Luigi
Participant

Al final, una mica èpic, oi?

Si al recorregut -dur i exigent, ben bé 63 km i 6150 m acumulats-, hi afegim la pluja, el fang i el fred, la marxa s’acaba fent llarga i complicada

I ja sabíem que ens mullaríem -plovia i encara no havíem sortit-, però les condicions t’obliguen a estar molt concentrat al camí i canvien la fesomia -espero que ningú hagi pres mal- i llàstima, en certa mesura, no vam poder gaudir del paisatge

La organització excel.lent, extraordinària, desvivint-se en atencions i molt correcta. Guapo el mapa de l’Alpina! I les classificacions on-line al moment! (només va mancar una tirita que vaig demanar a Bracons 😳 :mrgreen: ) Em va agradar que valoressin la situació i tinguessin previst fer canvis al recorregut si calia -que no es van donar-.

Com sol passar en aquestes marxes, els participants molt correctes, deixant passar i amb un molt bon ambient. És el que fa no portar pitrall.

Vaig tenir la sort de poder acompanyar en Ramon i en bodi tot just a la sortida. Van començar marcant un ritme ca-co interessant i em vaig deixar dur. De fet, no estava gaire animat per pallisses i em va anar molt bé. Aquesta vegada, la pujada a Bellmunt la vaig trobar molt suau -amb ruixada inclosa- i un cop "despert" i esmorzat -quins avituallaments!- ja va ser anar per feina, sempre molt ben acompanyat. De mica en mica em vaig anar motivant, veient que em trobava fi.

Després de la baixada, el pas pel Salt del Molí i la pujada per la vall de la Salgueda i el flanqueig per Curull, en Ramon "valor-seguro" ens va deixar 😥 al collet de St.Bartomeu, doncs tornava cap a casa seva 😯 (gràcies Ramon!). Aleshores com coneixia el recorregut em vaig dedicar a marcar el ritme, sempre amb el fidel i incansable bodi al darrera. Córrer als plans i les baixades i caminar a les pujades. Motiva molt comprovar que portes un bon temps sense estar cansat.

Al Puigsacalm feia vent i fred i hi havien poques vistes, de tant en tant plovia, però poquet. Coincidim amb l’AVI MENA i en vikingosdu, que ja tornen del bucle. Després, el tram de la corda, fàcil, sense fang, i aviat a Bracons, on novament trobem l’assumpta, que ens anava fent el seguiment i va ser d’una gran ajuda, sobretot anímicament en els pitjors moments. I a més a més, feia fotos 😉

La Grevolosa ben maca i misteriosa, com sempre, i als prats de la Vola un ambient ben viu. Repostem poc, doncs queda la pujada i baixada a Cabrera. Anem xerrant i és de bon fer, però vaig apretant per si de cas, es va tapant el cel. A les escales, casualitats, saludem en lluispatins 😉 que feia una sortida en bici i es quedava a dinar a dalt a Cabrera.

Nou avituallament, el personal ens anima, tot i el mal temps. Iniciem la baixada i en bodi té una reblincada. A aquestes alçades ja és normal. Augmentem les precaucions, la fullaraca pot ser traïdora. Novament als prats de la Vola, mengem consistentment. Només ens queda una mitja marató. Comença la "cursa" de veritat. Però vés per on que comença a ploure amb ganes. I així ho farà durant tres hores seguides.

Amb la pluja, el fred a les cames, a mi em revifa i pujo "alegre" -és un autocompliment 😳 – cap al Puig de la Salgueda. Recordava l’any passat amb aquella calor. Aviat cau un xàfec dels bons. A poc a poc i bona lletra. Nou mos i cap a dins del bosc. Passo un moment crític, em sobreposo i em llenço avall sense contemplacions. Adelantem moltíssima gent. Fang i més fang, bassals, camins de matxos, roques, aigua… tot es succeeix fins arribar al Ges. El travessem diversos cops. Anem pensant en l’arribada, però es fa llarg.

A l’últim control ens rep l’assumpta. Només ens falten 7 kms i tenim uns 50 minuts, per què no baixem de 10 hores? La missió, a priori fàcil, es converteix en impossible. El cansament ja ha aparegut i amb el fang i els bassals és complicat córrer, només faltaven unes miserables pujadetes, on no podem córrer i caminem. En bodi fa la goma, però gran corredor que és, no es queda enrera. Entrem ben bé junts a Torelló, al final, 10.03 i molt satisfets. Ens abracem.

Ràpidament cap al cotxe, a assecar-se i entrar en calor.

Gràcies a la organització. Tornarem l’any vinent.

T’estimo Collsacabra 8)