Marxa cap de Rec 14 de juny 2008

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades

massa
    Participant

massa
    Participant

Coincideix amb la Tramuntana,però s’ha de triar i jo ja ho he fet i m’he decidit per fer Cap de Rec.

massa
    Participant

Nois una marxa que es fa a la Cerdanya de ponent i no hi ha ningú del fòrum disposat a anar-hi??????? 😮 😮 😮 😮 .

kaiser
    Participant

Uix, el dia abans de Templers…….

massa
    Participant

Quina marxa,nois però com m’agrada anar a Cap de Rec.
    Enguany en el mes de juny més passat per aigua i amb temperatures inusualment baixes que han fet nevar a les alçades,el paisatge era de postal,per enmarcar el la nostra sustància gris i anar rememorant en els moments baixos que tots tenim en un moment o altre.

Arribem divendres a Lles de Cerdanya,ja pujant es veuen les canals de la serra del Cadí amb neu i gel,bon presagi,trepitjarem neu, a un petit hotel a on ens tracten molt bé,sopem aviat l’Yves,l’AVI MENA,massa,el monjo,vikingosdu i manu_mfig en una altra taula,hi ha en Rül amb la seva parella.Tot l’hotel està ocupat per marxadors i/o acompanyants.Fem sobretaula llarga i anem a fer una camamilla per allò de relaxar els nervis i cap a dormir.
    4,30 del matí,sóna el despertador del monjo,jo em dutxo i cap a esmorzar.Tot són nervis,vinga més depressa,va afanyeuvos,sembla que hem d’anar a apagar foc.
    Finalment sortim i amunt cap al refugi de Cap de Rec a on hi han les pistes d’esquí nòrdic de Lles.
    Ens fan aparcar força abans d’arribar-hi(el parquing és ple).Anem corrents a agafar la tarja de pas,ens la col.loquem i ja donen la sortida,quan jo encara m’estic posant el buff.
    Fa fred 2ºC,però aviat passa amb el neguit i el fet de començar a córrer cap a Vililella(1er control-avituallament),amb aquestes he perdut als meus companys l’Yves i l’AVI,però trobo dos companys amb qui compartir camí,la Fina i el seu home en Ramon Comas,vells coneguts de Torelló i de l’UTMB,anem fent fins quasi la cabana dels Esparvers a on els hi dic adéu,van a un ritme massa alt per a mi.
    Al control-avituallament del prat Xuixuïrà menjo forçs i reempleno el camel i trobo al Jordi del Papiol que ja havia saludat abans de començar i també al Jaume
    capderec i ara ja per un corriol deliciós anem agafant alçada,tot està amarat i curull d’aigua,la pluja d’ahir i dels darrers dies es nota i s’escola muntanya avall per desgrat dels nostres peus,que aniran molls quasi tota la marxa.
    La vista enrera,és d’una magestuositat aclaparadora amb la serra del cadí com a marc de fons i la plana de la Cerdanya sumida en la boira(maleïexo no haver dut càmera),cap amunt ja es veu neu i arribats al coll de Vallcivera ja hi és ben present i Déu n’hi do la quantita que hi ha,de moment força glaçada,el llac de l’Illa quasi tot ell glaçat presenta una imatge hivernal,fem un petit flanqueig i arribem al refugi de l’Illa amb en jordipapiol i comencem a baixar tot primer junts,però a la que s’acaba la neu i comencen els rocs ell se m’envà(jo sóc el pitjor baixador del món)
    Anem fen camí per la meravellosa vall del Madriu amb una simfonia d’aigua que no us podeu ni imaginar,s’ha de viure i veure!!,primer baixem pel G.R.11 i ja quasi quan som avall ens desvien per un P.R. local andorrà que va fent via ara pujo ara baixo per un terreny força pedregós,finalment arribem a La Closa,ja a les Escaldes a on m’esperen l’Yves,l’AVI i en Jordipapiol.
    Menjo un entrepà de botifarra molt ràpid,doncs ja fa força estona que m’hi esperen i comencem la darrera pujada forta i quina pujada,tot primer fem cap avall fins quasi al poble de les Escaldes,quan arribem a la carretera alfaltada,encara baixem més fins a un punt a on agafem a mà esquerra a on comença el G.R.11 del riu Madriu que haviem deixat,és una pujada ferma i per terra empedrat que va fent marrades però amb bastant verticalitat,trobem un control de pas a on ens donen aigua i vinga amunt fins,arribats a un punt a on ens desviem a la dreta i deixem el G.R.11 per agafar un sender local que després de molt pujar i pujar ens durà al refugi de Perafita(2.200),L’Avi ha anat tota l’estona al davant,a mi se m’ha atravessat la buti menjada massa ràpid i no le pogut seguir,he agut d’afluxar en dues ocasions a beure i reposar ni que fossin 30".
    Me’l trobo ja quasi a dalt fen-se una foto….i seguim fins al refugi de Perafita a on al cap de poc arriba en Jordipapiol i l’Yves que té moltes rampes a l’abductor i als quadriceps.
    Mengem bevem i reposem una mica tot i fent-nos fotos,allà hi trobem en Lins,que ja marxa.
    Al poc comencem a pujar cap al coll de Perafita ben curull de neu en Jordipapiol i jo,l’Avi i L’Yves ho faran tot seguit.
    Jo faig una petita marrada i m’encigalo cap a la dreta per un lloc a on hi ha més de mig metre de neu i avanço amb molta penuria i dificultad,veig en Jordi que puja molt més a l’esquerra per terreny sec i amb pedra i flanquejo no sense haver de reptar per la neu tot enfonsant-me i cremant energia inutilment.
    Finalment agafem més i bona senda ja directes cap al coll de Perafita per uns aiguamolls ben glacats i que és desfant al nostre pas,quedant ben molls,però ja no ve d’aquí…
    Finalment baixem cap al refugi dels estanys de la Pera a on ens retobem,a més hi arriba en bertureta amb qui acabarem la marxa.
    Ara sembla que tot és cara avall,error fatal,doncs arribats a una pista que l’any passat en va portar fins a Cap de Rec,ens desvien a l’alçada de Les Polineres en direcció a Aransa fins a un complex(càmping zona d’acampada) de El Fornell pel mig d’una zona de molt de fang i molt perdedor a on més d’un dels primers h va deixar força estona,nosaltres com que anem 6 estem tota atents a les cintes que pengen dels arbres i no perdem massa estona,tot i que hem d’anar amb molta cura.
    La pujada final fins al refugi,previ travessa d’un riu amb aigua a genolls és de les que es recoren.

Fins l’any que ve.

massa
    Participant

Us passo unes fotos fetes per l’amic Jordi Font,en jordipapiol:

http://picasaweb.google.com/jordi.font.plana/CapDeRec2008

En elles veureu la mejestuositat del Pirineu i la joia de dia que vàrem poder gaudir.

S'està mostrant 6 entrades - de la 1 a la 6 (d'un total de 6)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.