Conferència entrenament de fons, 3 oct. Lleida
- This topic is empty.
-
AutorEntrades
-
26 de setembre de 2008 a les 15:26 #2309
CritMembreQuote:FEDERACIÓ CATALANA D’ATLETISME – DELEGACIÓ TERRITORIAL DE LLEIDACONFERÈNCIA EXTRAORDINÀRIA:
“L’avaluació dels factors que determinen el rendiment a les curses de fons: aplicacions a la programació de l’entrenament”
a càrrec de Jonathan Esteve i LanaoDIRIGIDA A: Corredors i triatletes populars, entrenadors.
DIA: Divendres 3 d’octubre de 2008
HORA: 20:30
DURACIÓ: 45′ + preguntes
LLOC: Av. El Segre, 7. sala de conferènciesSobre el ponent:
Jonathan Esteve i Lanao és un lleidatà que actualment resideix a Madrid, on dirigeix la “Escuela del Corredor y del Triatleta UEM”. En aquest centre esportiu, dins d’una universitat amb els millors medis tecnològics, entrenen presencialment o bé “On-line” més de 70 corredors i triatletes, alguns d’alt nivell, però majoritàriament de nivell popular. Tal com ell mateix diu, el centre és “un centre d’Alt Rendiment però a l’abast del corredor o triatleta popular”.
La seva filosofia d’entrenament, basada en la investigació científica, s’ha començat a divulgar en publicacions i congressos científics internacionals. Com atleta, ha participat en competicions de totes les distàncies des dels 800m (1 min 54s), al cros o la marató (2h 39min), i és professor Doctor en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport així com entrenador nacional d’Atletisme i de Triatló.4 d'octubre de 2008 a les 21:34 #16804
EnricModeradorEn Jonathan Esteve, un mestre de veritat, llàstima que no sigui mes prop del nostre país… Però si pot tornarà, que es llest, es veu.
La conferencia força interessant. Va comentar aspectes de l’ entrenament que cimenta en aspectes fisiològics (VO2max UNAE, índex de resistència) i també en la economia del atleta en cursa, que s’ explica en gran part per la cinemàtica, la tècnica cuantificada.
En concret, l’ exemple de un guany de 2cm de gambada durant una marató, segons ell pot resultar un guany de…1’30.
Ho crec.
I també crec que en alguns casos, molt mes. I d’ això conclou, amb tota l’ evidencia, que el treball de la força, es preventiu i… fonamental per l’ economia de cursa mitjançant la millora tècnica facilitada per l’ increment de la força.Amb molta experiència en el camp de la valoració del estat del corredor i amb la planificació, em va resultar força interessant el seu plantejament dels 2 extrems de l’ entrenament: o entrenaments totalment forts qualitat, o suaus, sense intermitjos. Val a dir que parla de gent amb cert nivell.
També força interessant el tema d’ allò que molts sabem però que pocs apliquen: els estiraments estàtics no son el que s’ ha de fer, ell va coreografiar una mena de capoeira (dit per ell), que de ben segur es millor, però… si ho fas, no et fixis amb les cares dels que tinguis al costat. Aquest estirament es fa d’ una forma mes aproximada al moviment real i aprofitant la mecànica de la contracció desc/ de la estructura muscular, barrejant grups diferents:blush:
També molt interessant la valoració feta per ell en estudi de laboratori sobre si els medilasts afavoreixen el rendiment. La resposta correcta es…
Qui vulgui la resposta, a suplicar-la en missatge privat. Si la voleu positiva, el missatge en vermell, 😆 si la voleu negativa, en marró
.
Sime, no et chivis.20 d'octubre de 2008 a les 21:29 #17086
SimeGestor de comptesJa fa dies d’aquesta xerrada pero es que l’Enric ho va comentar tot
, o gairebé.
Jo em vaig quedar amb un parell de detalls.
Segons el Jonathan Esteve els entrenamens cal que siguin totalment personalitzats perque cadascú tenim les nostres característiques, que es poden mesurar i valorar, i cal treballar més aquelles que esdevenen més dèbils en cada atleta per obtenir una millora.
L’altra cosa que em va cridar l’atenció és que el conferenciant és un científic i tot el que es pugui dir al voltant dels entrenaments cal demostrar-ho. Per ell aplicar mètodes d’entrenament perque “toquen per l’época de l’any” i coses semblants són arguments massa pobres.
Una manera de fer que potser ens sembla super llunyana a la nostra manera d’entendre l’esport, pero reflexionant m’adono que molts de nosaltres després anem i ens comprem les sabatilles que un equip d’enginyers i especialites han dissenyat per millorar el nostre rendiment, segons les nostres característiques, pes, petjada, tipus de terreny, distancia de cursa…
Val a dir que a la seva escola de corredors entrenen atletes i triatletes d’èlit i també populars i que, evidentment, cobren per entrenar-los.
Ja està dit.
-
AutorEntrades
Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.