5 cèntims de diumenge

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    RamonSensepor
    Participant

Feia temps que no tenia un diumenge sense res programat, cap cursa ni cap trobada amb companys, per tan no poso el despertador, però a les 9 ja soc de peu a terra, despres d’un esmorçar parsimoniós, decideixo anar a estirar les cames, pensan en el proper diumenge (marathó d’Empuries), el temps amenaça, però que nassos i si visqués a Escocia?, agafo l’impermeable i apalins, vaig en buscar dels camins de pagés que tenen un bon terra i que per fer tirada llarga ja em va bé, però no sé perquè sempre acabo en pistes que fan pujada, constant i anar fen, quan porto aproximadament 3/4 d’hores, pel darrera ja trona i de valent, però amunt i crits, just en arribar al desnivell màxim de la sortida, 455mts de pujada constant i 11 km, la tempesta ja és a sobre meu, avall que fa baixada, en mig de molta aigua, trons, basals i molt de vent, si algú en veiés, pensaria que no i soc ben ve, les mans perden tacte, fa fred, vaig moll de dalt a baix i després de 12km, arribo a casa, just quan s’obren clarianes i el sol torna a fer acte de presència.
    Ja fa temps que no tinc la “xispa” de l’asfalt, però tan se m’en dona, la muntanya m’ha donat moltes més alegries; em veig en cor per plantar cara (amb humilitat) i no perdre la fe, ens veiem diumenge 42195 i també a vosaltres els que hi sigueu, evidenment.
    Total de la sortideta 2.08′ per 23km i 455mts de desnivell positiu.

RamonSensepor
    Participant

Ja tornem a ser dilluns, i ahir un altre (molt bona) matinal, aquest cop tocava descobrir els paratges de l’Alta Garrotxa, per les terres de “La Punyalada” si la d’en Vayreda.
    Diana a 1era hora del matí, esmorçar, equipació, cotxe i cap a St Esteve a buscar l’amic Artigas, quin trafec que porta el nou eix,…és clar, Terre de Remences, la multidunaria marxa cicloturística de la Vall d’en Bas, cafetó i cap a Sadernes. Comencem amb un lleu ruixat però al moment la calor ens obligat a treure el paravent i anar més fresc, el cel s’obre i comença a lluir el sol, comencem pujan (per variar?) cap a St Andreu de Guitarriu, primer per corriol i al cap d’una estona ja agafem la pista que ens permet portar un ritme (bisonte) i anar fent que la pujada és senyora, al cap d’una horeta ja som a Guitarriu i en 5 mn., el Coll de la Faja, aquí hi ha bifurcació de camins, agafem el de la dreta i avall, la pista ara és obaga, fresca i verda, baixem cap el mas El Poli i després d’una altre pujadeta agafem la pista que a ma esquerra ens porta cap el refugi de Can Galan (sota el Bassegoda), continuem seguin les marques del GR11 i amunt fins arribar al coll del Bassegoda, d’aquí i de baixada ara ja fins a l’arribada, cap al Coll del Riu, Stuari de les Agulles i baixan, baixan fins el cotxe.
    En total 30km i 3.33′ gaudin de la natura amb bona companyia. Cada vegada tinc més clar, que ja fa temps que no necessito dorsals ni puntuacions, que m’agradar el correr, sense pressions i en llibertat.
    Records i a continuar descobrin el nostre País.

RamonSensepor
    Participant

Ieps, avui seran 5 cèntims de dissabte ;)
    Quedem amb el Josep Artigas a 1/4 de 8 al parking de Queralbs, l’intenció és pujar a Coma de Vaca a veure l’espectacle de la primavera i a copçà el terreny en el tema neu, dit i fet i a ritme bisonte, pim pam, anem fen camí, cap a la Central de Daió i amunt i crits, el salt del Grill, ja més amunt el pont de fusta, mare meva quanta aigua i l’aire és calent, comencem a veure algun isard, i continuem amunt, la pista va fen zigazagues, i es va enfilan, en una horeta i uns minuts, ja estem a l’altura del refugi de Coma de Vaca, la 1era intenció era anar cap a Tirapits, per pujar el 9 Creus i baixar al Santuari, però el temps s’ha girat, fa vent i sembla que ve una tapamenta molt negra, opció B, fer el Camí dels enginyers, l’antic camí que varen fer els operaris pel cremallera, és un camí, que surt de darrera del refugi i estar marcat com a GR11 (és una variant) s’enfila (com no) i és bastant aeri, te dos passos una mica “delicats”, el 1er el pas de les cordes, on hi ha un passamà ferrat a la roca i el 2on el pas dels ganxos, dos esgraons metalics per superar unes roques, el paisatge és espectacular, marmotes, isards, magnífiques vistes del Balandrau, el camí és llarg però ja veiem el refugi del Niu de l’Aliga, cap al Santuari i ja el camí vell de baixada, aquí ja trobem molta gent que fa el camí de pujada i a l’altura del pont, prenem un caminoi que va cap a l’esquerra i retornem a la central de Daió.
    Total uns 30km en 4.45′ i 1450 mts positius, bon entreno de cara Andorra B)
    Salut

By Keds
    By Keds
    Participant

Ramon Sensepor….

És un plaer llegir les teves aventures muntanyenques i les reflexions que fas sobre aquesta cosa tan….. desconcertant?……que és començar a córrer…..i no tenir ganes de deixar-ho de fer per res del món….

Salutacions.

RamonSensepor
    Participant

Bon dilluns i ja hi tornem a ser, gran matinal la d’ahir, a les 6 del matí, em ve a buscar en Lluis, l’objectiu és ensenyar-me una zona on feia molt de temps que no trepijava i en tenia ganes, el cim del Comanegra, el més alt de la garrotxa (1557mts). Anem en cotxe fins a Rocabruna, passat Camprodon i en direcció a Beget, a les 7 comencem a pujar, per una zona molt pedragosa, calcarea i plena de matolls baixos que ens deixen unes cames maques, maques, rapidament arribem al collet de Bocabertella i amb poc més al coll de Malrem (1134), tota aquesta zona recorda el pas dels republicans on en aquell dur hivern creuaven aquestes muntanyes per fugir de la guerra. Aquí el coll, una esplanada d’herba alta que dona goig, fem baixada per dins un bosc fosc i humit, faig l’arbre que fa la fajeda, també passem per una zona curiosa de terra vermella, algun rierol d’aigua neta i clara i amb un plis plas, som arrivats a La Menera ja al pais veí (França), molta quietud, ven bé un cul de mon, agafem una pista al principi del poblet i amunt, sempre per dins del bosc, fins arribar a l’ermita de Sta. Cristina, on ens acompanyen les vistes a la Torre de Cabrenys i el Canigó, d’aquí tenim uns quants quims de pista que ens permet portar un ritme “bisonte” (naturalment) i ens creuem amb els únics humans de tot el matí, un pastor i dos excursionistes, un bon dia i apasiau, ja som a l’última de les pujades, un altre cop per dins la fajeda i sense defallir arribem a coll Pregon, 1er ens dona la benvinguda el vent i després un ooooh, quines vistes, desde Cap de Creus fins Cabrera, Puigsacalm, Bassegoda, Canigó, Montnegre, el Far, serra cavallera i ja l’últim esforç i fem el cim, un kit/kat i la baixeda juganera i trialera directa al coll de Malrem i d’aquí fins el cotxe a continuar baixan i jugan amb el pedregar. Uns 25km, 3.40′ i uns 1100 de desn. positiu. El millor, la companyia i que aquestes sortides son el que em donen les ganes de correr i de passar la setmana i d’entendre del perque m’agradar correr/caminar per la natura.
    Que tingueu bona setmana i sigueu bons

RamonSensepor
    Participant

Ieps, bon dissabte, torna el pesat dels 5 cèntims :blink: , doncs aquesta vegada va ser el divendres,…però comencem pel principi, la trobada va ser a l’hora de sopar al refugi del Rebost a 1640 mts, amb el company Josep Artigas, per tal de fer els Cavalls del vent en menys de 24 hores, comencem a les 10 del vespre, per evitar el màxim el sol i la calor (?), aixíns que en marxa, i en direcció cap al Sant Jordi, si amics, com que som més xulus que un 8 :silly: , ho fem en sentit contrari del que fa la gent de seny, tot i correr de nit, els trams de dins del bosc, refu de Sant Jordi, coll d’Escrius, els Enpedrats, Can Cerdanyola, Gresolet, Estasen,…una calor, una humitat, un suar :S
    Després a la pista sembla que passa una mica d’aire, comencem un nou dia els peus del Pas dels Gosolans i amb dues hores som a Prats d’Aguiló, ara l’aire ja és més respirable, però a la que ens fiquem al coll de Bimboca cap a Cortal d’Ingla, ja hi tornem a suar-la, un cop arribats al refu, parada i fonda per renovar energies, ara amb una mica més d’una hora ja som al Serrat de les Esposes una cola per afrontar l’última traca, una pujada de no res, 1800 positius fins a dalt del Niu de l’Aliga, per sort el temps és venabolent i ens obsequia amb una nuvolada que fa més soportable la pujadeta, amb unes 4 hores fem el cim i ara ja només resta la tornada al Rebost, objectiu aconseguit, temps 18.15′ i 4677 de positius amb 75 kms, els 94 km que publicitan NO son reals.
    curiositats: varem coneixer el Salva Maldonado i el seu segon que la feien en 36 hores (entrenador del Gran Canarias de basquet, persona excelent), en aquest sentit que ho varem fer hi han dues pujades de muerte, la 1era desde Can Cerdanyola fins el Pas dels Gosolans amb la única treba del Coll de la Bena al Gresolet, però la pujadeta a l’Estasen,…tela marinera i la 2ona del Serrat de les Esposes al Niu de l’Àliga, 1800 d’una tacada,…però ja els tenim fets.
    Records

RamonSensepor
    Participant

Ieps, ara feia dies que no us donava la tabarra, oi?
    Ahir com ja va sen habitual un diumenge sense cursa, però això no vol dir deixar de corre.
    Surtu a l’hora dels marquessos 2/4 de 10 i deixo el cotxe al Pont de les Perxes, on agafo la pista que porta a Sant Julià de Cabrera, on hi trobo una parella de nuvis sabeu si porta sort:lol: ?, continuu cap a Cal Vidrié i ara la pista ja es torna ombribula i segueix pujan, aquelles pujades continues que es deixen fer, fins arrifar al trecall de la Casanova dels Racons i canviar la pista per un corriol i segui pujan ara fins a dalt del Collet del SanCrist, el cim del dia, per fi començo a deixar anar desnivell i la passa es fa més allargada, continuu donan la volta al cim del Pla d’Aiats, deixo l’Ermita de Sant Gil a la dreta i passo pel Colomer fins arribar al Coll del Bac, travesso la crta. i empalmo amb el camí ral (Vic-Olot) l’última pujada i els últims esbofecs, ara baixo ja cap a Cantonigrós pel camí dels enamorats i tan sols em restan els últims 3km malauradament per asfalt i ja torno a trovar-me el cotxe.
    23km, 2 horetes i 428mts de desnivell positiu

homedferro
    Membre

collons RamonSensepor, com les gastes!

i gràcies per compartir-ho amb nosaltres!

RamonSensepor
    Participant

Ieps, bé aquesta vegada no va ser un diumenge, va ser un divendres (Una de les poques avantatges de treballar per un mateix). Quedem que em ve a buscar el Luigi a les 6 am, i puntual com ell mateix, prenem direcció a la Garrotxa, perdó Alta Garrotxa, deixem el cotxe al camping de Sadernes i comencem, jo a ritme bisonte i cap amunt s’ha dit, pista només d’entrada i dos km de cara amunt, en direcció a les gorgues de Sant Aniol, on travessem un pont tibetà i anem per la llera de la riera i amunt, amunt, per un camí ple de pedrots, normal, som a la terra de la mala petja, aprofitem per caminar i gaudir, llastima del dia, boirós i carregat d’humitat, però sense encantar-nos continuem cap amunt fins arribar al Coll Roig i després a Can Principi, perdem desnivell, en tornem a guanyar, corriols (llastima que molts estan en molt mal estat per falta d’us), un cop guanyat el collet de Sta. Maria, devallem fins a l’ermita de la Mare de Deu de les Agulles, on fem un mos, car ja portem dues horetes de tralla i encara no som en lloc, ara ja som a la base del Basegoda, desde el coll de Riu, prenem ja la tartera que ens portarà a fer cim, on gracies a la boira i a la humitat ens quedem sense vistes; la baixada la fem anan al tanto de no fotrens de llorus cap al pla de la Bateria i tot seguin -ara- les marques del Gr92, tirem avall, amb alguna remuntada fins al Coll Roig on desfem el camí que abans hem pujat, ara agafem el camí de Sant Aniol, fresc i arran de riera, on literalment em dono un bany, la suó ens te amarats, després d’una visita a l’ermita romànica i l’hostal de Sant Aniol, visites el salt del Brull i la gorga Fosca, carai quines piscines tan maques, ja només ens queda la traca final, tot seguin GR, cap el salt de la nuvia, sempre amunt, fins arribar a Talaixa, que ara està en plena reconstrucció i res tan sols ens queda una baixada vertiginossa que ens porta al pont d’en Valentí, 2km de pista i ja som el cotxe. 6.29′, 34km i 1815 mts positius, gaudí el 100×100, després, tan sols queda el desig de repetir.

RamonSensepor
    Participant

Ieps, gent de ponent que fa molts dies que us tenia abandonats, aquest passat diumenge (8/11/09) juntament amb tres companys (Josep Artigas, Jaume Tolosa i Angel Codinach) + una assistència inmillorable (Massa), varem fer la 1era part d’un Ultra per terres d’Osona, Ripollés i Garrotxa. Coll de Bracons/Queralbs, 60km i +2600mts, 11 hores non stop amb tres parades tècniques (repostatge).
    Sortim puntuals a les 6 am de Coll de Bracons amb una temperatura de sota zero i molt de vent, i amunt cap a Font Tornadissa a peus del Puigsacalm, sort que a dins del bosc el vent minva i l’udol del mussol ens acompanya, d’aquí cap a Pla Traver i cap al Coll de Siuret, Sta. Magdalena de Cambrils i Coll de Canes, ja al ripollés, 1era parada i 1er bocata, torne-m’hi que no som enlloc, direcció al Puig l’Estela i ja de baixada entrem a Sant Joan, portem encara no 4 hores, trobem al massa i 2on bocata, apa que ara toca la pujada del dia, amunt cap a St. Martí d’Ogassa i cap a la Portella, acompanyats de fort vent i tornem a trepitja neu, la baixada ràpida cap a Pardines, retrobament amb el Massa i 3er bocata, ara ja es veu el final, direcció al Serrat i de baixada a la central de Daió i l’últim km de pujada en arribar a Queralbs; l’objectiu era pujar a Núria però les condicions meteorològiques no eren les adients.
    Ja s’està gestan la 2ona part, Nuria, Puigmal, Setcases, Beget i Oix.

Luigi
    Participant

Com m’agrada llegir-te! :)

S'està mostrant 11 entrades - de la 1 a la 11 (d'un total de 11)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.