3.500.000.000 €

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0s.

3.500.000.000 Euros
    (580.000.000.000 de les antigues pesetes.)

Bé, sembla que aquesta xifra podria ser el deute global que tenen els clubs de futbol de la LFP espanyola. Realment increïble, i una autèntica pena col.lectiva.

D’entrada el primer que se’m acudeix dir, és que ja hem fet tard. La malaltia ja és completament fora de control i no hi ha tractaments ni medicines per aturar i ni tant sols dissimular-ne el efectes.

També vull dir que no tinc absolutament cap dubte que tots aquests diners els acabarem pagant, directa o indirectament, tots i cadascun de nosaltres. El poble “soberano”!!

Ara, quedaria molt bé malparlar dels polítics, les federacions, els presidents dels clubs….però això, tot i que justificat, és molt fàcil i no seria tota la veritat.

La veritat és que els veritables culpables d’aquesta vergonya som tots nosaltres. Gent poc rigorosa que hem assistit sense cap esperit crític a un espectacle excessiu i pervers que ens portava una mica més cap a la ruïna com a societat i país.

Durant anys hem anat als estadis o ens hem quedat a casa davant del TV a gaudir de la millor lliga del món. Alguns han pogut celebrar grans triomfs i altres grans derrotes. Ens hem apuntat al “Gol TV”, hem comprat samarretes, hem sigut “campions del món” amb la roja, de la Champions i de no sé quantes coses més….Tristament, les cadenes de TV, públiques incloses, han reservat els millors horaris a les retransmissions i a programes de debat “futbolero” que són en general força “cutres” i un insult a la dignitat humana.

Lamentablement quasi bé tothom hem format part d’aquest xou. Hem rigut totes les gràcies…..inclòs les que no feien gens ni mica de gràcia.

Ara tenim una altra bonica factura per pagar.

Som un autèntica pena de país que ens hem guanyat a pols tot el que ens està passant.

Salutacions.

albertbo
    Participant

Vas fort.

By Keds ha escrit:

Quote:
    Hola Km0s.

La veritat és que els veritables culpables d’aquesta vergonya som tots nosaltres. Gent poc rigorosa que hem assistit sense cap esperit crític a un espectacle excessiu i pervers que ens portava una mica més cap a la ruïna com a societat i país.

Cito la part més cridanera per a mi de la teva intervenció, que he llegit tota i atentament fins a tres vegades.

Circ sense pa, oi ? Una ocurrència meva enmig i sense cap mal esperit: “Panem” en llatí, “pane” en italià, “pan” en castellà, “pa” en català… Com és diu en andalús, que sempre es menja lletres ???”

Mira, ara jo t’en diré una altra de forta: si em pregunten quin és el principal problema que tenim els ciutadans corrents respondria que ni l’atur ni l’inseguretat ciutadana, per exemple. Això són llocs comuns ja molt masegats i font de tota mena de manipul·lacions interessades per part d’uns i altres. Això cal superar-ho ja mateix !

El principal problema és la cultura, en el seu sentit més ampli. Em ve de gust citar també aquí a en Quico Pi de la Serra:

“Cultura és una paraula delicada /
    tan perillosa com la dinamita /
    generalment en manca més que en sobra /
    generalment tothom en necessita”

Entenc cultura com a alliberament de cotilles. Cultura no és només acumul·lar saber i experiències, cultura és perdre la por al poder amb la força de la raó, cultura és desenvolupar un esperit crític propi, cultura és entrenar-se diàriament en destriar el gra de la palla, cultura és no pretendre que ens ho donin tot fet i si així fós malament rai, cultura és l’esforç a partir del qual s’adquireix el coneixement, la informació veraç i l’experiència al timó que pot fer que la pròpia vida emprengui el rumb dessitjat.

Cultura és emprenedoria.

Relligat amb l’assumpte inicial ? Potser sí, no ho sé. :huh:

Sense rebatre res, By Keds, crec que he fet el cercle més rodó, més gran si més no.

Salutacions !

By Keds
    By Keds
    Participant

Hola Km0’s.

Albertbo, els teus comentaris sobre la cultura em semblen molt encertats i crec que lliguen i relliguen força amb l’esperit original del meu escrit.

La cita d’en Pi de la Serra, bona. Boníssima !!

Salutacions.

S'està mostrant 3 entrades - de la 1 a la 3 (d'un total de 3)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.