Garmin Triathlon Barcelona 2009 - 18/10/2009

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    homedferro
    Membre

Ep!

En la modalitat d’olímpica (1.500 m nedant, 40 bicicleta i 10 kms corrent)

Ton 2:24:13 (28:34 T1-05:20 1:07:07 T2-01:35 41:39)

Enhorabona!!! Ens ho expliques?

anton
    Participant

Oi tant, però ja us aviso que m’enrollaré un pelet, perquè com sempre abans he de tornar enrera, aquesta vegada no massa, però: som a finals de juliol i l’Homedferro, el Redman, el Pau i jo acabem de fer un triatló sprint (750 m nedant, 20 km amb bici i 5 km corrent). Ens ho vam passar tan bé que vam decidir que a finals d’estiu provaríem la distància olímpica, és a dir, 1.500 m natació, 40 km bici i 10 km a peu.

I aquest dia va arribar un 18 d’octubre a la platja de la Mar Bella, al Garmin Barcelona Triatló. Allà em teniu, solet (al final per diferents motius els companys no van poder venir) plantat amb la meva bici a les 6 del matí, esperant que obrissin boxes, tremolant com un pollet del fred que feia ( i també del soroll de les onades, tot s’ha de dir…). I és que, tot i que després el matí va estar plé de sensacions fantàstiques, va haver-hi un costat fosc: el FRED i les enormes ONADES!!!!!

Per fí a les 6’30 entrem a boxes. Boxes no vol dir caloreta, nooooo: és un lloc a l’aire lliure on deixes la bici, el casc, les sabatilles i on es fan les transicions entre els 3 esports. Fa tant fred que decideixo posar-me el neopré tot i que falta més d’una hora i mitja per a la sortida… i a més com que no me n’havia posat mai cap, ho faig amb calma i tranquilitat.
    Passo el temps passejant-me entre els triatletes que estan ordenant el seu material, mirant com s’ho maneguen, flipant amb les bicicletes que porten, intentant endevinar de quin país o de quina part d’Espanya provenen… qualsevol cosa per tal d’oblidar-me del fred i de l’espumarrada blanca de les onades que -ara ja sí- començava a veure.

Anem cap a la platja, l’arena està freda, i tinc tantes ganes de posar-me a l’aigua com de tirar-me al canal. Però m’atanso a la vora i l’escuma em mulla els peus. Ep!!!! Doncs no està pas tan freda com pensava, mmmmm, quasi dona bó tenint en compte la temperatura de l’aire. M’hi capbusso i faig unes braçades, i ja sento que avisen per megafonia que estan a punt de donar la sortida; torno a l’arena i em preparo, buffff, quins nervis, i QUINES ONADES (es nota que sóc de terra endins, oi?)

Al agua patos!!!!! Xoco amb les onades, pujo i baixo amb les onades, tasto la salabror de les onades, cops de mans i peus per tot arreu, aixeco el cap per buscar les boies però només veig ONES davant meu, aixxxx, que patirem! Calma, intentem agafar ritme, va Ton, no et posis nerviós: el neopré fa de flotador i estàs envoltat de gent, així que tranquilitat. Arribem a la primera boia de gir, més garrotades! Encarem ara el tram recte més llarg d’aigua, uns 800 m paral·lels a la costa, però les onades continuen emprenyant (ara sóc a dalt, ara sóc a baix). Només quan per fí fem l’últim gir i enfilem cap a la costa noto que les tenim a favor. Ja veig l’arc d’arribada, uffff, primera prova superada, SÍ!!!

Surto de l’aigua amb les mans a l’esquena buscant la cremallera del neopré, i corrent cap als boxes me’l baixo fins a la cintura (ah, doncs no sembla tan difícil això de traure’s el neopré…). Ja sóc al costat de la bici, vinga, neopré cames avall!! I aquí es quan el maleït neopré va dir: “ara no et deixo sortir”, casundena, no hi havia manera de treure els peus dels camals (ara hi penso i em parteixo de riure, devia ser cómic!!). Bé, només us diré que en aquesta transició vaig invertir quasi 6 minutets de res!!!!!

Ja sóc damunt la bici. Abans de començar a pedalar fort, menjo i bec una mica. Ara sí, busco una roda per seguir… buffff, tantes com vulguis!!! De fet, massa i tot potser… tantes bicis i a tanta velocitat pels carrers de la ciutat fa una mica de por eh? Però que carai, som-hi! Aquí vaig disfrutar de valent, veient com s’organitzaven els grupets, com donàvem relleus, mirant les bicicletes que porta el personal, com ens passaven els “cracks”, l’Eva Ledesma entre ells (era un circuit a 3 voltes), la solidaritat d’alguns i la inconsciència d’altres… vaja, que no hi va haver temps d’avorrir-se que ja som de nou a boxes. Segona prova superada i aquesta sí, amb un somriure.

Sabatilles i a córrer. Mmmmmmm, quin bo que fa ara, temperatura ideal, circuit bonic, ambient al carrer, i tú fent allò que t’agrada, patint i disfrutant alhora. No veig cap km marcat fins al 4: o vaig molt grogui o ni m’hi fixo. Sigui com sigui, m’ho estic passant bé que és el que compta. Quan passem sota l’Arc de Triomf, passat el mig camí, ja començo a tenir aquella agradable sensació de quan les coses et surten com les havies imaginat o millor, quan veus que si treballes els resultats apareixen.
    I així, amb les meves cabòries, veig allà lluny els arcs inflables de l’arribada, i em venen al cap imatges de la cursa, i de les onades, com no!, i del fred del matí… però ara tot això ja és història, ja està.
    Em noto la pell de gallina (i ara no de fred) de les grans ocasions, com quan la marató, també a BCN. Em posen una medalla que diu “finisher”, però jo penso que encara no, que encara no ho sóc de “finisher”, aquest qualificatiu el reservo per als que acaben l’ironman, però que carai, estic exultant perquè avui he fet un pas més cap a aquesta fita.

Mentre recullo els estris de boxes, rebo un missatge de Championchip al mòbil: uauuuuu!!!!! Diu que “només” he tardat 28′ a l’aigua (els que m’han vist nedar entendran el “només”), quasi 6′ a la primera transició (maleït neopré), 1:07′ a la bici, minut i escaig a la segona transició i, per acabar, 41′ a la cursa a peu; total 2:24′. Jajajajaja, sembla clar que les distàncies eren inferiors, doncs! Però que carai, això no em traurà ni una mica del somriure que m’il·lumina la cara, ni minvarà gens l’alegria que sento.

I tot aquest rotllo era per això, per compartir aquesta satisfacció amb vosaltres, i sobretot per animar-vos a que ho proveu. I més ara que, gràcies a l’Enric (a qui vull agraïr públicament la gran iniciativa que ha tingut), podem anar a entrenar a la piscina de l’Inef 3 dies per setmana, envoltats de gent amb les mateixes noves inquietuts que nosaltres. Així que m’agradaria que us engresquessiu; a part de l’Homedferro, de l’Agulletaman, del Roma 34 i de la parella Suertepato, em consta que hi ha molta gent al km0 amb ganes de llençar-s’hi, no us hi penseu més, ara és el moment, tenim per davant un llarg hivern per millorar en aquesta disciplina que a tots ens frena, la natació, i per pedalar amb calma, i per córrer, és clar, que això ja ho fem…

Va, vinga, a veure si demà, quan arribi mig adormit a la piscina, em trobo un munt de cares conegudes. Us asseguro que aquesta història no us decebrà.

Jordi Codony
    Participant

Felicitats Ton !!!.
    Ets un fiera “por tierra, mar y aire”.
    Si ara fas aquestes marques, imagina’t després d’entrenar tot l’hivern.

Fins aviat.

Enric
    Moderador

Aquest xaval te un potencial… (enveja pura i dura)

Au, Ton, fins dilluns.

Arnau
    Participant

Enhorabona Ton !!!

Ja et vaig veure molt engrescat al Juliol…i finalment ja tens la olimpica al sac!

Per a quan l’Ironman? Ui, ui, ui…que aixo ja es una liada amb majuscules! Anims i a per totes company.

Salut i kms

Joel Farrà Calvet
    Participant

Primer de tot em presento, soc nou al Fòrum i gràcies a aquest he descobert aquest grup de triatló a Lleida. Ja m’he posat en contacte amb l’Enric i en quant solucioni els problemes que tinc al ronyó, a la piscina pel matí!!
    Gràcies Enric!

Ja fa un anyet que estic entrenant pels triatlons, però tot sol fa bastanta mandra, segur que amb aquest grup, força nombrós per cert, es farà molt més divertit.

Per cert ja avisaré a l’Enric quan pugui començar, però l’hora de la piscina pot ser abans de les 7? entro a treballar a les 8 i serà una mica just no? Ja hem direu,

Salut!!

homedferro
    Membre

Doncs siguis benvingut Triviani!!!

Quants més serem, més riurem!!! … i millori més entrenarem!

Ara que tu… per no entrenar sol, només cal que “enrredis” a ton germà, que jo bé ho he fet amb el meu!

Apa, recupera’t i ens veiem a la piscina!

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Ton.

Una gran aventura…..i una crònica perfecta !!!

FELICITATS !!!

Hache
    Hache
    Participant

TON,

GRAN

ETS

MOLT

GRAN

FELICITATS

S'està mostrant 9 entrades - de la 1 a la 9 (d'un total de 9)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.