III Marató de Castelló - 9/12/12
- Aquest tema està buit.
-
AutorEntrades
-
13 de desembre de 2012 a les 11:08 #3423
homedferroMembreTenia ganes de córrer una marató. Ja feia dies que em rondava pel cap fer-ne alguna cap a la tardor, o més aviat cap a l’hivern… n’estava tip de córrer amb calor!
Després de consultar la agenda i de revisar la migrada economia, i també com a conseqüència de les cròniques de tots els que va anar-hi l’any passat, vaig triar Castelló. Està relativament aprop, el preu era raonable i la logística semblava prou senzilla, fins i tot un anada i tornada el mateix dia no era descartable.
Tenia el dia, tenia el lloc… els que em coneixeu bé ja sabeu que només em faltava la companyia!

Però vet-ho aquí, que això es soluciona per si sol, quan un parell de dies després veig que no hi aniré pas sol… en Joker i en Kaiser pugen al carro! Au! Castellers a la conquesta de Castelló!La logística resulta molt fàcil, hotel, viatge, menjades… en Kaiser ho soluciona tot a la perfecció. I el que ell no fa, ens ho facilita l’hotel en forma de sopar tipus bufet lliure…
Doncs que ens plantem novament davant d’un tret de sortida (bé… un enorme castells de foc, que estem en terres on la pirotècnia es present en tots els actes).
Ara i aquí és l’últim moment per reflexionar mínimament de l’entrenament que m’ha dut fins aquí. Una paupèrrima mitja de 30 quilòmetres setmanals no criden gaire a l’optimisme. Les últimes setmanes d’entrenaments ens han dut a anar a un ritme proper als 5’40 min/km, fins i tot la preceptiva tirada de 30 la vam fer mitjanament còmodes a aquest ritme. Per tant… decidit, sortida amb la calma, a mantenir un ritme constant i al voltant d’això.
Ens trobem al Josep Antoni Font, a l’Abel i al Benito. Ells tenen una altra guerra, lo seu avui serà córrer de valent. (L’amic Sergi F.P. no corre… vola!)
Esclata el cel de Castelló, en un dia fresquet i lliure de ventoleres i núvols. Excel·lent!
Sortim i ja des del primer moment som capaços d’anar mantenint el ritme previst. Anem bé, però no sobrats. Aquests primers quilòmetres passen amb certa rapidesa, converses divertides i fins i tot en algun cas, enginyoses…
En Joker i jo mateix hem de fer una primer parada tècnica a treure líquid sobrant. Recuperem a en Kaiser poc després. El circuit es revirat i passem diversos cops pels mateixos carrers, o molt propers, cosa que provoca que les animacions, tant les disposades per l’organització com les de la gent que ha vingut a animar, les vegem varies vegades. De fet, hi ha molta animació popular!
Parcial del primer 10.000: 54’45”
Encarem la segona part, i sembla que podem anar mantenint el ritme. Els avituallament són magnífics: Aigua, isotònics, fruita… en ampolles, en taules llargues i amb un munt de voluntaris a banda i banda de carrer. Olé per l’organització.
Al km 15 ressonen els budells… ai que hauré de parar un altre vegada, i aquest cop m’hauré d’asseure… en fi… Una petita anàlisi de la situació em força a esperar-me fins al 20, on segur que hi trobaré un wc portàtil… sempre serà millor…
I efectivament, des del 18 que vaig corrent apretant el cul (i no pas per estar anant ràpid…), i a l’arribar el 20 he de fer parada llarga. Aprofito per prendre el primer gel aprofitant l’avituallament que de seguida trobo. I aleshores, a recuperar temps perdut per enllaçar novament amb en Kaiser i en Joker.
Parcial del segon 10.000: 54’05”
Poc després de passar la mitja, contacto novament amb ells i prosseguim la “tiradeta llarga” del dia… A partir del 24-25 en Kaiser va fent la goma sense perdre el contacte amb nosaltres dos, que anem mantenint un ritme un pel per sota dels 5’30 min/km. Això dura fins el 28, en que ja no contactarà més amb mi. Els dos restants fins al 30 fem avaluació de danys amb en Joker (ell ha estat cantant puntualment el ritme en tots els punts quilomètrics). Em diu que ell ja va bé amb aquest ritme, però a mi les cames em demanen accelerar un xic. Segurament es producte d’un gel que m’he pres poc abans i que m’ha sentat de meravella.
Parcial del tercer 10.000: 56’44”
Al km 31 ja no sento al Joker com canta el ritme, em giro i el veig uns metres més endarrere, i penso que s’ha acabat la nostra aventura conjunta, i que ara em toca pedalar solet. Em trobo força bé i veig que avanço gent i això sempre anima. El circuit és completament pla, i això es nota. Encara tinc les cames a lloc, i el cap funciona positivament. Van passant kms i avituallaments, penso en ingerir un gel al 34, però em trobo al 38 i no me’l he pres! M’han passat els kms volant!!! Agafo un dels milers de gels que ofereix l’organització i cap a dintre. La gent al carrer no para d’aplaudir i d’animar cada cop que encares un carrer, una plaça o una avinguda. Més i més avituallaments, oficials i no-oficials, taronges, plàtans, mandarines, isotònics casolans… i jo no paro de córrer!
Parcial del quart 10.000: 49’46”
Al passar l’indicador del km 40, miro el Garmin i veig per primer cop des del 30 el ritme que porto. No he fet cap entrenament en 12 setmanes a un ritme proper al que estic portant ara! Estic corrent per sota de 5 min/km! No m’ho puc creure.
Al km 41, em foten una petita hòstia en forma de pujada. Coi, no m’ho esperava… en fi, ara ja està fet… 42… i final!
Traspasso tota la zona d’arribada ballant… no m’ho puc creure pas!
Travesso la línia de meta i fet! Ja està! La dotzena al sac!
Parcial dels 2.660: 12’57”
Temps total: 3:48:17
Em treuen el xip, em tapen amb una tovallola, em donen de beure (varies vegades), mentre sense sortir de la zona d’arribada espero a en Joker i a en Kaiser. No he d’esperar gens!
Arriba primer en Josep, i poc després en Marc. Fantàstiques curses de tots dos!CERVESSA, PIZZA i GALETES DE XOCOLATA després de posar-nos les respectives medalles.
I una idea latent que roda pel cap. Hi tornaré!
Salut!
13 de desembre de 2012 a les 19:59 #34843
alexoroParticipantQuina enveja Marc!! Tant debó la pugui córrer l’any que ve!!
13 de desembre de 2012 a les 22:22 #34844
NoerunnerParticipantMoltes felicitats homedeferro!!!!
Gran cronica, m’ha agradat molt…de fet semblava que hi era, jajajja….
Ara a recuperar-se
Fins aviat!!
13 de desembre de 2012 a les 23:15 #34846
IcaroParticipantEnhorabona Marc… Gràcies per la crònica…!!!
Només tu ets tant boig per anar a fer una marató amb una preparació de, textualment, “una paupèrrima mitja de 30 quilòmetres setmanals”, i “Les últimes setmanes d’entrenaments ens han dut a anar a un ritme proper als 5’40 min/km…” I malgrat tot, sortir indemne i amb éxit… No podies tenir millor nick…!! Ets de ferro…!!
I enhorabona també als teus companys d’aventura…
Txema
14 de desembre de 2012 a les 10:26 #34849
kepasanengParticipantMarc, en sèrio… tio… conta’ns que portaven aquests gels que comentes! Clembuterol com a mínim! Riute’n dels bistecs del Contador.
Em sembla que a la propera t’hauré d’acompanyar i enganxar-me l’ancla a la teva esquena amb uns patins.

Apa, gran cursa i gran crònica. Enhorabona a tots!
Salut!
14 de desembre de 2012 a les 14:06 #34855
HacheParticipantHomedferro, ja en tenia ganes de llegir una crònica de les teves, immillorable!!!!!
Felicitats company, tens a la Marató controlada, dominada, i casi sense entrenar!!!! Em trec el barret!!!
Una abraçada!!
kepasaneng ha escrit:
Quote:Marc, en sèrio… tio… conta’ns que portaven aquests gels que comentes!És gel de dutxa de litre i mig, segur!!!!:silly: :woohoo: :side: :woohoo:
14 de desembre de 2012 a les 19:51 #34859
MALUALParticipantJoooooodeeeeeeeerrrrrr!!!. Jo entreno 30 km a la setmana a 5.40′ i no arribo al km 10
:blink: :blink: :blink:
De totes formes, als que et coneixem no ens sorpren massa. Tens una espécie de poder super maratonià que et fa immune al patiment en aquestes curses.
En serio, flipant i espectacular. Enhorabona. I la crònica excel.lent. No esperavem menys.
Seguirem les teves andances amb expectació. Felicitats de nou.
Salut!!!.14 de desembre de 2012 a les 22:28 #34863
AshParticipantEnhorabona Homedeferro! Tan per la marca com per la crònica.
Queda clar que vas gaudir la cursa, això de que passin els km’s i et vagis sentint millor es una gran sensació, poc habitual per mi per desgràcia.
Salut, maratons i a per la propera!
15 de desembre de 2012 a les 13:59 #34868
homedferroMembreEp!
nois, nois, nois…
us agraeixo els comentaris i les lloançes… però no he fet pas res que no hagueu fet vosaltes antes…
el que realment té un mérit brutal són els temps d’en Sergi F.P., del Josep Anton, de l’Abel, d’en Kaiser i den Joker!!!
Apa!
Salut!
15 de desembre de 2012 a les 19:19 #34869
KIMIParticipantMenos lobos caperucita que et coneixem.
Felicitats noi.19 de desembre de 2012 a les 21:16 #34920
JordiParticipantBones:
Ja tinc ganes de tornar a probar questa distància, però llegint la crònica de l’homedferro se’m “possen les dents llargues” i se’m farà difícil esperar fins el mes de març (BCN).
Felicitats maratonians!!!Salut
Jordi -
AutorEntrades
El fòrum ‘Cròniques (tancat)’ s'ha tancat a temes i respostes noves.