Mundials Berlin 2009

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    Sime
    Sime
    Participant

Vist que estem fent alguns comentaris sobre aquest mundial m’atreveixo a obrir un fil per primera vegada.
    A veure si l’atletisme te un seguiment suficient en un fòrum com aquest.

Avui he gaudit sobre manera de la semifinal que ha fer l’atleta catalana Natàlia Rodríguez, quina força!
    Tinc moltes ganes de veure-la a la final, és capaç de fer una cursa impressionant.

Aquest dissabte a partir de les 11:45 la Marató que sembla ser que no segueix el mateix recorregut que la Marató popular de Berlín, sinó que es farà en un circuit de 10kms al que faran 4 voltes. Suposo que no doblaran a ningú :laugh:

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

Aprofito a quest fil per fer dues coses…..

Primer. Mostrar la meva més gran admiració per dos esportistes molt diferents i alhora molt estimulants….En Bolt i la Mar Domínguez.
    De en Bolt en sóc “fan radikal” des de que em va enlluernar sense remei els passats jocs olímpics …..De la Mar Domínguez només dir que em sembla una lluitadora excepcional i crec que ningú es mereix més que ella les coses magnífiques que li estan passant aquests darrers dies….Campiona del món !! Uff !!

Segon. Crec sincerament que ja va sent hora que la gent de Lleida faci un reconeixement sincer i a fons de la figura den Garcia Bragado….Fa un munt d’anys que és entre nosaltres….jo l’he vist un munt de vegades entrenant sol pels polígons industrials de casa nostra…..Va ser brillant campió del món fa un bon grapat d’anys…..s’ha mantingut quasi bé sempre dins la elit mundial…..l’any passat quasi fa podi a les olimpíades….crec que només hi ha dos atletes a tot el món que han encadenat presència en 9 mundials….als seus quasi bé 40 anys encara és capaç de cercar nous objectius…..

La imatge de l’actual campió del món esperant a la meta l’arribada a en Garcia Bragado va més enllà d’una simple cortesia entre esportistes i alguns varem intuir que en aquella efusiva salutació hi havia segurament el reconeixement i admiració personal a una trajectòria immensa dedicada al atletisme i a la marxa…..

Ho repeteixo……crec que tenim un deute pendent amb ell….i ara seria un bon moment…..

Salutacions.

Arnau
    Participant

La polemica esta servida.

Natalia Rodriguez avança a la principal favorita per la victoria en la final dels 1.500, en una maniobra dubtosa i finalment, sancionada.

http://www.youtube.com/watch?v=1DIaob7a8Ik

Que en penseu?

Salut i kms !!!

sergi farre perez
    Participant

Una llàstima , per mi era la més valenta!!!Avançar per l’interior , es molt difícil.Crec que al passar la línea de meta , ella mateixa ja era conscient de que l’eliminarien.

Pere Pujol
    Participant

Redman ha escrit:

Quote:
    La polemica esta servida.

Natalia Rodriguez avança a la principal favorita per la victoria en la final dels 1.500, en una maniobra dubtosa i finalment, sancionada.

http://www.youtube.com/watch?v=1DIaob7a8Ik

Que en penseu?

Salut i kms !!!

doncs que la Natàlia és la campiona!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

un detall,quan ella va a veura com està la africana,encara és fa la remolona i no s’aixeca,tant mal tenia a les cames?????

al mantenir la postura de terra no ajuda gens a la Natalia

al meu punt de vista és que la que ha caigut anava molt petada..i saben fer el teatrillo i no aixecar-se
    semblava que havia caigut d’un segon pis

si a totes les curses hi han copets i entrebancades !!

i de lloc per passar n’hi havia suficient,si veie-ho la repetició pel darrera queda clar que és pot passar

Sime
    Sime
    Participant

VERGONYÓS!!!
    i de propina la pròpia Federación Española considera justa l’eliminació. :pinch:
    Què haguès passat si l’atleta eliminada haguès estat una palentina en lloc d’una tarragonina?

A les semifinals, tant d’homes com de dones he vist empentes de jutjat de guàrdia. Aixó és un toc d’atenció per frenar aquestes curses tan brutes. Feia falta fer un castic exemplar a algú i li ha tocat a aquesta atleta.

Si veuieu el video des d’un costat la sensació és que la Natàlia entra a fer-se forat des de darrere; aixó justifica l’apreciació del públic que ho ha vist en directe i ha protestat; peró si ho veus des de darrera o des de davant es veu clarament que l’obstrucció la fa l’atleta etíop: Gelete Burka es tanca en el moment en que la catalana l’està avançant per dintre perque s’havia obert per no deixar passar a les qui la volien avançar per fora.
    Reialament si cal sancionar a l’atleta que obstrueix a un rival durant la cursa… jo ho tinc clar, pero amb la caiguda ha deixat de ser infractora i s’ha convertit en víctima. I si el resultat haguès estat al revès, Natàlia pel terra i Gelete primera? Eliminarien a Gelete Burka? No ho crec.

No és just. Fa un parell de dies que vaig dir en aquest forum que la força d’aquesta atleta a les semifinals m’havia deixat impressionat, i ara estic convençut que era la millor, sens dubte, i es mereixia la medalla d’or.

Tenia pensat planejar alguna escapada per l’Europeu d’Atletisme de Barcelona 2010.
    Ara penso, en calent, que els donin butifarra!

VERGONYÓS!!!

albertbo
    Participant

Sime ha escrit:

Quote:
    VERGONYÓS!!!
    i de propina la pròpia Federación Española considera justa l’eliminació. :pinch:
    Què haguès passat si l’atleta eliminada haguès estat una palentina en lloc d’una tarragonina?

No ho sé, Sime. Però amb Estat propi potser hagués anat tot diferent.

Álvaro
    Participant

SIME
    Amb Garcia Bragado i la meva intervenció l’has endevinat. El fet de que sigui un madrileny “de barri” com jo, que també vingués a viure a Lleida i que sigui casi de la meva edat em fa gràcia tot plegat.

BY KEDS
    D’acord amb tu en el que dius sobre García Bragado.

SIME
    Tens molta raó en allò que dius sobre la desqualificació de Natalia Rodríguez. Es pot veure de tot a les curses de 1.500 i moltes vegades no passa res. Però crec que hem de reconèixer que potser es va equivocar o que va arriscar una miqueta amb aquella maniobra. En tot cas, va donar peu a que la poguessin desqualificar. Era la més fort i havia de guanyar, potser no calia arriscar.

De totes maneres, aquestes curses son així, molts corredors es queden fora per diferents raons: un cop de colze, uns tacs clavats a la cama, una empenta, un xoc, una obstrucció o una desqualificació. És el 1.500.

Intentem mirar la cursa una altra vegada tot imaginant que no sabem els noms de les corredores implicades.

iscle
    Participant

:( No crec que la Natalia es mereixes la eliminacio, ella va veure la porta oberta i s’hi va ficar, l’altre atleta al veure’s superada no la va voler deixar passar i va acabar al terra. Crec que veient l’esprint final que va fer la tarragonina era la mes forta. Tambe crec que es va equivocar de tactica, encara que d’atletisme no hi entenc gran cosa, pero va començar la cursa quedant-se molt enrera hem sembla que la ultima amb el consequent esforç que suposa despres haver de remontar totes les posicions, si estava tan forta perque no es va colocar millor a dintre del grup desde el principi?:dry:
    B) No tinc paraules per descriure la demostracio d’Usain Bolt, quina superioritat sobre els altres :P
    :huh: Que en penseu de la corredora de 800m ?, sembla un home no?:blink:
    :) Vaig tenir la gran sort de poder veure la ultima hora de cursa tant del marato masculi com femeni. Increible veure a quin ritme van aquesta gent. El keniata que va quedar segon va arribar vomitant, mare meva quin esforç que fan aquesta gent. El comentarista de la televisio va explicar per sobre els entrenament que feien les corredores xineses de fons:blink: n’hi havia una amb 25 anys que en 15 dies va correr dos maratons per sota de 2h 30m i no se quants kms feien a la setmana una bestiesa:huh:

Sime
    Sime
    Participant

alvarfanyez estic absolutament d’acord amb tu quan dius: “Tens molta raó en allò que dius sobre la desqualificació de Natalia Rodríguez”:woohoo: ;)
    Pero crec que s’ha fet la més gran de les injusticies.
    No sé explicar-ho bé, pero els foros i la premsa va plena d’opinions. He trobat una que comparteixo força:

http://www.elcorreodigital.com/vizcaya/20090824/deportes/mas-deporte/campeona-medalla-20090824.html

Per mi no hi ha paliatius.
    Repeteixo per mi, és el meu punt de vista, jo no tinc el més mínim dubte i ho vec molt clarament: no és just.
    Tot lo demés són circunstancies, opinions i actuacions que no tenen res a veure amb el que per a mi representa aquest esport.

Salutacions a tots.

Sime
    Sime
    Participant

Sospita!
    Quina pot ser la raó per la que el Sr. de Carlos fes una increiblement mala defensa de Natalia als mundials?

Fem memòria:

http://www.superdeporte.es/secciones/noticia.jsp?pRef=2009062200_4_64821__Polideportivo-Carlos-Fuimos-origen-primer-escandalo

Sime
    Sime
    Participant

Com que aquest fòrum està una mica ensopit aquest dies a veure si ho animem una mica.
    Recordeu un nadador anomenat Eric Moussambani que als Jocs Olímpics de Sydney 2000 es va fer famós per nadar els 100 metres lliures en el doble de temps que els seus rivals?
    A Berlín s’ha donat un cas semblant, curiosament també als 100 metres, pero en una pista d’atletisme.
    Es tracta d’una atleta de Samoa anomenada Svannah Sanitoa que amb gairebé 100 kg de pes va ser convidada a participar en aquesta prova al no poder classificar-se en llançament de pes, la seva especialitat.

Feu-li una ullada al video i entendreu que tant pel seu físic com per la seva marca, 14.23, hagi estat el Moussambani d’aquest campionat.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_4CLUB0XrEc[/video]

iscle
    Participant

B) Potser te la sort que va tenir en Moussambani que va fer alguna publicitat per speedo i es va fer prou conegut:)
    :blink: Sime que en penses de l’atleta sudafricana de 800m? :huh:

Álvaro
    Participant

Els meus coneixements són d’espectador amb moltes hores de sofà mirant atletisme. No he fet curset d’àrbitre ni d’entrenador ni de res.

Efectivament, com diu Sime, podrien no haver-la desqualificat, segur. Però ella mateixa quan va arribar a meta ja sabia que alguna cosa podia passar, la seva cara ho deia tot.

Una de les poques coses que sé es que passar per la corda a l’última volta d’un 1.500 és una decisió molt arriscada. Va funcionar amb Cacho a Barcelona’92, diuen que va fer un crit molt fort i el que anava davant es va apartar instintivament. Però moltes vegades no surt i aquesta ha estat una d’elles.

Potser els jutges es van equivocar, però potser Natalia Rodríguez podia haver fet millor les coses. Va arriscar i li va sortir malament. És l’esport i els jutges també hi juguen. Per mi és així de senzill. Coses del “milqui”

Sime
    Sime
    Participant

iscle ha escrit:

Quote:
    B) :blink: Sime que en penses de l’atleta sudafricana de 800m? :huh:

iscle crec que cal tenir el màxim respecte a les persones i per desgràcia amb aquesta noia molta gent no ha tingut l’educació que cal tenir:(
    Em dolen alguns comentaris. Imagina’t com es deuen sentir ella i la seva familia.

S'està mostrant 15 entrades - de la 1 a la 15 (d'un total de 19)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.