El passat dia 07/04/2019 l’associació esportiva lleidatana km0 Ponent va introduir a Lleida la pràctica d’una modalitat esportiva: el plogging.
Aquesta “modalitat” consiteix en córrer amb una bossa d’escombraries i guants per anar recollint la brossa que et trobes durant el recorregut que fas mentre practiques la marxa o el córrer.
La vam estrenar el dia de la marxa popular del Segrià de la mà de l’ONG OSMON, i s’hi van apuntar uns 100 voluntaris !!! OSMON va quantifiar en uns 100 kg la brossa recollida en els dos recorreguts de la marxa, un de 14 km i l’altre de 23km. Déu ni dó!!
És una modalitat que va néixer a Suècia i es pot trobar informació a la pàginar d’inici de la web de km0 Ponent.
Per cert els companys Arnau Feixa i David Fargas, passaran a la història de Lleida i de km0 per ser els primers que l’han practicant corrent !!!