marató de Berlin 2013

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    caragolet
    caragolet
    Participant

Vam arribar que ja era fosc.Un aeroport sobri. Una ciutat magnífica i austera. En un autocar ple de corredors i acompanyants,que ens porta a l’hotel, em sorprén pel vidre del darrera , la imatge llampant de l’àngel de la victòria: daurat, lluent, imponent , al fons d’una avinguda amplíssima. Aquí començarà la marató , i aqui acabarà.
    Vaig fer la inscripció desprès de patir la darrera a Barcelona,amb un tendó d’Aquiles ja calcificat, esperant millors condicions. Quan havia de començar l’entrenament que tenia planificat, un esquinç al turmell em va capgirar els plans, i vaig dessistir … L’Arnau, quan em curava, em deia : “pèrò si tu córres amb el cap!!”. ( Si home !!….)Gràcies a ell, a l’Agost ,ja hi tornava. El turmell estava perfecte, però amb els kilòmetres també tornava el dolor del tendó, i amb ell les ones de xoc , i unes quantes tirades llargues massa curtes (però molt ben acompanyades ).
    Tota la setmana anterior a la marató, vaig mentalitzant-me per a deixar-me d’estratègies i dresseres i córrer els 42 km . Això és el que vull , i això és el que faré. No ho intentaré. Ho faré.
    Comença un bon dia, amb sol i fresca. A la sortida, tres quarts d’hora esperant i rient de tantes pessigolles a la panxa, de nervis i ” rasca”. M’he posat una samarreta de cotó al damunt,molt vella, de la pedalada del Segre. Me la vaig posar a la primera marató , per a llençar-la , i una noia me la va recollir i me la va tornar. Es quedarà a Berlin.
    Sortim tranquils, el Jordi marxa. Passem per sota l’àngel daurat i entrem pels carrers del barri jueu. Una estelada.La primera. Visca la terra lluire !!!. Una rojigualda.La única. Saludo els veïns … Molts danesos, suíssos, francesos,algun japonés… Al km 10, prop de l’hotel, veig les nostres estelades i els meus amics com animen entusiasmats.Quina tropa més autèntica ! Els trobaré tres vegades en tota la cursa. Els he dit que no em deixin sortir si em veuen a la mitja, però ni se’m passa pel cap deixar-ho. El taló no existeix, no penso en el peu. La gent em porta. Corro amb un ritme suau però constant, amb el cap distret. Pensant en la història d’aquest poble. En tanta guerra i tanta mort. En tants europeus decadents ,corrent pesats, pel mateix tram on un africà lleuger com una ploma farà d’aquí a poc el nou récord del món de marató .
    Música a dojo, monuments a cada cantonada, kilòmetres que passen. Sé que al 24 tindré un “baixón”, però porto un gel del Juanjo a la butxaca, i me’l prendré quan no pugui més. Al 24 veig que puc més i me’l guardo. Aigua i prou.Al 32, necessito alè del cel, i xuclo aquella glucosa dolça i pegalosa, que per mi ara és força directa de l’altra dimensió. Funciona !!…Que bé vaig!…; Quina presència …!!.Al 37 torno a veure els de casa. Toco la mà de la meva filla.Desprès del 41,el recorregut tomba cap a Under der Linden ( el passeig dels tilers…) i ja es veu la porta de Bradenburg. Quan passo per davall,amb la mà tiro un petó al cel ( igual que l’Hache a Castelló ), em trec el buf amb l’estelada i faig els darrers metres de cursa amb una emoció intenssísima a dins.Estic plorant.Miro enlaire, el cel és molt i molt blau, i el meu amic em mira i em pica l’ullet des de dalt.
    Donen un plàstic per tapar-se i un bocí de poma. No agafo res. No sento fred, ni gana , ni set…
    A l’explanada de gespa de davant del Reishtag, m’espera el Jordi somrient.Com sempre… Fa fresca. Em deixa un lloc davall del seu plàstic i m’hi escalfo. Compartim aigua i uns bastonets de pa. Això , amics meus,deu ser la felicitat….

Noerunner
    Participant

Impresionant Caragolet….no tinc paraules…quina gran crònica i quin sentiment…MOLTES MOLTES FELICITATS!!!

josep
    Participant

Caram!
    Una gran Marató i una gran arribada.
    MOLTES FELICITATS !!!!;) ;)

Sime
    Sime
    Gestor de comptes

caragolet ha escrit:

Quote:

A l’explanada de gespa de davant del Reishtag, m’espera el Jordi somrient. Fa fresca. Em deixa un lloc davall del seu plàstic. Compartim aigua i uns bastonets de pa. Això deu ser la felicitat….

Segur que és ben bé això o una cosa molt semblant.
    Enhorabona de nou campiona!

KIMI
    Participant

Aixo deu ser la felicitat petits moments que fan que tot tingui rao de ser.
    B)

Jordi
    Participant

Felicitats!!!, i gràcies per la crònica.
    Me l’has fet llegir dos cops…
    Salut.
    Jordi

cargol
    Participant

Felicitats per ser feliç i fer-nos a nosaltres per un instant rememorant la vostra cursa.
    Salut i milles.
    Abel

Hache
    Hache
    Participant

Caragolet, t’admiro com a corredora, com a persona, i com a escriptora d’unes cròniques perfectes fetes sobretot amb el cor.

Ets molt gran Teresa!!!!

Una abraçada,

Julià Feixas
    Participant

Una crònica que no solament emociona sinó que motiva. Per a mi que he d’estar en stand by es molt enriquidor llegir i aprendre d’aquestes experiències.
    La meva presa de contacte en aquest mon de les curses es va produir amb molts anys i per la motivació dels meus dos fills primer l’Home de Ferro i desprès d’en Redman.
    He trobat moltes satisfaccions en aquest mon del córrer,de segur que he rebut mes del que he donat però tot i que no aspiro a grans reptes ja em dona suficients alegries com per seguir-hi apostant.
    Les narracions com aquestes contribueixen a seguir endavant.

Elmuro
    Participant

Enhorabona als dos per finalitzar i gaudir d’una nova marató.
    El poder concentrar tantes experiències i tantes emocions en tan poques paraules és un regal per als que et seguim.
    A seguir gaudint parella.

kepasaneng
    Participant

Gran cursa i més gran crònica. El Juanjo a ben segur n’està molt orgullós d’aquests companys què li dediqueu les emocions més intenses.

Salut!

MALUAL
    Participant

Teresa, quan aquests últims mesos comentàvem les lesions, no tenia ni el més mínim dubte de que llegiria la teva crònica. Estava clar que fos com fos, correries la marató. Sou un matrimoni fet d, una pasta especial. Moltíssimes felicitats. I quina crònica… buff…emocionant fins dir prou.
    Segur que ja està la propera en ment…

S'està mostrant 12 entrades - de la 1 a la 12 (d'un total de 12)

El fòrum ‘Cròniques (tancat)’ s'ha tancat a temes i respostes noves.