#13686
Avatar
Luigi
Participant
Quote:
A mi hi ha un altre tema relacionat que em preocupa (o més aviat m’hauria de preocupar, perquè amb el ritme d’entrenaments que porto…) i és la incidència a llarg termini del córrer sobre les articulacions. N’hi ha molts corredors veterans que després de molts anys i moltes curses, especialment maratons, tenen problemes seriosos als genolls i/o al maluc. Quin ritme de curses i entrenaments es pot portar sense comprometre la salut futura? Córrer tres o quatre maratons a l’any no provoca problemes a llarg termini? Durant quant de temps? Em fa l’efecte que no es parla prou sobre això.

Jo també ho considero un tema interessant, doncs està força relacionat amb el tema principal del fil i pot ser una conseqüència del mal hàbit de fer més kms dels que necessitem (o de fer-los malament, tot sigui dit)

Tal com dius, hi ha veterans que pateixen problemes d’articulacions i altres tipus de problemes. Crec que s’hauria de tenir en compte que abans feien unes quilometrades setmanals molt per sobre de les que es fan ara (vaja, que passaven dels 150 km/setmanals tranquíl.lament, sent populars i l’èlit, podien fer 200 km i més). També potser el fet de portar calçat inadequat en aquelles èpoques hi pot tenir a veure.

La meva opinió és que si no estàs acostumat a lesionar-te massa sovint és que vas pel bon camí, doncs vol dir que no estàs forçant i el sistema no es resenteix.

I portar uns hàbits saludables d’entrenaments i competició: estiraments, descans anual, potser algun suplement si et sents cansat, etc.

Són coses que crec que poden ser útils -basant-me en el sentit comú (potser estic equivocat)-