ANECDOTARI DE PEQUÍN 2008

• This topic is empty.
  • Autor
    Entrades
    Rodri
    Participant

I aquest, quan es fica a la piscina, no s’en va directament al fons???? 😯

albertbo
    Participant

La dieta d’en Phelps, aquesta ??? Jo no m’ho crec, és totalment vomitiva 😈 . I cada dia igual ???? Encara menys 😈 😈 😈 .
    També hi ha qui diu que gran part del seu èxit és degut al treball dels seus enormes peus. De tot una mica segur, però es tendeix a buscar titulars sempre. Es un nedador incommensurable, i prou.

No li vull pas restar mèrits, però gran part de l’èxit d’una de les seves moltes medalles d’or, la del 4×100 lliures li deu a un tal Jason Lezak. Passat Pequín tothom recordarà Phelps i ningú no pensarà en aquest tal Lezak, però una de les moltes fites d’aquests Jocs serà la gran remuntada als francesos que va protagonitzar en l’últim relleu. Això també és increïble !

No res, només volia comentar-ho.

Crit
    Crit
    Membre

Els americans s’ho creuen tot però s’ho han de treballar més si ens volen enredar.

Arnau
    Participant

No he pogut estar-me de calcular la despesa energetica del Phelps i no em surten els numeros per enlloc.

Segons vaig llegir fa 1’97 cm d’alçada i pesa 93 kgs. Entrena 8 hores diaries de piscina i fa una migdiada de 3 hores, mes les 8 hores que dorm per la nit. Si la resta del dia realitza alguna activitat moderada em surt que la seva despesa energetica ronda les 7.500 kcal. Si cada dia n’aporta 12.000, sobren calories per tot arreu i hauriem d’estar parlant d’una formigonera i no pas d’un tio en que no se li aprecia ni un sol gram de greix i que guanya 8 medalles d’or en unes olimpiades.

Potser m’equivoco i m’agradaria que si hi ha algun expert en el tema dones la seva visio.

Salut i kms !!!

lagartija
    Participant

12000 calories? :?: No s’ho creu ni ell! ❗ Jo, me l’he mirat i re-mirat, i no! Però si fos veritat…. jo mai arribaré a ser-ne campiona olimpica de res!
    Amb el bol de cereals ja hem fa mal la panxa! Potser per això m’he quedat una mica petita? Potser…. 😆

Salut i calories companys/es!

segarrenc
    Participant

Salut companys,

Ja que en By Keds va penjar una foto de l’Usain Bolt escriuré el post aquí. Voldria posar adjectius amb colorets i tot el que vulgueu però no hi ha paraules pel que ha fet aquest noi jamaicà. Ahir vaig veure la prova dels doscents tota la tarda i el vespre, en qui sap quantes cadenes de tv. Sempre embadalit veient aquella progressió i aquell estil de córrer fàcil d’aquest gegant.

He pogut veure en directe les dues proves i xalar com un nen davant una gelateria. Malgrat ser corredors de fons, molt diferent és posar la velocitat de creuer, encara que sigui d’un Bekele qualsevol -només un també- que l’explosivitat dels monstres de la velocitat. Però no podem deixar d’admirar-ho. Si alguna vegada en els temps actuals els homes s’han apropat als vells herois de la mitologia, l’Usain Bolt és el que més ho ha fet, guanyant els 100 i els 200 amb rècord del món i en Jocs Olímpics.

Si entrem en consideracions personals encara em fa més content, els que mirem esports, per una cosa o per altra sempre solem prendre partit d’una banda o altra, i jo sempre he sentit simpatia pels jamaicans davant els ianquis, com pels kenians davant els etiops, encara que això no m’ha impedit venerar el Karl Lewis, el gran Haile o en Bekele, per exemple. Després de totes les curses de la dama de bronze, la fantàstica Merlene Ottey, que un representant del país petit es mengi a tota la representació del tiet Sam sense guarnició ni patates -amb tots els respectes pels velocistes ianquis- és incommensurable. Però a més sembla haver contagiat a tots els altres jamaicans, les noies podi complet en 100 i guanyadora i tercera -crec- en 200, guanyadora en 400. No he vist les qualificacions d’avui, i els relleus sempre són complicats…..però si no hi ha cap irregularitat, quin 4×100 ens espera.

El ceremonial que fa aquest noi és simpàtic, potser ens enganya i es una part més del joc, però si més no demostra que s’ho passa bé, altres amb la mirada tensa, la responsabilitat de l’esdeveniment ja ens demostren la processó que viuen. Però a més a més ara, córrer al costat d’aquest gegant de 1.95 fa por,….i també se’ls veu a la mirada. Si les lesions el respecten, té el cap ben amoblat -veurem que fa amb tots els dòlars que li vénen al damunt- hi ha campió per dies. I m’agrada també l’orgull amb que passeja el nom de Jamaica. Després de ser el campió del món júnior més jove, totes les universitats americanes el van temptar, però ell no va renunciar a ser on volia ser, gran Usai!

I els Jocs no poden escapar a la realitat social que vivim o com som les persones. Ja hi ha hagut un velocista alemany que ha acusat el jamaicà d’una manera més o menys directa d’afavorir-se d’una legislació tova amb el doping al seu país. Si no se’n té proves s’ha de ser molt malparit per llençar dubtes i escampar escombreries sobre algú que ens ha delectat en moments inoblidables. L’enveja i malícia que portem al damunt surt.

I la pressió d’un taekwondista espanyol que qualificava el seu cinquè lloc de fracàs -havia estat quart a Atenes-. Si es competeix amb aquesta pressió és molt difícil rendir al cent per cent, ja es diu, cap fred i cor calent. A banda d’estar lesionat -segons deia el seu preparador-, segur que posar-se un a si mateix caixa o faixa, glòria o fracàs en una marge tan estret no ha de ser bo.

I les normes són normes, però no s’apliquen de la mateixa manera. Dos velocistes, medalla de plata i bronze dels 200 metres són desqualificats per xafar una mica la línia -potser invair un pèl un altre carril-, un amb rècord del seu país. I són normes, i si s’han d’aplicar, s’apliquen, són les regles del joc. Però està reglamentat que no es pot canviar el casc d’una embarcació, si arreglar-la, i no es desqualifica els tripulants -vela danesos- perquè no vulnera l’esperit de la competició. O juguem tots,…o estripem les cartes. I moltíssimes coses més que hi ha.

Una abraçada a tots.

baldato
    Participant

Tant parlar de bolt, phelps… i sembla que el que fa el grandios BEKELE sigui normal, obligatori i facil. Guanyar de la manera que ho fa, i doblar en 10 y 5.

Ara quan miro atletisme en fico al costat dels de kenya, i es que gairebe en fan pena (i aixo que rasquen de valent -obstacles, marato…)

Jordi
    Participant

Un cop s’han tancat els Jocs Olímpics, i tot fent un cop d’ull a tot el que han fet aquests dos monstres: Phelps en natació i Usain Bolt en velocitat, permeteu-me que deixi constància dels meus dubtes devant aquesta superioritat tan insultant.

El sentit comú em fa veure que estem en un mon on les diferències entre esportistes és cada dia mes petita (fins i tot els de la NBA han de buscar el millors per poder guanyar la medalla d’or). També en el passat podem trobar algunes experiències que han acabat malament.

M’agradaria estar equivocat, però momés el temps ens dirà si estem devant de veritables super-atletes.

Pucurull
    Participant

Fent balanç de l’actuació dels esportistes en els Jocs de Pequín, destaca, segons dades objectives, el següent:

El total d’esportistes que han aconseguit medalla -a títol individual o formant part d’un equip- han estat 68.

El total d’esportistes que han obtingut diploma olímpic per haver quedat entre el quart i el vuitè lloc -a títol individual o formant part d’un equip- han estat 76.

De les 68 medalles, els catalans n’han aconseguit 32.

Dels 76 diplomes, els catalans n’han obtingut 33

El nombre d’esportistes catalans que han anat a Pequín han estat 93, que significa un terç (33%) del total de l’Estat (284), però el nombre de medalles ha estat de quasi la meitat de les aconseguides per la delegació: el 47%, i els diplomes el 43%.
    :D

A banda, crec que val la pena veure dades en una taula amb percentatges comparant els resultats dels esportistes de casa nostra i els de la resta de l’Estat:

80868468de0.png

La taula serveix, segons la meva opinió, per constatar la gran contribució que ha fet Catalunya a Espanya en aquests darrers Jocs.

58723422gx7.png
    (En homenatge a tots els esportistes catalans a Pequín, simbolitzats pels
    esports on han obtingut medalles. He gaudit molt aquests dies!)

Pucu

S'està mostrant 9 entrades - de la 16 a la 24 (d'un total de 24)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.