LA MONTÉE DE L´AUBISQUE 26-08-07

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades

porcalleocho
    Participant

Feia any que la volia fer, l´any passat problemes d´ultima hora no m´ho van permetre, pero aquest no podia fallar. Ja tinc feta l´inscripcio i la reserva del hotel.
    La cursa son de 18.7 km i es puja el mitic Coll de l´Aubisque (on va guanyar Ramunsem l´etapa del tour). Pujar i pujar amb una pendent mitjana de mes del 7% i algunes rampes del 13%.
    Podeu tindre mes informacio a : http://www.courses-ossau.com

Amb aquesta cursa donare per finalitzada la temporada, i despres amb calma descansare fins a la Cursa de la diada a Termens.

albertbo
    Participant

Rotllo Cursa del Llop, vaja.
    Però amb bastants més participants, pel que es veu en la bonica foto.
    Bona cursa, porcalleocho !

porcalleocho
    Participant

Tens rao Albertbo, es tipus Cursa del llop amb algunes diferencies.

1-El llop parlar amb frances
    2- l´any passat 575 participant corrernts i uns quants mes caminant
    3- 1209m de desnivell dels 500 de Laruns a la sortida fins als 1709m de l´arrivada al Coll de l´aubisque
    4- la distancia es mes curta que al llop.

Aqui us poso el plano del recorregut, per que començeu a fer boca.

aubplancd7.th.jpg

Potser que en pasis abans per Lourdes a encomenarme a la Verge, a veure si em dona forçes, o potser que em dopi

Apa no us canseu que jo ho fare per vosaltres.

baldato
    Participant

porcalleocho

Mucha suerte, y sobre todo regula, valiente!!

porcalleocho
    Participant

Hoal amics, quin cap de setmana mes intens que he tingut. Ple de sensacions contradictories,, pero ja ho te això la vida.
    Dissabte aviat sortim a fer la nostra mini excursio per territori frances. D´entrada hem pres l´opicio d´anar a veure Lourdes. Ja haviem estat a Fatima i com moltes d´aquestes ciutats d´aparicions ( sense entrar a valorar ni questionar les creençes de cadasqun) es un gran negoci muntat. Restaurants, Hotels, botigues i mes botigues (per moments sembla queestiguis en un lloc de platja) sino fos per unes cues de gent inmenses esperan veure la gruta on es van produir les aparicions, beure aiugua de lourdes o encendre una espelma. ( jo per on se menys tambe ho vaig fer).
    Un cop feta la excursio per lourdes cotxe i cap a la aventura, saben a un anen , pero soc amic de agafarv el cami mes complicat o mes dificil, a vegades tambe le mes maco.
    Arriven a la cina de l´aubisque, despre de uns 30 km d´acces. Em pujat per costat contrari al que pujariem al dia seguent, mes llarg per mes suau. Al cim ja estavem preparant carpes, pel dia seguent. Depres d´una sessio de vistes panoramiques enfilaem cap a baix. Els punts qiuilometrics ja estan posats i vaig veiem que aixo es bastant mes dur del que jo esperava. La baixada es molt bonica, pero ho haure de pujar., i aixo sembla mes dur.
    Arrivem a Laruns per agafar el pitrall i rebre les ultimes instruccions pel dia seguent. Em fa mal tot el cos, le genoll, l´esquena (panic i nervis es tot el qeu tinc)
    Sopar aviat seguint horaris frances, i a les 21 al llit, crec que a les 21:02 ja dormia i roncava.
    A les 6 del mati amunt, dutxa , vestirse, radio-salil pels tendorns, esmorzar i cap a Laruns. Esta plovent pero el propietari de l´hotel en comenta que en 15 minuts marxa ( l va encertar de ple)
    A les 7:45 sorten els marxardors, prop de 200.
    Quins es el meu estat de nervis que abans de comencar la cursa vaig passar tres cops pel Roca ( que aqui a frança lli diuen d´un altre forma) :?:

A le 8:30 prenem uns 700 corredors la sortida amb l´objectiu de no patir mes del compte i sobretto de fer cim. Molts pocs corredors espanyols cosa que m´extranyat moltissim. Idea inicial, miilor opcio baixar de 2 hores, a mes real sobre 2h15 ; la pitjor no acabar.

La resposta dintre de breus moments………………. :D .

Sed
    Participant

Els amics de Bilbao també hi van ser.

La Lidia va quedar la 5a Senior i el Samu anava de Sherpa al seu costat

Enhorambona a tots.

Salut!

porcalleocho
    Participant

Despres d´uuns dies amb molta feia, torno a rependre el meu relat de la pujada al Aubisque.

Tot apunt a les 8:30 per iniciar la cursa. Fa bona temperatura, i es nota la pluja de la nit. Molt bon ambient entre els participants, som molt concients d´allo que tenim per devant.
    Em coloco cap al final del grup, no vull tindre problemes amb un ritme massa rapit.
    Els primers dos kilometres, som en una mollt lleugera pujada i un petti trma de baixada. Al qm 2 troben a la dreta el desviament per anar a Espanya (portalet), nosaltres anem a l´esquerra (L´Aubisque). Les primeres curves ens permet veure la serp multicolor de corredors que s´estira moltissim. Tota l´estona anem pel mig del bosc, i podem anar per l´ombra, encara que s´obrem alguns clars on entra els raigs de sol amb tota la seva força.
    La pendent en aquest trams inicials en mou entre el 4% i el 6%. Porto un bon ritme i el pas pel km 5 el faig a una mitja de 5:30, he anat passat força gent. I tinc la sensacio de anar massa be, no em trob ogaire cansat i de moment la pujada la estic fent molt facil.
    sobre le qm 6, pel pas de Eaux-Bonnes, just en ple avituallmaent, primera rampa de 13%. sembla com si de repent m´haguessin posat una motxila carregada de pedres. La rampa no te mes de 150m , i despres de un gir a esquerra, torna a tindre una altre pendent forta pero molt mes curta. aquell quilometre l´he passat molt mes lent que l´anterior, mes de 2 minuts.
    La pendent es tornar suavitzar i torno a agafar un altre cop una bona marxa. Puc anar gaudint del paisatje, de la remor del aigua, i dels colors del bosc.
    Del qm 8 al 10 torna a passar el de les moxiles plenes de pedres, la pendent no baixa del 10%, passo aquell quilometre a 8 min. Arrivo al qulometre 10 amb una 1h clavada) he passat els segons 5 qulimetres a 33 miniuts (6:36 ) Vaig perdent 1 minut per quilometre.
    En aquest punt estic sorpres, faig calculs m´imagino arrivant al cim per sota de les 2 hores. A partir d´aqui comença la part mes dura de tot el recorregut. La pendent ja no baixa del 8%.
    Anmem guanyan alçada i el bosc es comença a obrir, les ombres ja som molt petites i alçant la vsita es comença a veure els cims de les muntanyes.
    Els avituallmaents mlts complerts aigua, glucosa, i alguna cosa de menjar. Ho donan en gots de plastics, fa que sigui dificil de beure i casi has de parar per agafar-lo. pero la feina de la gent es fantastica. Una voluntaria em seguiex amb el got de glucosa al no poder agarfarlo, doncs es va parar devant meu un altre corredor, i una mica mes i vaig per terra.
    En aquesta alçada de la cursa, estic en un grupet, de 10 corredors, que anen al nsotres ritme, sense masses estrebades i agafant algun despenjat. En aquest tram començent a trobar alguns problemes amb el transit, i per moment tenim cotxes pujant i baixant, i fa que el grup es trenqui. Al qm 14 em comença a vindre el defalliment, les cames no responen massa be, i el mentalment començo a partir molt. Estic desitjant arrivar al proper avituallmant a Gourette ( l´éstacio d´esqui).
    El tepms del 10qm al 15qm de 40 minuts ( 8min/km).
    Just devant del km 16 quan el bosc i les ombres s´ acava i comença a entrar una mica d´aire, noto la primes avis als meus bessons.. Una forta punxada m´obligar a parar i caminar. Estiro una mica, i intento tornar a arrancar a correr. La musculatura s´ha quedt rigida completament i cada pas es un esforç momumental. Començan a pasarme corredors que quilometres abans havia passat jo. Al fons veig Cretes Blanches, al meu cap estan les veus del comentariestes de TVE al Tour, explicant el que queda fins dalt. M´animo a mi mateix i m´imagino com ho debian passar les ciclistes , tot ple de gent. Tornor a arrancar a correr com puc. Començo a sentir els crits de la Maite 😳 VINGA JOAN CARLES 😳 . Nomes sentir, perquie la busco amb la vista i no la veig. No em deixa de animar. Continuo avançat com puc i una altra punxada, aquesta em fa mal de veritat.
    Tronor a caminar uns metres i torno a escoltarr els crits d´anim, un corredor que ve per darrera tambe m ´anima ( alguna cosa en frances que no puc entendre). MERCI.
    Ultim quilometre, sols em quedan 700 metres per l´arrivada. Passo pel costat de la Maite, que no ha parat de animar i fer fotos. Em pregunta que com vaig. (No contento, amb la mirada perduda i el cap d´un costat al altre ho dic tot).
    Arrivada braços en alt i mirant al cel. Estic destrossat. Sobretot animicament. He marcat un tremps de 2:15 en el lloc 487. Els ultims 3700m el he fet en 35 minuts ( menys de 10m/km).

………………………………..

Amb la calma i la perspectiva de una setmana despres, ho tornare a intentar. Amb una millor preparacio tal com havia fetr els primers 10 qulimotres, crec que puc fer-ho en menys de 2 hores.

dscn3094la6.th.jpg dscn3096ji8.th.jpg

homedferro
    Membre

Ostras purca!!!

enhorabona! deu n’hi do noi… deu n’hi do!

S'està mostrant 8 entrades - de la 1 a la 8 (d'un total de 8)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.