poc temps.
    Tampoc és lo mateix haver fet una preparació amb 800kms que una amb 1500kms, sempre tindrà més capacitat d’assimilar l’esforç qui més kms té a les cames.

    Els primers dies lo millor és escoltar el cos i anar sense ritmes ni pulsacions. Portar el ritme que les cames et demanen i millor acabar amb ganes de correr més que arribar “tocadet”.

    Respecte a fer una mitja 15 dies desprès? doncs espera a última hora i decideix segons et trobis.

    Per últim i vista la meva curta experiencia et dirè que vaig tenir un periode post-marató que em sentia mooooolt fi i vaig anar fent curses i al final vaig agafar un “globo” que em va fer parar una setmana per recuperar perquè el cos va dir prou.

    Salut

    #19516
    Avatar
    Luigi
    Participant

    ei amata enhorabona per la marató B)

    També opino com l’arctos, doncs també he viscut unes experiències similars. Simplement afegiria que una vegada hagin desaparegut totalment les agulletes, potser una setmana després de la marató, vés a que et facin un massatge i aquí sabràs com tens la musculatura, doncs el que sol passar és que al cap de pocs dies et trobis com un toro i amb moltes ganes de menjar-te el món, però la musculatura encara estarà tocada de l’esforç maratonià i tu potser no en siguis conscient.

    A mi el que em va molt bé la primera setmana post-maratoniana és caminar: molts kgs :silly: de caminar a un ritme d’anar a agafar l’autobús però no d’anar a apagar foc :blush:

    Que vagi bé la mitja ;)

    #19520
    Avatar
    amata
    Participant

    Ep!

    Moltíssimes gràcies a tots pels consells. ;)

    El cert és que em trobo força bé, però crec que us faré cas i estaré una setmaneta parat o caminant. A partir del proper diumenge veurem què passa.

    Per cert Buff, deu n’hi do, dos maratons amb una setmana de temps !! :blink:

    Apa!!

    #19524
    Avatar
    baldato
    Participant

    Donaré la meva opinió, basada en ben poca experiencia.

    Si les ganes tornen ràpid i no te has exprimit massa, la preparació deixa un estat de forma que et pot permetre fer alguna marqueta maca aviat.

    Si pel contrari et trobes xafat faràs be d’escoltar al cos, però has d’anar amb cura de no confondre el cansament-recuperació postmarató amb altre tipus de sensacions (et dic això per experiencia, ja que després de donosti no he tornat a ver volta bona, al principi ben poques ganes, fred, foscor… i, ¡després de mes i mig!, sembla que recupero la moral, costa massa tornar al camí i de postres em fa mal la cama, sembla que per llarg. Ara mateix no se quan sortiré del pou…)

    #19528
    Avatar
    montoliu
    Participant

    Sr. Baldato, que fas despert en aquestes hores????
    anims!! i a millorar-se, lo primer és agafar moral; desprès, i sense presa, sol·lucionar lo de la cama i més tard: A TORNAR-HI!!!!!!!!!!!!!

    respecte a la consulta de l’amata:

    remei que no acostuma a fallar: -DESCANS, xaval, DESCANS.

S'està mostrant 9 entrades - de la 1 a la 9 (d'un total de 9)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.