Eurocopa 2008

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    porcalleocho
    Participant

FELICITATS A TOTS ELS JUGADORS, CREC QUE PER UNA VEGADA HAN TINGUT LA SORT QUE MOLTES VEGADES ENS HAVIA FALTAT. CREC QUE ES FA JUSTICIA A UNA SERIE DE JUGADORS DE MOLTISSIMA QUALITAT QUE HI HA A LA LLIGA ESPANYOLA.

DESITJO QUE GUANYEN L´EUROCOPA, PELS JUGADORS I PER UN TECNIC MALTRACTAT PER LA PREMSA I LA AFICIO. DEVANT TINDREM UNA GRAN ALEMANIA, PERO LA SELECCIO ACTUAL NO HA DE TINDRE LA POR D´ALTRES OCASIONS.
    LA MEVA PORRA PER LA FINAL ESPANYA 2 ALEMANIA 1

amata
    Participant

Una gran Alemanya????????? 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 , home si parlem d’història no et dic que no, però dir que a dia d’avui Alemanya té un gran equip crec que com a mínim és algo exagerat.

Ara bé, si es tracta d’inflar el globus i alimentar l’èpica per a que si la selecció espanyola guanya encara es pugui inflar més i per contra si perd poder dir que ha estat contra un gran equip ja ho entenc.

D’altra banda Luís Aragonés té uns números molt més que decents amb la selecció i per a mi va guanyar molt crèdit en no cedir amb el tema del Raul. Però d’aquí a dir que és un gran tècnic, doncs home crec que caldria justificar-ho una mica, no?????.

Apa!

porcalleocho
    Participant
    Quote:
    D’altra banda Luís Aragonés té uns números molt més que decents amb la selecció i per a mi va guanyar molt crèdit en no cedir amb el tema del Raul. Però d’aquí a dir que és un gran tècnic, doncs home crec que caldria justificar-ho una mica, no?????.

Apa!

NINGU A PARLAT DE QUE LUIS ARAGONES SIGUI UN GRAN TECNIC.. NO?

Álvaro
    Participant

Aviem, una mica de perspectiva.

La selecció que guanya una Eurocopa és la millor d’Europa i la finalista és la segona millor. Jo estic convençut que Espanya guanyarà, però en tot cas, de moment s’han guanyat el dret ha dir que són una de les dues millors seleccions europees, que per això es fa el campionat, per veure quina és la millor.

Pel que fa a Luis Aragonés, n’hi ha equips forjats al voltant d’una estrella, com l’Argentina del 86 amb Maradona, però n’hi ha d’altres en que el pes principal recau sobre l’entrenador i és aquest el cas de la selecció espanyola. Aquest senyor té molt clar com han de jugar, sap explotar les virtuts de l’equip i amagar els defectes. No poden jugar com Itàlia, ni com Alemanya, ni com Anglaterra, per exemple. Ha sabut trobar l’estil que millor s’adapta a les característiques dels futbolistes espanyols i ha fet una feina molt bona. Una dada: sent un equip amb una defensa més aviat toveta, és el que menys tirs a porta ha rebut i Casillas és el porter que menys aturades ha hagut de fer, crec que 8 o 9 (En quatre partits!!!).

Guanyar a equips com Alemanya o Itàlia mai no és fàcil, és igual que tinguin jugadors bons o dolents. No es pot treure mèrit. De fet, Espanya sempre havia perdut contra les seleccions "grosses", excepte a l’Eurocopa del 84 que va guanyar a Alemanya amb un gol de cap de Maceda a l’últim minut. Si finalment guanyen el campionat, hauran guanyat a Alemanya, a Itàlia (vigent campiona del món) i a Grècia (vigent campiona d’Europa), amb 11 gols a favor i 2 en contra (de moment). No es pot dir res en contra. Una actuació senzillament magnífica.

A qualsevol de nosaltres ens pot agradar més o menys una selecció o una altra, en això no m’hi fico, ("para gustos están los colores" sempre m’ha dit la meva mare), però s’ha de reconèixer el mèrit esportiu quan cal. A veure si és que ara Espanya guanyarà l’Eurocopa perquè la resta de seleccions europees han baixat el nivell sobtadament.

albertbo
    Participant
    Quote:
    La selecció que guanya una Eurocopa és la millor d’Europa i la finalista és la segona millor.

M’agrada llegir-te, alvarfanyez, perqué allò que escrius ho fas sempre amb bon criteri, però… de debò creus que Grècia era la millor selecció europea fa quatre anys ??? Grècia mai havia pintat res en l’univers futbolístic, i ja n’hem vist el trist paper ara mateix: el lloc que els pertoca.

No discuteixo que quatre anys enrera guanyessin per resultats, però de mèrits futbolístics ben pocs, eh ?

Són Espanya i Alemanya les millors seleccions europees ara mateix ? Potser sí, potser no. En un torneig on un bon o un mal partit et converteix en un déu o en un pària, tot és possible. Holanda, Portugal, són menys bons equips per no haver arribat més enllà ? Ho dubto profundament.
    Si a la tanda de penals Itàlia s’hagués imposat a Espanya, en Donadoni segurament no hagués estat defenestrat, i tota l’èpica que està envoltant el rumb de la selecció espanyola s’hagués quedat en un no-res. I la mateixa Itàlia va estar a punt (oi, Buffon ?) de no arribar ni a quarts.

Del cel a l’infern en una fracció de segon, així és això.

Tinc ganes de parlar-ne, d’aquest curiós fenòmen del futbol i de les seves repercussions de tot tipus. Segurament us quedareu sorpresos d’algunes reflexions, però serà en una altra ocasió. Les coses en perspectiva sempre són molt més objectives.

Álvaro
    Participant

És clar, opinions sobre quina selecció és millor pot haver-hi moltes, però allò que té de bo el campionat és que qui el guanya és declarat el millor i punt. Com una cursa, qui arriba primer és campió del món, tan és si n’hi havia de millors, si aquell patia una gastroenteritis o aquest arrossegava una sobrecàrrega. El dia “d” a l’hora “h” és quan s’ha de demostrar.

Nosaltres som esportistes, molt modests però esportistes al cap i a la fi i sabem molt bé que no sempre passa el que a priori semblava que havia de passar. Si fos així, no caldria fer competicions, només valorar la capacitat de cadascú per adjudicar les medalles.

Efectivament, intervé l’atzar. Ho pensava mentre mirava l’última final de la Champions, “N’hi mitja dotzena d’equips, com a mínim, que podrien jugar aquesta final i guanyar-la, malgrat que no s’han classificat”. Els penals no m’agraden gens per decidir els títols, encara que a les televisions sembla que els hi va molt bé, però de moment ningú no ha inventat res millor.

A l’Eurocapa de 2004 Grècia va ser la que va saber aprofitar millor les seves opcions i té molt de mèrit perquè l’equip era limitadet. Que jugaven lleig? És que si haguessin intentat jugar com Brasil haurien caigut a la primera. Cada equip ha de saber quins són els seus punts forts i febles i Grècia ho va fer com ningú. Impossible treure més profit dels seus recursos, per mi van fer un campionat impecable.

Recupero unes declaracions de Clemente quan va guanyar la lliga amb l’Athletic, referint-se a que li retreien el que jugaven amb un estil lleig i poc elaborat: “Pues si es tan fácil, que lo hagan los demás y ganen la liga como nosotros”. Guanyar qualsevol competició d’alt nivell sempre és molt difícil, té molt de mèrit i s’ha de reconèixer.

Després estèticament cadascú pot dir si li agrada més un tipus de joc o un altre.

Una altra cosa són els alemanys, porten 13 finals entre mundials i eurocopes. Els hem vist amb equips que jugaven bé o malament, bonic o lleig, amb jugadors bons o dolents, però al final sempre hi són. I això ja no pot ser l’atzar, alguna cosa fan millor que els altres.

porcalleocho
    Participant

campions, felicitats.

Hache
    Hache
    Participant

Em sorprèn el poc ressò, que ha tingut al fòrum el triomf de la selecció española, (bé potser no m’hauria de sorprendre tant). Poc ressò al fòrum, perquè deu n’hi do com es va celebrar a Lleida.

IMPRESSIONANT

Felicitats sobretot pel joc desplegat.

HAN SIGUT ELS MILLORS SENS DUBTE.

segarrenc
    Participant

Salut companys,

Potser no t’hauria de sorprendre massa Hache. En un ambient plural i de respecte vers tothom com és i ha de ser aquest fòrum sembla que molts dels que hi escrivim no sentim especial simpatia -ni antipatia- per la "roja" i la seva mística. Més que res, suposo, perquè com estan actualment les coses -ja se’n ha parlat en algun altre fil- ofega a la de les quatre barres quan podrien coexistir plenament.

Tot i això felicito sincerament a tots els que compartiu alegries per aquesta gran victòria. En esport gairebé mai, per moltes coses que es diguin, un campió és inmerescut, i en aquest cas menys encara, la vostra selecció ha estat la millor del campionat.

Una abraçada a tots.

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

Efectivament…….Espanya campiona de Europa !……Felicitats !.

Jo no sóc gaire futbolero…..sóc del Barça, evidentment….però en els darrers anys pràcticament només veig algun partit de tant en tant……

Malgrat tot, quan vaig escoltar que Espanya passava de quarts de final i, a més a més, jugava bé……em va fer gràcia veure la semi-final amb Rússia.

Efectivament Espanya va jugar molt bé….i la 2ª part contra el russos va ser sensacional……em vaig alegra molt sincerament de la victòria…..doncs, no em sap cap greu reconèixer-ho, també la vaig considerar una mica meva ( a mi el russos …..que vols que et digui…..)

El mateix em va passar a la final, que també vaig veure…….. Espanya, tot i uns dubtes inicials, va acabar jugant molt millor que els alemanys…….va fer un futbol més intens….més agressiu….més ràpid….més tècnic…,de més qualitat…..i va acabar guanyant merescudament el partit, la final i el campionat…..

També aquest cop me’n vaig alegrar força…..i tot i que no vaig sortir als carrers a celebrar-ho, ni a tirar petards (cosa que no faig ni quan el Barça guanya cap títol, per important que sigui…..) aquella victòria també la vaig sentir propera a mi.

En resum…..en el meu cas…….. gens de mala sang…..i molta naturalitat……

Una naturalitat……que també m’agradaria que es fes evident quan per exemple la Federació Catalana de Futbol arriba a un acord a amb la federació dels Estats Units per fer un partit amistós…..i aleshores es pressiona, s’amenaça i s’acaba prohibint de males maneres……argumentant només….miserablement !!…..que el dia escollit era una “data Fifa”….un dia on, per cert, no jugava ni Espanya, ni els Estats Units……ni Catalunya ! Evidentment.

És només un exemple…………….

Salutacions.

Hache
    Hache
    Participant

Segarrenc, By keds sentiments diferents als meus, però en el fons i les formes totalment d’acord amb tots dos. Com esportistes que som, crec que sempre és elegant felicitar al campió, i encara més quan ho ha fet amb aquesta superioritat i desplegant un gran joc, deixant de banda les diferències polítiques o identitàries que es puguin tenir.

A més a més amb sis catalans a les seves files: Puyol, Capdevila, Xavi, Cesc, Fernando Navarro, Sergio Garcia, vaja més afinitats que amb Alemanya suposo que hi havia 😉 😉 😉 .

Per cert, espero que no porti cua el VIVA ESPAÑA de Xavi a la Plaça Colon. 😈 😈

Ja veurem.

Ps. By keds, per no ser futbolero, molt bona crònica.

Una abraçada,

Jose H

amata
    Participant

Totalemt d’acord amb l’escrit del Segarrenc, crec que no es pot afegir gran cosa.

Referent a la suposada afinitat pel tema de la presència dels catalans a la qual fa referència l’Hache, al menys en el meu cas no té res a veure. El que realment m’allunya de la selecció, és el que representa, n o qui ho representa. Encara que fossin 23 catalans, continuarien representant una nació que no permet que jo pugui disfrutar amb la meva.

Pel que fa al "viva España" d’en Xavi, ja m’explicaràs xq ha de portar cua. Si realment ell ho pensa i ho sent, trobo molt normal el que ha dit. Ara bé el que no trobaria normal és que ho fes per evitar una lapidació mediàtica. Jo entenc a tots aquells que se senten orgullosos del que consideren el seu pais. Jo només demano que a i em permetin el mateix.

Apa!

Álvaro
    Participant

Com a seguidor "merengue" he tingut molts títols per celebrar 😉 , però mai no ho he fet, sempre m’ho he pres amb una certa distància, amb alegria sí, però amb molta tranquil•litat. Per exemple, mai no he saltat del seient per cantar un gol, ni tan sols el de Zidane contra el Bayern Leverkusen (golazo 😯 ).

I aquí em teniu cridant i saltant amb els gols de la roja. Fins i tot em vaig comprar una bandera per animar com cal.

Per mi aquesta Eurocopa m’ha portat una doble recuperació:

La il•lusió, infantil si voleu, de veure un partit de la selecció que vaig perdre a base de desfetes.

La bandera. Durant molt de temps la "rojigualda" em produïa al•lèrgia perquè era cosa de fachas. La final del 84 la vaig veure amb uns companys d’institut, tot just havíem acabat la selectivitat. Un d’ells es va presentar amb una bandera i recordo com jo pensava per mi si aquell s’havia tornat boig o facha. Bé, he trigat 24 anys, però ja estic curat 😆 .

I el descans que tinc. Pensava que moriria sense veure això :? .

bru
    Participant

Ieeeeeeeeeps,

Espero i tinc una mínima esperança que, algun dia, també alguns de nosaltres ens poguem identificar amb la nostra selecció i gaudir d’allò més, igual que ara podeu fer alguns de vosaltres.

Felicitats a la selecció guanyadora, s’ho han merescut.

Salut 😉

albertbo
    Participant

bru:

SSSSPLAAAASHHHH….!!!!!

Benvingut a la mullena… 😆 😆 😆 😆

S'està mostrant 15 entrades - de la 1 a la 15 (d'un total de 15)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.