Marató del Montsec - 4/10/14

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    kepasaneng
    Participant

Al juliol, després de la Maratón de las Tucas, vaig abandonar la temporada de trail per tornar a l’asfalt. O això creia. De fet no hi havia tornat més en serio, només alguna coseta per camins, però el cuquet de fer alguna cosa no havia passat. L’altre dia, després de veure a la TV el reportatge sobre la Cavalls de Vent, em vaig adonar que ho estava desitjant… així que només quedava triar una prova. Vaig mirar moltes, vaig intentar “enganyar” gent per acompanyar-me sense èxit, i al final, en un rampell, 1 setmana abans decideixo apuntar-me a la del Montsec: està aprop, hi ha gent coneguda i el recorregut m’atrau.

Total que em planto a la sortida sense cap entreno específic en 2 mesos però amb moltes ganes de tornar a fer kms per la muntanya. La intenció és anar tranquil i dsfrutar. A la sortida ja em trobo a molta gent coneguda. M’ajunto als cracks Jordi Codony (almenys el puc veure a la sortida) i caragolet. Cafè, xerradeta i a punt per sortir. Primera foto del mestre Aureli i sortim.

Els primers kms són de camins i pista molt senzilla. Fresca matinera mentre pugem cap a Corçà. A l’ascendir sortim de la boira i Àger desapareix enmig del mar de núvols. Una imatge genial. Els primers 9km fins l’avituallament de Corça es fan molt ràpids i tranquils. Em trobo un antic company de carrera que fa la llarga i compartim uns quants kms. No sabia ni que corria… (i després vaig mirar la classificació i va quedar 4t de la ultra… mamma mia). A l’avituallament coincideixo amb els cracks Redman i Joan Navarro que fan la llarga. Quines bèsties!

Sortint de Corçà combinem pujades i baixades (algunes amb compte que rellisca bastant) fins arribar al Congost de Montrebei. Aquest tros amb la fresca del matí encara es fa molt agradable. Sense massa esforç ja ens plantem al Pont Penjant, al final del Congost, a l’avituallament del km18.

La següent zona és molt més boscosa, primer planeja una mica i després ve la primera gran pujada. Just abans em ve el bajón. Em comencen a fer mal les cames i penso que no he fet bé d’apuntar-me sense un bon entrenament específic. Fins i tot em ve al cap la idea de la retirada al proper avituallament, però aguanto. Començo a marcar petites fites i avanço a poc a poc sense parar mai. Xino-xano arribo a dalt i segueixo fins a Alsamora, avituallament i km28. Menjo i em foto dos gots de coca-cola. Això em revifa, no se si em faltava sucre o què, però hi ha un abans i un després.

Surto d’alsamora despistat i em passo una fita. Torno al camí i començo a anar millor. Corro, avanço gent i encaro la segona gran pujada que em durà al Coll d’Ares. És més dura que la d’abans, però jo estic molt millor i se’m fa molt més fàcil. Arribo finalment a dalt de tot, últim avituallament i km35.

Ara ja tot serà baixar. M’ajunto amb un noi que debuta en la distància, fem un parell de kms junts fins que ell ha de parar a estirar que es va carregant. Jo segueixo avall, ara no hi ha qui m’aturi. Corro tot el que puc, cada vegada més, vigilant molt en el terreny perillos que no és moment de caure ara. Avanço més gent i finalment arribo a la pista final. Segueixo corrent, em trobo bé, molt millor al km40 que al 25.

A un km de meta veig a mon germà que m’espera. M’acompanya el darrer km corrent amb texans. A l’arribada també hi ha mon pare, que vol veure en primera persona com és això de les maratons, pateix molt!. Finalment arribo, i arribo sencer. Molta alegria, he disfrutat molt i m’ha encantat veure com el cos s’adapta a fer distàncies llargues, i com l’ànim i la forma fan aquests.

Des d’aquí tornar a agrair a la familia el suport i felicitar a tots els que van fer la cursa, ja sigui la “curta” com la Ultra. El meu barret tret pel Redman i companyia, a l’arribada només pensava en el que els quedava i m’acollonia. Alguna dia per això…. algun dia…

Per acabar, una foto genial al pas pel Congost. No us venen ganes d’anar-hi l’any vinent???

[img size=150]https://www.dropbox.com/s/fx42vqjl0aq5hcx/IMG-20141006-WA00052.jpg?dl=0[/img]

KIMI
    Participant

FELICITATS NOI HEM TRAC EL BARRET.

Jordi Codony
    Participant

Felicitats Hector!.
    Vaig pensar molt en tú a les pujades pel tema dels pals. La propera vegada els portarem, JO TAMBÉ;)
    La meva cursa, a diferència de la teva va ser més uniforme, el cansament es presentà a poc a poc de forma gradual. Al final arribo bastant bé, molt content d’estar sencer.

Una marató dureta peró amb uns racons i unes vistes magnífiques.
    Bona feina per part del Dani d’ULTRA.
    Felicitats també pels extraterrestres Arnau i Joan que van finalitzar l’ultra trail.

Ara de cap a l’asfalt a preparar la mitja de Lleida (memorial Juanjo Garra).:)

homedferro
    Gestor de comptes

ep!

Kepassaneng! em queies millor quan erets més terrenal…

Ara que fas maratons de muntanya sense preparació, fas una mica de ràbia…

au, no preparis castelló que jo no prepararé la destral! 👿 👿 :whistle:

Felicitar a l’home etern, gran JORDI CODONY i com no al Redman i a en Jnavarro que van fer la ultra com qui passeja pel carrer major!

Enhorabona!

salut!

S'està mostrant 4 entrades - de la 1 a la 4 (d'un total de 4)

El fòrum ‘Cròniques (tancat)’ s'ha tancat a temes i respostes noves.