Pels camins dels matxos 2008 - Osona nord - 20 d'abril

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades

Luigi
    Participant

Ja tenim data per una nova edició d’aquesta marxa bellíssima i dura alhora, que transcorre per la banda nord de la comarca d’Osona, país de fagedes, rouredes i alzinars, a la Serralada Transversal.

http://www.centreexcursionistatorello.com/

La marxa presenta quatre itineraris, que es poden triar un cop començada la marxa:

ITINERARI / kms / Desnivell
    Pels camins dels matxos 61,6 / 6.390
    Bellmunt + Cabrera 58,6 / 5.680
    Puigsacalm + Bellmunt 51,8 / 5.370
    Bellmunt 46,9 / 4.660

Hi ha límit de pas als controls. És important saber que la marxa aleshores és una mica exigent i s’ha d’anar per feina. Se surt de Torelló a les 6.30 i el límit són 15 hores

perfil2004dn8.jpg

Us deixo una galeria de FOTOS de l’edició del 2007

Luigi
    Participant

INSCRIPCIONS OBERTES!!!

Limitades a 400 participants 😯

He set el 5è (a les inscripcions :mrgreen: )

No badeu companys, la marxa bé val un petit cop de volant des de Ponent, us encantarà i tindreu molt bon record :D

Això sí, és un pèl soferta 😉

Tota la informació

bodi
    Participant

Ieeeeeps!!! aixeco el fil perquè només queden 100 miseres inscripcions.
    Ja recuperats de l’última marxa no ho dubteu pas. Nois al ATAQUERRRRR 😡

Jo ja hi sóc ben enredat. Ens hi veiem ?

Salut 😉

.

Luigi
    Participant

Al final, una mica èpic, oi?

Si al recorregut -dur i exigent, ben bé 63 km i 6150 m acumulats-, hi afegim la pluja, el fang i el fred, la marxa s’acaba fent llarga i complicada

I ja sabíem que ens mullaríem -plovia i encara no havíem sortit-, però les condicions t’obliguen a estar molt concentrat al camí i canvien la fesomia -espero que ningú hagi pres mal- i llàstima, en certa mesura, no vam poder gaudir del paisatge

La organització excel.lent, extraordinària, desvivint-se en atencions i molt correcta. Guapo el mapa de l’Alpina! I les classificacions on-line al moment! (només va mancar una tirita que vaig demanar a Bracons 😳 :mrgreen: ) Em va agradar que valoressin la situació i tinguessin previst fer canvis al recorregut si calia -que no es van donar-.

Com sol passar en aquestes marxes, els participants molt correctes, deixant passar i amb un molt bon ambient. És el que fa no portar pitrall.

Vaig tenir la sort de poder acompanyar en Ramon i en bodi tot just a la sortida. Van començar marcant un ritme ca-co interessant i em vaig deixar dur. De fet, no estava gaire animat per pallisses i em va anar molt bé. Aquesta vegada, la pujada a Bellmunt la vaig trobar molt suau -amb ruixada inclosa- i un cop "despert" i esmorzat -quins avituallaments!- ja va ser anar per feina, sempre molt ben acompanyat. De mica en mica em vaig anar motivant, veient que em trobava fi.

Després de la baixada, el pas pel Salt del Molí i la pujada per la vall de la Salgueda i el flanqueig per Curull, en Ramon "valor-seguro" ens va deixar 😥 al collet de St.Bartomeu, doncs tornava cap a casa seva 😯 (gràcies Ramon!). Aleshores com coneixia el recorregut em vaig dedicar a marcar el ritme, sempre amb el fidel i incansable bodi al darrera. Córrer als plans i les baixades i caminar a les pujades. Motiva molt comprovar que portes un bon temps sense estar cansat.

Al Puigsacalm feia vent i fred i hi havien poques vistes, de tant en tant plovia, però poquet. Coincidim amb l’AVI MENA i en vikingosdu, que ja tornen del bucle. Després, el tram de la corda, fàcil, sense fang, i aviat a Bracons, on novament trobem l’assumpta, que ens anava fent el seguiment i va ser d’una gran ajuda, sobretot anímicament en els pitjors moments. I a més a més, feia fotos 😉

La Grevolosa ben maca i misteriosa, com sempre, i als prats de la Vola un ambient ben viu. Repostem poc, doncs queda la pujada i baixada a Cabrera. Anem xerrant i és de bon fer, però vaig apretant per si de cas, es va tapant el cel. A les escales, casualitats, saludem en lluispatins 😉 que feia una sortida en bici i es quedava a dinar a dalt a Cabrera.

Nou avituallament, el personal ens anima, tot i el mal temps. Iniciem la baixada i en bodi té una reblincada. A aquestes alçades ja és normal. Augmentem les precaucions, la fullaraca pot ser traïdora. Novament als prats de la Vola, mengem consistentment. Només ens queda una mitja marató. Comença la "cursa" de veritat. Però vés per on que comença a ploure amb ganes. I així ho farà durant tres hores seguides.

Amb la pluja, el fred a les cames, a mi em revifa i pujo "alegre" -és un autocompliment 😳 – cap al Puig de la Salgueda. Recordava l’any passat amb aquella calor. Aviat cau un xàfec dels bons. A poc a poc i bona lletra. Nou mos i cap a dins del bosc. Passo un moment crític, em sobreposo i em llenço avall sense contemplacions. Adelantem moltíssima gent. Fang i més fang, bassals, camins de matxos, roques, aigua… tot es succeeix fins arribar al Ges. El travessem diversos cops. Anem pensant en l’arribada, però es fa llarg.

A l’últim control ens rep l’assumpta. Només ens falten 7 kms i tenim uns 50 minuts, per què no baixem de 10 hores? La missió, a priori fàcil, es converteix en impossible. El cansament ja ha aparegut i amb el fang i els bassals és complicat córrer, només faltaven unes miserables pujadetes, on no podem córrer i caminem. En bodi fa la goma, però gran corredor que és, no es queda enrera. Entrem ben bé junts a Torelló, al final, 10.03 i molt satisfets. Ens abracem.

Ràpidament cap al cotxe, a assecar-se i entrar en calor.

Gràcies a la organització. Tornarem l’any vinent.

T’estimo Collsacabra 8)

Assumpta
    Participant

Bé nois,

ja teniu aqui les fotos d’ahir.

http://picasaweb.google.es/assumptamg/CaminsDelsMatxos200408

Us felicito a tots per la cursa, quin dia mare meva! aigua, aigua i més aigua, i de tant en tant passaven alguns personatges xops fins al moll de l’os… xip, xap, xip, xap i anar fent ells, ara menjo quatre avellanes, ara un entrepà, ara "xuxes"… i xip, xap, xip, xap, continuem que ens falta menys.

Vinga Salut i a cuidar-vos.

homedferro
    Membre

ostres, ostres, ostres…!!!

Crit
    Membre

Au, va, quatre gotes…

L’eternal fanguing era a un altre lloc 😉

Bona feina, mainada i fotògrafa!

bru
    Participant

Ieeeeeeps…

Quote:
    xops fins al moll de l’os… xip, xap, xip, xap

…ummmm..em sona, em sona…xip, xap, aigua, aigua i més aigua, xip, xap, aigua, aigua i més… :? 😉

Minyons bodi i Luigi, bona i remullada cursa!!!!

😉

Salut

bodi
    Participant

.

Mica en mica van sortint les seqüeles d’ahir. Algun estornut, les cames com un mapa i un tormell ben inflat. Tot i això, vam poder acabar la marxa-cursa més content que un gínjol. Espero que això del turmell sigui un petit esguinç sense conseqüencies i en un plis-plas ja torni estar a punt. Res, xapa i pintura

Ja fem nit a Torelló. El dissabte a la tarda coincidim amb en Luigi family quan anem a buscar la documentació de la cursa. La fem petar i ens retrobem l’endemà.

A les cinc ja sona el despertador , quins horaris! Ja s’escapa alguna gota. Esmorzo a l’habitació i cap a la sortida. Ja hi ha "ambientillo" i començo a saludar als primers coneguts: l’avi mena, ramon anglada, Dennis, vikingosdu . . . una bona colla, en total 400 a punt d’iniciar l’aventura.

Estic il.lusionat, estic en el meu ambient, la muntanya, i sempre en puc parla bé. Però avui tinc els meus dubtes. Són més de 62 kms. i més de 6.000 de desnivell. Una autèntica prova de foc. Jo no sé com estic, segur que em falten kilòmetres, per això estic aquí! , per agafar-ne uns quants de cara a Zegama. Ha de ser un bon entrenament!

Intentaré seguir al Ramon i Luigi, depèn del seu ritme, podré tenir bona companyia fins que pugui. A més són grans conèixedors del terreny i són de gran ajuda. Anem tots tres, jo al darrera, ells saben quan s’ha de caminar i quan córrer i a quin ritme. Estem parlant de dos cracks!

Ja som a Bellmunt, després de dues hores encara no. S’ha fet bé, encara que pujant tota l’estona portem un bon ritmet…i jo el puc seguir còmodament. Enfilem la baixada que ens durà al salt del molí. Espectacular!, la gent s’hi para per tirar fotos, val la pena . Que n’hi ha de llocs fantàstics que tenim tant a prop i no conèixem!

Fem via el "tercetu" tot anant xerrant d’això i d’allò. En tota la marxa-cursa no ens adelanta pràcticament ningú i nosaltres anem engullin gent i més gent. Alguns ens miren de reull. On van aquests bojos! Al coll de S. Bertomeu, control tres, ens deixa el Ramon. Altres compromisos fan que ens hagi de deixar.

Enfilem Puigsacalm on ens creuem amb l’avi mena i vikingosdu. Quines fieres, avi! Luigi calcula que ens deuen dur un quart llarg. Encara falta molts kilòmetres, tot just estem al 24, però hi ha la possibilitat de poder-los agafar. Això veig que esperona una mica al Luigi veient que anem portant bon ritme i no notem el cansament. La baixada és ràpida i amb l’ajut de les cordes, ben aviat som baix.

Anem fent camí. Enfilem Cabrera, la botifarra per després, diu sabiament en Luigi. La pujada és costuruda i ens passa potser l’únic marxador-corredor. Les escales, encara que ben enfilades, fan que arribis dalt més aviat. Ja li comencem a tenir el peu al coll, i a més ens espera la butifarra a baix.
    El descens molt ràpid, tant que tinc una bona torta de peu que em fa caura a terra. Veig les estrelles. Moment de suspens, però ja coneixent la reacció d’altres vegades, a pesar del dolar inicial, ser que podré continuar. Luigi va davant marcant el pas, vaig amb una mica de precaució per no tornar-hi, però mica en mica tornem agafar ritmet.

La botifarra em farà coixí per l’ibuprofeno que em prenc, conscient de que quan torni arrencar, potser tornaré anar "renqueante". Omplim els "dipòsits", treiem la porqueria de dins les bambes i tornem-hi. A poc a poc. Veig que tot estar encara en el seu lloc i mica en mica tornem a agafar ritmet, potser no tant viu, però constant. Ja portem més de 45 kms.!

L’última dificultat de dia i s’em fa feixuga. Ja plou a gust per més tard ploure a bots i a barrals la resta de la marxa-cursa. El recuperation em torna a treure de la petita crisi i a la baixada em torno a refer. Ja queden una dotzena de kms. i no és qüestió d’esgarrar el que estem fent força bé. Més d’una vegada li dic al Luigi que tiri i s’en vagi, però diu que no, que tots dos anem molt bé. Jo faig una mica la goma però la distàcia no supera mai uns petits metres. La baixada és infernal, un fanguisser. Tot i així baixem com si haguessim vist al diable i tornem avançar més gent. Això sí, jo no m’estalvio una bona petacada de cul, sense conseqüencies. Per acabar-ho d’adobar, em de creuar el riu quatre o cinc vegades, amb l’aigua fins els turmells. Suposo que no vé d’una mica!

Ja som baix, últim control! falten 7 kms. Ja és nostre! però els kilòmetres a la muntanya no existeixen i no pots fer un càlcul massa precís. Tenim 40 minuts per fer-los. Baixariem de les 10 hores!!!!! De seguida ja veig que el Luigi ho provarà. Jo torno estar recuperat tot i no sentir-me gairebé els dits del peus de l’aigua i fred. Encara tenim els pebrots d’anar avançant gent que ens miren de reull fins i tot algun m’anima a baixar de les 10 h., això m’esperona i amb el Luigi continuo fent la goma, sempre a la vista. Ara qualsevol repeixonet és una paret i em de caminar. L’últim esforç. Bé s’ho val. Jo ja estic content, sigui el temps que sigui, després de 10h. encara poder córrer als últims metres encara avancem més gent, tot això que hi guanyem. L’arribada, l’ensumo, m’és familiar, ja hi sóc. El Luigi agafa uns metres, moltes gràcies, sense ell m’haguera deixat anar molt abans, però estic content de no haver-ho fet. Passem de les 10h. 10h.03’06 tant se val, hem fet un "carrerón". Tots dos estem contents i ho segellem amb una abraçada on no fa falta dir-hi res.

Un 10 a l’organització, a l’ambient, al paisatge, al temps, encara que hagi caigut un aigüat d’aupa, ha anat perfecte per córrer.

Agraïr la companyia del Ramon i el Luigi, estar tantes hores junts dóna per molt.

Felicitar a tots els que l’heu feta, la majoria en uns temps boníssims, coi d’avi, no el vam poder pillar a l’abuelo que torna a estar fort com un toro….a tots….fins l’any que vé?

Salut 😉

.

By Keds
    Participant

Ostres…ostres…..ostres…..

Luigi….Bodi……em trec el barret. Si senyor !!

ramon
    Participant

Ieps, canalla, Luigi, Bodi, qui us ha de donar les gracies, soc jo, i crack, res de res, aprenen de corredor i gracies.
    Espero que Osona Nord us hagi agrada’t, a mi em te el cor robat;
    Records a l’Assumpta i a veure quan tornem a compartir kims per muntanya.
    Salut

Joker
    Participant

Enhorabona animalons! Sou unes besties!

Gràcies Assumpta per les fotos, ja les hem incorporades als àlbums del web. 😉

lagartija
    Participant

COOOOOOOOOLLOOOOOOONS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Podem dir "tacos"????)
    Prometo no tornar a queixar-me a les baixades….
    Felicitats Bodi i Luigi. Sou… coll….nuts! 😆

S'està mostrant 13 entrades - de la 1 a la 13 (d'un total de 13)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.