MARATÓ DE FLORENCIA 27/11/2016

El tema conté 1 resposta, té 2 opinions, i s'ha actualitzat per última vegada el  cargol fa 6 mesos, 1 setmana.

• Autor
    Entrades

Fa uns dies l’Abel em va fer recordar que es una bona costum fer 5 cèntims de les nostres experiències a les Maratons.

Tot venint de la Marató d’Atenes, amb el Joan Navarro vam començar a planificar la propera fita Europea FLORENCIA tenia tot allò que nosaltres demanem: Una marató prou atractiva, una ciutat culturalment rica i un viatge relativament curt.

Desprès de l’Ultra Pirineu del 24 de setembre, l’1 d’octubre començo la preparació, “dos mesets, es poc per poder agafar ritme”, donat que venia d’un treball més de força, dedico dos dies a la setmana a fer series, un dia llargues i l’altre curtes, dos curses de 10 Kms ( la Marató del Sicoris i el Sant Crist de Balaguer), La Marxa del riu Set i una tirada llarga i em presento a la Mitja de Lleida la setmana abans amb la intenció de fer-l’ha a un ritme controlat de 4’15″/km, cal cuidar les cames i no acabar massa cansat, la faig tota amb el Joan, i les sensacions son molt bones, em sembla que la marató me la puc plantejar per baixar de 3 hores, amb els dubte de com respondria el cos a la segona meitat de cursa, no em passin factura la precipitació dels entrenos.

26/11 Arribem a les 12:30 hores a Florencia i lo primer que fem es hotel i dinar, per la tarda el Joan, el David i Jo ens atansem a l’Estadi a buscar el dorsal, una Fira del Corredor petita però suficient per acollir el 8.300 corredors que vàrem participar a la prova, a la tornada a l’hotel vam agafar l’autobús que tocava però 23 parades després ens vam adonar que anàvem en sentit contrari “Encara riem ara”.

27/11 a les 8:10 h sortim de l’hotel amb el Joan, directes a escalfar, arribem a la plaça Novela, punt de trobada del tots els corredors, anem a l’entrada dels calaixos i ens desitgem sort amb el Joan, jo entro al calaix de sub 3 i em trobo al Pol i al Bernat Vaquè de Lleida, la sortida es al plaça Giovani, davant del Duomo, “Un lloc espectacular, d’aquest que retens en la memòria durant molts anys”.

Donen la sortida i durant els 3 primers kms males sensacions, em costa agafar el ritme, pulsacions massa altes, la cursa va llançada des del principi, les llebres del sub 3 van bastant per davant. Passem par la Fortaleza de Bossa i arribem al parc Delle Cascille, un bonic parc del km 5 al 15, la cursa es comença a calmar, passo a la llebre e intento concentrar-me en fer un ritme de 4’ 10”/km amb l’idea de passar per la mitja marató amb 1h 28’, creuem el riu Arno pel pont de la Vittoria i ens toca 5kms de lleugera pujada, passem per la Porta Romana, el Palau Pitti, tornem a creuar el riu, i em trobo al Joan (un Barceloní professor a La universitat de Saint Andrews, Escòcia) amb qui comparteixo uns 5 kms, passem la mitja marató amb 1h27’50”.

Enfilem cap a la Piazza S. Groce, on hi ha una de les esglésies mes boniques de Florència, el cap fa lo que l’hi toca fer, calcular i re calcular, donant sempre una visió positiva de la situació, i les cames també, l’objectiu es sempre agafar aquell corredor que tinc davant i veure-l’hi la cara, acompanyar-lo uns minuts i buscar un altre objectiu. Passem per l’Estadi Comunale, on juga la Fiorentina, km30 i continuo mantenint un ritme de 4’11”/km, ja penso que no es pot escapar.
    Km36-39 passo per segona i tercera vegada pel Duomo, ritme 4’13”km en una cantonada em trobo la família i amics animant, 10 persones, fotos, vídeo i un “subidon que pa que”, Km39 penso ”em queda només una tirada com si fos al riu Segre dels ànecs als Instituts”, passem el famós Ponte Vecchio, i em passen les llebres, això em descol·loca, pels meus càlculs tenia prop de 3 minuts de marge, els torno a passar , i veig que ells es donen compte que van massa ràpid, frenen de sobte, a part jo anava 30” desquadrat, culpa de un parell o tres de ponts que vam passar per sota i el Garmin no va compta el temps.

L’Últim km el vaig gaudir molt, rient amb un corredor italià, junts fins a Meta, a l’arribada ens vam abraçar com si ens coneguéssim de tota la vida, repte aconsegit una marató mes per sota de 3h.

Ens tapem i espero al Joan Navarro, que arriba sobre el temps previst i també amb molt bones sensacions, anem a buscar a la famili, comentant la cursa, davant del Duomo, i el Batistero ens fem unes fotos que de ven segur recordarem. I a dinar una bona Bistecca Fiorentina regada amb Chianti (vi de la Toscana).

La marató va acomplir totes les expectatives, molt ambient i públic del km 15 al 22 i del 35 al 42,195, bona organització.

Vam tenir sort amb el temps, es una zona que i plou molt a final de novembre i no va caure ni una gota. La Ciutat esplèndida, donades les dates, no va calgué fer cues ni a museus ni a monuments, si teniu algun dia mes molt recomanable atansar-vos a Siena i San Gimignano.

Ale fins la propera….

Jordi

cargol
    Participant

Molt bona crònica Jordi, fa agafar ganes.
    Segurament que vareu gaudir tant de la cursa, com de la cioutat i de la gastronomía.
    Salut.
    Abel

S'està mostrant 2 entrades - de la 1 a la 2 (d'un total de 2)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.