cargol
Participant

A rebufo de Venezia i sense gaira preparació, vaig apuntar-me tard amb aquesta marató de la que tothom parlava tant be i que em faltava.
La veritat es que quan faig una escapada per fer una cursa, qüasi sempre vaig amb la Su, les meves filles o algún crack, però els cops que hem anat força colla de Km 0, tot ha sortit rodó (Berlín, Donosti, Ampuries, …) i aquesta vegada també.
Arribem amb la Su dissabte a la tarda a recollir el dorsal, xip i bossa del corredor. Han canviat els guants i gorro tècnics per un porta-ipod (?), però tenim samarreta BROOKS de màniga llarga i taronges. Fira petita, però correcta.
Els carrers estàn marcats amb la “green line”. Hi ha cruïlles que tenen fins a 3 ratlles que es creuen, per tant passarem varies vegades per alguns llocs del centre d’aquesta bonica ciutat que hem va sorpendre.
Anem a l’hotel BAG que està a les afores (recomanat per l’organització, molt be) i quedem a la Tagliatela amb una bona colla que ja s’han dit, compartint un agradable sopar familiar i marxant ràpit per veure el clàssic.
Arriba el diumenge i ja som a la zona de sortida que es al mig d’un pont (com a NY), saludo a la gent i busco a Hacheper anar plegats, ja que vull fer més o menys el seu temps, però no el trovo.
Surto amb la Toni de Balaguer (quin carrerón, 3h 15′, 1ª de la seva categ. veterana), anem uns kms juntament amb els guies de 3h 30′, però veiem que hi ha molta gent i que pendrem mal i ens adelantem, ella va forta i la deixo anar sobre el km 10.
A partir d’ara rellevo companyia amb L’Home de Negre (Jordi), del que ja no ens separarem fins l’arrribada. Tot un plaer poder compartir cursa amb ell. Deixem el centre i enfilem les llargues rectes que porten fins el km 15 a El Grao (per una miqueta més podíem haver arribat al mar i fer per allí uns quants kms., cosa que agraim els que vivim a l’interior) però donem la volta i ja en tenim 20). Anem a un ritmet alegre i parlant tota l’estona, ell debuta i està ple d’inquietuts. Passem la mitja a 1h 40′ i van caient els kms., saludant a les zones d’anada i tornada als Km 0’s que van forts i també ens creuem amb Sedi altres Xafatolls, gent de Tàrrega i de Ponts.
El Jordi ja no xerra tant i al arribar el 30, li dic el tòpicm però no menys veritat de que ara comença la marató. Ell pateix per trovar-se darrera d’una cantonada al temible “Home del Mall”, però avui no es el día.
La que sí trovem varis cops es a la meva estimada Suque amb l’esquelleta apareix animant i també al Julià, a l’Aureli (merci per les fotos)i les seves encantadores dones.
El public de Castelló, també “chapeau”, volcats amb els corredors i amb certes zones fent passadis.
Ja tenim el 32 i comença la compta enrrera, cada km costa però l’anem superant, 10, 9, 8 …
Cap el 38 el Jordi diu que marxi, però qué carai, si hem arribat fins aquí junts, acabarem junts. El seu cap i el cos darrera, li començen a demanar que pari, que camini, però no, seguim endevant afluixant una mica el ritme. Li dic que anem sobrats i que baixarem de carrer de 3h 30′ i que serà un marcón i ho pot aconseguir (crec que s’ho creu).
Ja som de nou al Parque Ribalta que hem de voltar i la meta ja es a tocar, al mes pur estil Central Park.
Jordi arriba pletòric i orgullós, ja es un blackmarathoman, ens fonem amb una abraçada.
Veiem a Flomolt content, ha caigut per fí el sub 3h i la resta de companys, tots contents (JMolins, Albert Nogués, Almata, Jordi Codony, Caragolet, Hache, Joanjo, Joan Navarro, etc.)
També ens enrecordem dels ausents (Redman i Carles Oró)que sens dubte avui hauríen fet una bona marca.
L’organització em va recordar a Templers, es nota que darrera hi ha un club d’atletisme i de gent que sab qué es una cursa i que esperem trovar els atletes. Tots els detalls molt ben pensats.
Recollida dels xips, amb l’opció de que si no volíes els 5 Euros de fiança, els podíes donar a Caritas (bona pensada).
Dutxa a l’hotel, arroçet a Benicassim i cap a Lleida.
La marató es molt gran i totes son diferentes. Ja van 20 i cami de la 25 que espero poder fer repetint Barcelona al 2013.
Salut i milles per Llevant.
Abel