III MARATÓ DEL PRIORAT 1-10-2016

El tema conté 2 respostes, té 1 opinió , i s'ha actualitzat per última vegada el  cargol fa 7 mesos, 2 setmanes.

• Autor
    Entrades

cargol
    Participant

Hola companys:
    Tenim aquesta marató de muntanya aquí al costat que vol emular la francesa del Mèdoc amb recorregut entre vinyes, cellers i tast de vins. Es fa en dissabte i amb un desnivell positiu de 1.300 m.
    Es pot anar disfressat i en grups.
    Com que hi ha un descompte per a grups de 4, he pensat que igual algú de vosaltres s’anima.
    Ja us pronunciareu.
    Us deixo el link:

Inici

Salut i milles pel Priorat
    Abel

cargol
    Participant

Abans de degustar al novembre el vi d’Oporto, anirem unes setmanes abans a tastar els del
    Priorat i Montsant.
    Si algú més s’anima:

Inici

Salut i milles pel priorat
    Abel

cargol
    Participant

Com que Falset està aprop de Lleida, aquesta vegada no cal dormir fora i havent matinat i esmorçat, surtim cap a la capital del Priorat on arribem sobre les 8 del matí, a temps de recollir el dorsal amb xip incorporat (119 inscrits. A la mitja van passar dels 300) i la bossa de regals que contenía, com no, una ampolla de bon vi (Lo Foc del Castell), samarreta i gorra tèniques marca Salomon.
    Una mica d’escalfament i em fico la disfressa de rateta vermella (un tutú i una diadema amb orelles), ja que l’organització animava a fer-ho per donar un toc més ludic a la cursa (a l’estil de la del Medoc a França).
    A les 9 en punt i després de donar un tomb entre les botes del celler moderniste de la Cooperativa de Falset, al so dels trabucaires I batukada, es dona la sortida. Els de la mitja ho faràn 30′ més tard.
    La temperatura es de 15º i cel està ennuvolat.
    Enfilem el camí de la GR-174 amb força gent disfressada i amb ganes de gaudir de la ruta. Els primers quilometres anem bastant junts fins arribar al 6’5 a Bellmunt del Priorat,on tenim el primer tast de vi en copa de vidre (blanc o negre) al celler Mas Martinet, on baixem 4 plantes per unes escales visitant les diferents dependències de la bodega, també visitem el celler La Casa Gran.
    Continuem atravessant el riu Siurana per pistes i senders en mig de vinyes on trovem gent veremant, també passem per pinars, exceptuant algún petit tram de carretera amb la serra del Montsant al fons.
    Al km. 11 arribem a Gratallops amb tast al celler Buil & Gené. Llavors hi ha un tram una mica tècnic, on rellisco i ensopego, caient damunt d’una planta amb punxes, clavant-me unes quantes, rascant-me una cama i perdent les orelles de la disfressa.
    Em recupero i ja som al 19 a La Vilella Alta, tot es un puja/baixa..
    Passo la mitja amb 2h 15′ i ha surtit el sol que ha escalfat la temperatura fins a més de 25º, molt tranquil, caminant totes les pujades em reservo pel tram final que s’augura fortet.
    Al 23,5 som a Torroja del Priorat.
    Molts corredors van amb camelbag i jo em preguntava que perqué, si hi ha avituallaments quasi cada 2-3 kms. Però 3 km de muntanya poden supossar 30′ o més i llavors l’hidratació dels avituallaments pot resultar insuficient. Per aixó, seguint el consell d’algú experimentat, aquí agafo una ampolla buida de litre d’Aquarius, la mig omplo d’aigua i a l’esquena fins al final de la cursa, ja que el proper punt no es fins al km. 30.
    A pessar de la bona senyalització, em perdo en una crüilla de camins i agafo uns 300 m de baixada, al no veure ningú per devant ni darrera, ni tampoc marques, dono mig tomb i giro cua (600 m “regalats”) i trovo 2 companys que també s’han passat el cami correcte. Retrovem les marques (amb aquestes alçades, no estem per a regalar cap cm).
    Al km. 32,5 després d’una gran baixada som a Porrera. Trago al celler Sangenís Vaqué. 4 hores ja de cursa i falta el pitjor, el temut mur en forma de pujada vertical, ja que a partir d’ara tot serà pujar i pujar. Passo els kms. 36 i 37 a més de 15′ cada un i llavors al punt més alt de la cursa a 532 m., darrer punt per beure i omplo l’ampolla de nou.
    Baixem un tram, arribant a la carretera que torna a enfilar-se, quan s’acaba un cami que també puja i arribem a les afores de Falset, també cap a munt. No sé quant de temps porto caminant, ja escolto la megafonía al lluny i els carrers es fan planers, arribant per fi a meta amb 5h 32′, si be el meu Tom-Tom em marca que he fet 41.700 m amb els 600 que m’equivocat. També el desnivell em surt una mica més que el que diu l’organització (1750 m).
    Guanyador Albert Giné amb 3h 30′, total 103 arribats, sense categories (¿?).
    Medalla de metraquilat, arrós o entrepà, molta hidratació, salutació a coneguts, dutxa i cap a casa.
    Una cursa dura, però agraida pel paisatge, espectaculars vistes de les terrasses plenes de vinyes amb el raim a punt de collir. A partir d’ara valoraré les legendes de les ampolles de vi d’aquesta D.O., quan parlen de terrenys de pissarra, roques calcàrees, sorra, argila, etc., que veritablement he trepitjat.
    I d’aquí unes setmanes, a canviar de vi, ara toca l’Oporto.
    Us deixo 4 fotos:
    https://goo.gl/photos/awUnrgn6qvGYi9eKA

Salut I milles.
    Abel

S'està mostrant 3 entrades - de la 1 a la 3 (d'un total de 3)

Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.