Jornada setmanal de 65 hores

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    Pucurull
    Participant

A causa de la gran demanda de mà d’obra generada per la Revolució Industrial, la jornada laboral fins a mitjans del segle XIX a Anglaterra era de dotze a catorze hores. Una mostra: l’any 1814, en la factoria Fal River, hi havia un anunci públic que fixava l’horari. Deia així:

“El treball començarà a les cinc del matí,
    Mitja hora de descans per al desdejuni, a les vuit,
    Mitja hora de descans per a l’esmorzar, a les dotze;
    Sortida del treball, a dos quarts de vuit de la nit”

Ara, amb la nova legislació que la dreta -en majoria- ha acordat a Europa, aquell cartell podrà tornar a fer-se servir; només caldrà afegir a sota: “La setmana laboral serà de dilluns a divendres”.
    El dissabte i diumenge ens deixaran fer festa per poder gastar, no sigui cas que el sistema s’enfonsi.

:(

Pucu

cheyenne
    Participant

Aixó únicament demostra com a l’any 2008 en compte d’anar cap a endavant, estem tornant a temps passats, en contra dels drets i les llibertats de les persones. Estic en total desacord amb aquesta mesura, a més el gran nombre d’aturats que esdevindran seria un greu problema.

Arctos
    Participant

Bones,

Espero que això sigui una broma perquè com sigui veritat m’agafo la baixa per depressió :(
    Si ja em falten hores no vull imaginar lo que seria passar tantes hores al curro perquè de treballar poc, ben poquet.

Salut i no ens estressem fins que no sigui una realitat

kaiser
    Participant

Avui deien a la ràdio que això és una manera de cobrar les hores extra més barates… :(

segarrenc
    Participant

Salut companys,

Aquesta notícia me la van comentar al començar torn la setmana passada, pensava que em fotien el pèl. Com s’encabeixen 65 hores de treball en una setmana? Fas números i és esgarrifós, la tornada de l’esclavisme. Crec que si això va de debò algun dia s’haurà de veure la pasta de que estem fets. Si ens ho fan empassar serà perquè ho mereixem, fa temps que no sentia ni llegia res tan indigne. Si allibero la bèstia que porto a dins i em deixo portar per les passions, a fi de comptes tan irracionals com aquesta, em venen ganes de fer bestieses.

Fins ara feien cantar les sirenes amb allò de la conciliació de la vida laboral i la familiar. El necessari temps de descans i oci per les persones i teníem assumit que els rics sempre seran més rics, però que nosaltres tindríem les nostres petites coses per gaudir i fer d’aquest temps de trànsit per la vida alguna cosa mitjanament agradable.

Què podríem fer en una setmana laboral monstruosa de 65 hores: menjar, treballar i tot just descansar, autòmats de treball. Encadenats en cos i ànima -i de moment aquesta encara és de les coses que no em poden prendre- a un lloc de treball. Aquest fòrum és visitat bàsicament per corredors populars, en quedaria algun??? A l’estat de relativa humanització quan a poder gaudir de lleure a més a més d’estar incorporats a la cadena productiva al que havíem arribat a prendre pel sac.

Jo sóc un assalariat, com molts altres, i se suposa que per mitjançant un contracte estic lligat a una empresa, amb una teòrica reciprocitat de bones pràctiques i una certa lleialtat entre tots dos, a partir de la qual jo proporciono la meva força de treball per un sou. Aquest model, vigent des de fa molts anys, ha proporcionat substanciosos beneficis a tots els compradors de força de treball aliena. No es pot dir pas que els posseïdors del capital hagin perdut status. Si que la qualitat de vida dels primers treballadors als actuals ha millorat molt. I com no és qúestió d’obrir el debat sobre el sistema, que segur que té moltes mancances, no és pas el ideal, ara, s’ha demostrat que funciona. La pregunta que em faig és què pretenen amb aquesta idea????

L’home al llarg del seu recorregut per la història ha sabut sempre adaptar-se a les condicions i moldejar les circumstàncies. I els empresaris, economistes, polítics….i gent que talla el bacallà no són menys, i per tal de salvaguardar el sistema i l’status també han aplicat la imaginació. Se’ls ha assecat el cervell per llençar una idea tan cavernària???

Crec que si alguna cosa han aprés aquests que tenen la paella pel mànec és que deixant-nos gaudir de les nostres petites coses, tenint-nos relativament contents, han pogut augmentar els seus comptes corrents. Si es dona el cas de que s’intenta aplicar aquesta inhumana manera d’establir les noves relacions laborals, no hi haurà terme mig. Em nego a acceptar que perquè uns pocs s’engreixin encara més, molts haguem de perdre les quatre coses que ens motiven a tirar endavant i ens fan l’existència agradable. Les regles del joc ja hi són: els que tenen, sempre tenen més, la resta respirem. Quan aquests vulguin tenir encara més a costa d’ofegar-nos les hauran canviat,…..a veure les conseqüències, no hi ha millor guspira que la desesperació de la gent. Encara vull suposar que hi ha coses que no ens imposaran i no acceptarem, coses que ens fan bullir la sang. Una sang que ha passat de córrer amb facilitat, i tot cal dir-ho, innecessàriament en el passat, a una sang aigualida del tant me fot tot d’avui dia. No m’he molestat encara a saber d’on ha sorgit exactament aquesta idea, però fins i tot per curiositat em faria gràcia veure és tal,..o qual. El penjaria pels ous, no seria una desconsideració ni denigració més gran de la que ell ha palesat per una gran part de la humanitat.

REVOLUCIÓ!!!!!

Una abraçada a tots.

Saltamartí
    Participant

Tranquils, no durarà gaire, és evident que sortiran estudis que demostraran que si es fan tantes hores de treball la seguretat social acabarà perden.

Perquè ús penseu que fan allò de pagar segons que en qüestió de dentista, és lògic, a la llarga s’estalviaran moltes malalties que ara suposa un cos a l’estat. imagineu-vos si les dents estan brutes les partícules podrides acaben a l’estómac i malmeten els organismes, no és bo menja carn podrida, renteu-vos les dents!

Conclusió:

Si arreglen les hores voluntàries o no (no ho se, dóna igual) a 65 o 75 setmanals hi perdran, què vol dir? Doncs fàcil.

La seguretat social ens la haurem de pagà nosaltres. Això no és bo.

Més coses; és com una partida d’escacs fas un moviment i generen més possibilitats. Els rics més rics, els pobres més pobres. No anem bé.

Ho hauran d’arreglar ràpidament!

Jo crec que si es descobreix un sistema per estalviar llocs de treball anem malament. Cal investigar per abaixar l’horari laboral i l’empresari que guanyi el mateix que ja és prou.

Xavi.

Saltamartí
    Participant

Encara més.

Penso que aquesta mesura només és una jugada d’escacs i realment el que es vol no és arreglar l’horari laboral sinó una altra cosa.

Arreglaran un altre cop l’horari o no, tampoc crec que van per això, de retruc canviarà el que volen que canviï.

Ves a saber que és el que volen.

Fixeu-vos que una cosa porta a l’altra i l’altra a una tercera i potser quan canviï la tercera ja podran arreglar un altre cop l’horari i com si no hagués passat res.

Ànims!

Pucurull
    Participant

Estic donat-li voltes a l’assumpte aquest de l’establiment de les 60 o 65 hores setmanals –una de les més males notícies dels últims temps-, i no acabo de veure la raó del per què.

El països que avalen la mesura diuen què és perquè hi ha empreses que practiquen abusos en matèria d’horari laboral. D’aquesta manera s’hauran de sotmetre a una norma d’un màxim d’hores, i els treballadors i sortiran guanyant.

No m’ho crec.

Penso més aviat que és una maniobra del capital: és més econòmic pagar una mica més als treballadors actuals per fer més feina, que haver de contractar-ne i formar-ne de nous.

Pucu

Saltamartí
    Participant

Pucurull,

No vas mal encaminat però, pensa que tot plegat va més enllà, són moltíssims càlculs estadístics per arribar a permetre aquesta norma.

No he llegit sobre el tema però crec que és voluntari. El qui no les vulgui fer es pot quedar sense feina voluntàriament :evil:.ho haurem de posar al currículum, per exemple:

faré 13 hores diaries si les puc aguantar i després tornaré corren de la feina a casa si cal, per aprofitat el viatge i el temps, pàrquing i millorar l’entrenament.

La finalitat de tot plegat segurament és evitar el diner negre.

Ara us faré el currículum tal com quedaria.

Salut!

Saltamartí
    Participant

CURRÍCULUM VITAE 70 hores semanals

Nom: número 4587
    Adreça: a3, b7

Actualment tot i que em sobre temps quan defeco, menjo o em dutxo prefereixo no estudiar res, per tenir el cap despert i no distraurem en el treball.

Estudis:

Diplomatura de direcció de Mànqueting.
    Llicenciat en direcció d’empentes.

Formació complementària:

Cursets organitzats pel ministeri del tendal i organismes de les administracions pubilles de 40 segons diaris tele visats a tele estres, a l’hora de dinar sobre riscos laborals amb un total de 20 minuts anuals.

Certificat pel curs d’ELECTRÒNICA I MANTENIMIENT del personal a les hores de descans, és un curset subvencionat per l’estac, especialitzat per aprofitar el temps de descans en l’horari laboral per ser més productiu

Experiència professional:

Al mactronals durant 15 anys i 15 hores diàries (vaig plegar perquè l’horari era massa flexible i poc productiu). avorrit.

Aficionat a:

BTT quan vaig al treball, Atletisme quan se’m marxa la cadena de la bici i deports d’aventura quan arribo a final de més.

Motius per canviar de feina:

No canvio de feina, vull treballar els dissabtes i els diumenges a la tarda després de les curses, per aprofitar més el temps. Els diumenges treballaré de franc, no vull abusar.

Si m’accepteu no us arrepentireu.

Moltes gràcies.

S'està mostrant 10 entrades - de la 1 a la 10 (d'un total de 10)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.